AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #101 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det virker noe strebersk med tre restaurantbesøk i uka, ukentlige vinkvelder med venninner, spahelger hver måned og kostbare aktiviteter hver helg. Enten er de ekstremt ekstroverte og/eller har adhd-tendenser, eller så prøver de å "keep up with the Jones'es". Noen må jo alltid bevise hva de er eller har. Jeg kjenner noen som holder på slik, og vet at samtlige har behov for bekreftelse og oppmerksomhet. De lever ikke livet for å nyte eller å slappe av, men for å hele tiden holde hodet over vannet og vise verden hvor vellykkede de er. For min del må folk gjøre som de vil så lenge de ikke skader andre. Selv står jeg med to bein godt plantet på jorden, uten å ha et behov for å vise alle hvem jeg er eller hva jeg har. Når streberne øser ut om ditt og datt og fjing og fjong, så hører jeg kun med et halvt øre, og drømmer meg vekk til my happy place😂 Anonymkode: 7b577...59b Nettopp! det er det ekstreme behovet for å vise seg frem og få bekreftelse og beundring. Det virker slitsomt. har kjent henne siden barndommen, og hun har alltid vært slik. Kjenner mange med god råd, men ingen som flasher og skryter. De fleste med penger er ydmyke og heller litt motsatt. Anonymkode: ca614...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #102 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hadde du vert rik kunne du vel donert noe til dem som har dårleg råd. Det finnes mange barn som ikkje har ikkje har råd å reise på ferie, og kan ta del i mange ting som barna til desse foreldrene ser på som ein selvfølge. Så kan ein i neste omgang spørre seg om barna har godt av dette. ? Anonymkode: 925ed...c96 Ingen som donerer penger til andre om en har noen lapper til overs.. ingen! jeg hadde aldri bare gitt penger til andre fordi de fortjener en ferie. Anonymkode: ca614...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #103 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hadde du vert rik kunne du vel donert noe til dem som har dårleg råd. Det finnes mange barn som ikkje har ikkje har råd å reise på ferie, og kan ta del i mange ting som barna til desse foreldrene ser på som ein selvfølge. Så kan ein i neste omgang spørre seg om barna har godt av dette. ? Anonymkode: 925ed...c96 Fetteren min har en onkel som solgte seg ut og sitte med over 100 mill i cash. Han har studert og vært lutfattig i alle år, nå fikk han seg endelig fast jobb. han har aldri fått ei krone av onkelen, det er ikke normalt å bare gi bort penger. Anonymkode: ca614...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #104 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen som donerer penger til andre om en har noen lapper til overs.. ingen! jeg hadde aldri bare gitt penger til andre fordi de fortjener en ferie. Anonymkode: ca614...fd9 Ingen som donerer penger til andre om ein har noe til overs ?... Snakk om tøvprat ! ! ! Anonymkode: 925ed...c96 3
Akryl Skrevet 8. mai 2022 #105 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 12.53): Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. De har bygd seg tidenes funkis hus og all interiør og møbler er rådyr design. nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. Så er det frisørtimer, ansiktspleie og hudsalonger i tillegg. med lever som kongelige og det er mange som reagerer på dette. hun har en vanlig jobb med normal inntekt, mens han tjener godt. jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. venninnen min er herlig, snill og vakker. som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? Anonymkode: ca614...fd9 For meg virker det som herlige foreldre som tilbringer mye tid sammen som familie. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #107 Skrevet 8. mai 2022 folk som har god inntekt og et godt forhold til banken. Investert i kapitalvarer som de betaler minst mulig avdrag på og lever på verdistigning som de bruker som sikkerhet på flere objekter. Jeg fikk sjokk når boutgiftene på en stor funkisvilla er rimeligere for rikingeme enn meg som nedbetaler en nøktern borettslagsleilighet. Anonymkode: d43a0...c54
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #108 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har jeg selvfølgelig i bunn før jeg bruker penger på såkalt luksus. Kan til og med betale en ny bil i morgen. Eller en ny leilighet, om jeg fikk en ukes tid til å realisere fond, og hente finansieringsbevis hos banken. Ellers ville jeg aldri reist så mye, eller spist så mye ute. Anonymkode: c4fe4...c1e Og så? Jeg misunner deg ikke. Jeg søker lykke og luksus i andre ting enn penger og det vil jeg fortsette med. Anonymkode: c620c...