Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen regler for hva man kan bruke dagpenger på? At man må begrunne at statlige midler blir brukt fornuftig? F.eks. bare handle på lavprisbutikken og aldri gå på kafè/restaurant/byliv, - og levere inn bankutskrift hver måned hvor NAV vurderer om pengene er brukt riktig?

PS: ser at hvis man jobber mer enn 50 % av det man gjorde før man fikk dagpenger, så får man ikke dagpenger mer. Hvordan blir det for meg som jobber variert og noen ganger kan gå måneder uten jobb mens jeg andre måneder kan jobbe hver time hver dag?

Anonymkode: 1e700...637

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noen regler for hva man kan bruke dagpenger på? At man må begrunne at statlige midler blir brukt fornuftig? F.eks. bare handle på lavprisbutikken og aldri gå på kafè/restaurant/byliv, - og levere inn bankutskrift hver måned hvor NAV vurderer om pengene er brukt riktig?

PS: ser at hvis man jobber mer enn 50 % av det man gjorde før man fikk dagpenger, så får man ikke dagpenger mer. Hvordan blir det for meg som jobber variert og noen ganger kan gå måneder uten jobb mens jeg andre måneder kan jobbe hver time hver dag?

Anonymkode: 1e700...637

Nei, du får lov og spise hva du vil og handle hvor du vil. 

Anonymkode: 58a83...2f1

• Liker 1
Skrevet

Til det første er svaret nei. Det er ingen betingelser knyttet til bruken av dagpenger. 

Til det andre må du nesten kontakte NAV, for der tror jeg det kommer en eller annen form for gjennomsnittsberegning inn i bildet, men jeg kan ikke reglene. 

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder det å jobbe sporadisk mens du har dagpenger så fører du opp hver eneste time på meldekortet. NAV regner ut hvor mye du skal ha. Ser du ikke på spørsmålene når du sender inn meldekort?

Anonymkode: 28246...64a

AnonymBruker
Skrevet

Dagpengene bruker du på nøyaktig det du vil. 

Anonymkode: c751c...980

Skrevet

Du kan bruke dagpengene på hva du vil :)

Du skriver opp alle timer du jobber, hvis du jobber mer enn 50% på 3 meldekort på rad, altså 3 utbetalinger på rad som går i kr 0,- stanses ytelsen og du må søke om gjenopptak av dagpenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kam bruke dagpengene på dop og alkohol om du vil👍

Anonymkode: 0edd9...0da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kam bruke dagpengene på dop og alkohol om du vil👍

Kan

Skrevet
Despicable Me skrev (2 minutter siden):

Du kan bruke dagpengene på hva du vil :)

Du skriver opp alle timer du jobber, hvis du jobber mer enn 50% på 3 meldekort på rad, altså 3 utbetalinger på rad som går i kr 0,- stanses ytelsen og du må søke om gjenopptak av dagpenger. 

Det er viktig å søke gjenopptak av dagpenger fra første dag du vil stå uten både dagpenger og lønn, dvs etter siste arbeidsdag i jobbperioden siden du bare får tilbakebetalt dagpenger fra søknadsdagen, Det er litt styr å holde oversikt over, men det blir en vane.

Skrevet
Fjompen skrev (Akkurat nå):

Det er viktig å søke gjenopptak av dagpenger fra første dag du vil stå uten både dagpenger og lønn, dvs etter siste arbeidsdag i jobbperioden siden du bare får tilbakebetalt dagpenger fra søknadsdagen, Det er litt styr å holde oversikt over, men det blir en vane.

Du kan søke 1 uke før du står uten jobb, søker du mer enn 1 uke før får man avslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...