Gå til innhold

Hvorfor dette slitsomme maset etter større og bedre? Blir man aldri fornøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke helt på de som hele tiden vil/må oppgradere. De vil ha større leilighet, de vil ha hus, de vil ha en bedre beliggenhet.

Og dette koster. Derfor sliter de seg ut på jobb og annet for å få råd til dette. Klarer man da å nyte at man har fått noe "bedre" og klarer man å leve med det, eller vil man ha noe større igjen?

Selv setter jeg mer pris på tid enn luksus og status.

Anonymkode: fce7d...ea9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner meg ikke helt på de som hele tiden vil/må oppgradere. De vil ha større leilighet, de vil ha hus, de vil ha en bedre beliggenhet.

Og dette koster. Derfor sliter de seg ut på jobb og annet for å få råd til dette. Klarer man da å nyte at man har fått noe "bedre" og klarer man å leve med det, eller vil man ha noe større igjen?

Selv setter jeg mer pris på tid enn luksus og status.

Anonymkode: fce7d...ea9

Ja, men det er jo ikke alle som er så ressurssterke at de kun er fornøyde med seg selv. 

Anonymkode: 1f14c...506

AnonymBruker
Skrevet

Så enig! Tenkte sånn før, men det har jeg sluttet med. Velger å sette pris på det vi har, i stedet for alt som kunne vært bedre. Tar heller romsligere økonomi og opplevelser enn materialistisk jag.

Anonymkode: 90ab6...321

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Vi blir boende i blokk, med et relativt lite lån (2,4 mill), i stedet for å spinke og spare til rekkehus. Jeg vil ha muligheten til å evt ta ut ulønnet permisjon, reise litt, gå ned i stilling osv. Vil ha råd til de regningene som kommer nå når strøm, bensin og mat er dyrt.

Anonymkode: 7a3c7...d63

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

sliter de seg ut på jobb

på jobb? 🤔 Hvordan det?

De som sliter seg ut, er vel de som kjøper, pusser opp, bor der i noen år, selger, så nytt oppussingsobjekt. Det er spesielle mennesker som er lagd av sparkel og lim. De kan ikke være normale. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi koser oss med det! Det er ikke stress for oss å se etter ny og bedre bolig, det reven hobby! Vi elsker å henge på Finn.  I tillegg ser vi alltid etter boliger med gode utleiemuligheter, så det er en investering i pensjonen vår tillegg. Det er en livsstil. 

Anonymkode: ee233...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt slik faktisk. Bor i enebolig nå, jeg og mannen ønsket det pga plassen det gir, men vi har ingen planer om å flytte før det er en god grunn (ikke pga bedre beliggenhet f.eks).

Bruker ikke over evne, faktisk heller langt under. 

Anonymkode: c35e1...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...