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #109 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fetteren min har en onkel som solgte seg ut og sitte med over 100 mill i cash. Han har studert og vært lutfattig i alle år, nå fikk han seg endelig fast jobb. han har aldri fått ei krone av onkelen, det er ikke normalt å bare gi bort penger. Anonymkode: ca614...fd9 Norge har fått mange nyrike personer, og de har fått verdiene inn med morsmjølka. Dette i motsettning til "før genrasjonen" som har bidratt til å bygge opp bedriften, gårdsbruket, boligen, hytta , og livsverket som foreldrene engang bygde opp. Har du engang vert fattig, og senere blitt rik så har ein også lagt grunnlaget for noen holdninger som er viktig å bygge framtida på. Barna må lære å "stå på egne ben" og hva skjer den dagen pengene er forduftet. ? Vinner ein penger i lotto så er vel holdningen blandt de fleste som er komt oppi årene at de deler på barn, barnebarn m.v. Anonymkode: 925ed...c96 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #110 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og så? Jeg misunner deg ikke. Jeg søker lykke og luksus i andre ting enn penger og det vil jeg fortsette med. Anonymkode: c620c...4b6 De fleste skulle ønske de hadde litt mer penger. Og det er en ærlig sak. men lykke og glede finnes ikke i for mye penger å vasse i. Å være fattig gir heller ikke lykke. Det gir bare bekymringer og begrensninger. Det patetiske er når folk med penger liker å vise at de har penger. Desperate bilder og oppdateringer 5-6 ganger om dagen der de viser gourmet mat, merkeklær, design og dyre ting. For meg blir det bare flaut.. hva er det de vil oppnå? Anonymkode: ca614...fd9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #111 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 12.53): Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. De har bygd seg tidenes funkis hus og all interiør og møbler er rådyr design. nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. Så er det frisørtimer, ansiktspleie og hudsalonger i tillegg. med lever som kongelige og det er mange som reagerer på dette. hun har en vanlig jobb med normal inntekt, mens han tjener godt. jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. venninnen min er herlig, snill og vakker. som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? Anonymkode: ca614...fd9 Sjekk skattelister, bilnumre og grunnboksutskrifter for eiendommene de eier. For meg virker dette en smule unormalt. De lever jo flottere enn kongelige. Tenker at her må de enten ha stor formue, mye gjeld eller svarte penger. Hadde aldri klart en slik livsstil. Sikker på at det er så ofte som du beskriver? Sjekk de overnevnte registre så vil du få et overblikk. Anonymkode: 9ab9d...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #112 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal jeg være misunnelig? Som snart har nedbetalt hus, en arv og en rik far som tilbyr meg penger? denne venninnen min har levd slik hele livet, som ungdommer var hun likedan, men sendte da regninger på 40.000 til faren sin da hun hadde festet og gått på konserter, spa osv. faren betalte Anonymkode: ca614...fd9 Du tror ikke denne «venninnen» din nå ser hvem du er? Du utleverer vel mye her…. Begge veier. Anonymkode: 38a73...d67 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #113 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sjekk skattelister, bilnumre og grunnboksutskrifter for eiendommene de eier. For meg virker dette en smule unormalt. De lever jo flottere enn kongelige. Tenker at her må de enten ha stor formue, mye gjeld eller svarte penger. Hadde aldri klart en slik livsstil. Sikker på at det er så ofte som du beskriver? Sjekk de overnevnte registre så vil du få et overblikk. Anonymkode: 9ab9d...bbf De legge jo ut bilder og snaper hele tiden. skjekket grunnbok der sto det 13 mill på eiendommen Anonymkode: ca614...fd9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #114 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nettopp! det er det ekstreme behovet for å vise seg frem og få bekreftelse og beundring. Det virker slitsomt. har kjent henne siden barndommen, og hun har alltid vært slik. Kjenner mange med god råd, men ingen som flasher og skryter. De fleste med penger er ydmyke og heller litt motsatt. Anonymkode: ca614...fd9 Min erfaring også. Jeg bor selv i et nabolag hvor man må ha ganske grei økonomi for å få kjøpt seg hus, så nabolaget er fullt av folk med god inntekt/god forretningsteft/god arv. Jo mer penger og jo "bedre" etternavn de har, jo lavere profil holder de. Selv flyttet jeg til byen uten å vite om hvem eller hva eller hvordan, men fant ei god venninne i ei av mine nye naboer. Jordnær, sminkefri og glad i skogsturer med hunden. Viste seg at hun var den rikeste av alle i nabolaget (arv). Det har hun aldri nevnt selv, men andre liker jo å snakke. Jeg har møtt foreldrene henne også, som eier et stort rederi, men også de er så jordnære som man kan bli. Kjører vanlige biler, bor i ganske vanlig hus. Oppfører seg hyggelig og varmt mot andre. ...og så har man dem som flasher; kjøper ny Porsche/Tesla årlig, inviterer til overdådige Instagramvennlige hagefester, gir iPhones i kalendergave til barna osv osv. Har som oftest ufordragelige barn, men alt ser veldig bra ut på Instagram og ellers i media. Noen har forsvunnet helt stille fra nabolaget da konkursen tok til eller pengefesten tok slutt, mens andre tviholder så godt de kan på imaget sitt (selv om man kan skimte sprekkene i fasaden). Til syvende og sist er det bare fasade, og ikke et lykkelig og vakkert liv. Det ser egentlig litt stusselig ut å ha det slik. Denne streben etter å se fantastisk ut. Slitsomt. Takk og lov for at jeg er såpass trygg i meg selv at jeg slipper det jaget. Jeg kan tasse til postkassen i pysjen og tresko, med håret i en tutt og et morratrøtt tryne. Møter kanskje på hun perfekt sminkede wannabeen som har outfit-of-the-day-bekledning allerede på, og likevel kan jeg stå rakrygget og ønske henne en god dag. Selv om jeg innerst inne tror min dag blir bedre, for jeg slipper all staffasje og skuespillet. Anonymkode: 7b577...59b 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #115 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De fleste skulle ønske de hadde litt mer penger. Og det er en ærlig sak. men lykke og glede finnes ikke i for mye penger å vasse i. Å være fattig gir heller ikke lykke. Det gir bare bekymringer og begrensninger. Det patetiske er når folk med penger liker å vise at de har penger. Desperate bilder og oppdateringer 5-6 ganger om dagen der de viser gourmet mat, merkeklær, design og dyre ting. For meg blir det bare flaut.. hva er det de vil oppnå? Anonymkode: ca614...fd9 Hvorfor følger du med på dem????? Anonymkode: edffa...717 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #116 Skrevet 8. mai 2022 Jeg kunne aldri ha tenkt meg den livsstilen, om så jeg hadde fått det kasta det etter meg. Lenge leve minimalist. Ting gjør meg ikke lykkelig, mennesker og opplevelser derimot. Anonymkode: e2f8a...9c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #117 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De legge jo ut bilder og snaper hele tiden. skjekket grunnbok der sto det 13 mill på eiendommen Anonymkode: ca614...fd9 Hvorfor sjekket du? Du vet de ser hvem som sjekker? Vil du virkelig være den vennen? Du startet så fint med…. venninnen min er herlig, snill og vakker. som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? du lurte på hvordan…. Nå handler det om fasade, posting på some, kvalmt, og du lurer på hva de vil oppnå? Du er jo gjennombitter på denne familien? Hvorfor? Du skryter av penger og rik pappa (ikke at dette gjør deg til et bedre menneske) men hva er greia? Har hun penere mann? Har de mer sex? Jeg forstår ikke hva du egentlig er ute etter her?….. Anonymkode: 38a73...d67 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #118 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skal jeg være misunnelig? Som snart har nedbetalt hus, en arv og en rik far som tilbyr meg penger? denne venninnen min har levd slik hele livet, som ungdommer var hun likedan, men sendte da regninger på 40.000 til faren sin da hun hadde festet og gått på konserter, spa osv. faren betalte Anonymkode: ca614...fd9 Jeg tror ikke du er misunnelig på pengene de har, men jeg tror du er misunnelig på at de har samvittighet til å bruke dem. Av en eller annen grunn har du et syn om at det er "galt" å bruke penger med mindre det er strengt nødvendig. Sånn er det ikke, selv om det er mange i Norge som føler det som deg. Men det er fullt lov å bruke penger, og det er ikke noe å skamme seg over. "Venninnen" din (som du tydeligvis ikke liker, skjønner ikke hvorfor du later som dere er venner?) sliter ikke med det samme, og har frigjort seg fra den undertrykkende antiluksusmoralen du veldig hardt prøver å forfekte. Er poenget med tråden at du vil ha anerkjennelse fordi du er "flink" og måteholden? Det er fine prinsipper, for all del, men det er dine prinsipper, i så fall. Og det virker som du jobber veldig hardt for å overbevise oss om at du virkelig har disse prinsippene, og at de er bedre enn venninnen din sine. Anonymkode: 078fb...6d6 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #119 Skrevet 8. mai 2022 Langt mer unormalt å drive og sjekke folk i grunnbok og skattelister enn det er å vise åpent at man har penger. Noen er så misunnelige at det er vondt å se på. Anonymkode: 2931e...01d 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #120 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De legge jo ut bilder og snaper hele tiden. skjekket grunnbok der sto det 13 mill på eiendommen Anonymkode: ca614...fd9 Sånt har ingenting å si. Min bolig står det og mange millioner i pant på, men huslånet er snart nedbetalt. Pantet blir ikke endret før lånet er nedbetalt/refinansiert eller flyttet til en annen bank. Anonymkode: ac386...be1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå