AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #21 Skrevet 7. mai 2022 Kanskje det er noen som truer dem så de er nødt til å leve i luksus? Kanskje de lever i luksus ufrivillig. 🤔 Anonymkode: edffa...717 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #22 Skrevet 7. mai 2022 Du skriver du ikke er misunnelig? Virkelig? Anonymkode: 34d5b...1d6 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #23 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. De har bygd seg tidenes funkis hus og all interiør og møbler er rådyr design. nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. Så er det frisørtimer, ansiktspleie og hudsalonger i tillegg. med lever som kongelige og det er mange som reagerer på dette. hun har en vanlig jobb med normal inntekt, mens han tjener godt. jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. venninnen min er herlig, snill og vakker. som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? Anonymkode: ca614...fd9 Vi lever samme livsstil Anonymkode: 1580c...a0e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #24 Skrevet 7. mai 2022 Jeg har en bror med veldig mye penger. Han er dog sinnsykt gjerrig på tinge jeg elsker. Og jeg hater det han bruker penger på. Jeg er en som har helt grei inntekt og lite lån. Så penger har jeg egentlig en god del av. Jeg bruker mine penger på hest. Og har du ikke det så sitter en igjen med 10 000 ekstra i måneden. Men for meg er det livsglede og noe jeg elsker. I tillegg er jeg glad i dyre vesker feks. Min bror og hans familie er konstant på reisefot. Hvorfor de har det svære huset aner jeg ikke for de tilbringer ikke tid der. Jeg hater å reise! Så selv om jeg hadde vert multi milioner hadde jeg ikke reist. Vi er alle forskjellige noen liker det ene noen det andre. Anonymkode: c392f...548 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #25 Skrevet 7. mai 2022 Kan jo være at de har vunnet (veldig) mye penger på Lotto eller fått stort arv uten å ville dele denne informasjonen med andre. Og så har det jo litt med hva man ønsket (om) å bruke pengene på. Noen sparer seg til døden og andre vil leve livet så lenge de kan. Anonymkode: 46327...a44 5 1
Avstand Skrevet 7. mai 2022 #26 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Folk. Er. Forskjellige. Det du synes er riktig å gjøre med så mye penger trenger ikke andre å mene det samme om! Anonymkode: cfe65...94f Jeg vet det. Hvorfor gir du i det hele tatt beskjed om det? Så sure folk her inne er. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #27 Skrevet 7. mai 2022 Penger og arv; enten ærlig eller uærlig fortjent. Så enkelt. Anonymkode: 06624...2e9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #28 Skrevet 7. mai 2022 For min del hørtes det hektisk ut å spise ute tre dager i uken i tillegg til vin- og venninnekvelder flere ganger i uka, samt helgeaktiviteter hver helg. Når slapper de av? Sånt rent bortsett fra at jeg ikke hadde giddet å bruke så mye tid og penger på frisør og hudsalonger, hadde jeg ikke hatt noe i mot et nytt, stort hus, ny hytte og alt av utstyr og interiør. Hadde ikke giddet å bruke mer penger enn nødvendig, og IKEA liker jeg bedre enn designmøbler. Hadde heller ikke hatt noe i mot noen spabehandlinger, massørtimer og reiser et par ganger i året heller, om jeg hadde helse og økonomi til det. Men det verste med dette livet til din venninne er, i mine øyne, at det virker så stressende og alt for lite hvile. Jeg hadde heller bestilt take-away/hjemmekokk, enn å gå ut og spise 3 dager i uken, og jeg hadde ikke orket vin-/venninnekvelder hver uke, ei heller aktiviteter hver helg. Jeg liker best å slappe av, og det høres det ikke ut som venninnen din har mye tid til. Anonymkode: e3a31...991 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #29 Skrevet 7. mai 2022 Det høres virkelig ut som de lever storslagent! Ble nysgjerrig på hvordan de får det til jeg også😅 Anonymkode: 32a76...f13 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #30 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det høres virkelig ut som de lever storslagent! Ble nysgjerrig på hvordan de får det til jeg også😅 Anonymkode: 32a76...f13 Det er det jeg lurer på også.. hadde jeg hatt 300.000 i mnd inntekt hadde jeg likevel ikke levd slik. Virker som alt av luksus og penger må postes på SoMe. kan ikke legge ut et bilde uten å flashe med ei veske til 20.000 som ligger henslengt «tilfeldig» på en stol. virker så slitsomt å hele tiden må vise frem luksusen på SoMe. mange som spør meg om dette da de vet jeg kjenner henne. Vet de har 13 mill i gjeld. Men de har splitter nytt hus og hytte, båter og biler. men likevel.. Anonymkode: ca614...fd9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #31 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er det jeg lurer på også.. hadde jeg hatt 300.000 i mnd inntekt hadde jeg likevel ikke levd slik. Virker som alt av luksus og penger må postes på SoMe. kan ikke legge ut et bilde uten å flashe med ei veske til 20.000 som ligger henslengt «tilfeldig» på en stol. virker så slitsomt å hele tiden må vise frem luksusen på SoMe. mange som spør meg om dette da de vet jeg kjenner henne. Vet de har 13 mill i gjeld. Men de har splitter nytt hus og hytte, båter og biler. men likevel.. Anonymkode: ca614...fd9 De må jo ihvertfall ha svimlende høy inntekt.. Bare å drifte en slik hytte koster sikkert 10000 i måneden utenom lån. Middager ute for en hel familie, sikkert ett par tusen (minst) pr gang. Ikke mange som har råd til tilsvarende livsstil, så hvem er de sammen med i alt dette sosiale? Vi har god inntekt selv, men er ikke i nærheten av dette. Ble nysgjerrig både på fres inntekt og utdanning. Anonymkode: 0e1ed...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #32 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi lever samme livsstil Anonymkode: 1580c...a0e Fortellk!! Hva har dere i inntekt /utdanning og lån? Høres fantastisk ut. Anonymkode: 0e1ed...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #33 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har straks nedbetalt bolig, og den er taksert til 6 mill i dag. Mens de ikke betaler avdrag, kun renter. Klart- da kan man leve bedre. vi har prioritert å betale ned bolig og spare opp egenkapital til barna våre. Om 2 år er huset nedbetalt, og da får vi også god råd. Men hadde ikke kjøpt el sykler til hele familien til en svimlende sum for 150.000 av den grunn - selv om vi da kan. Vi er begge oppvokst litt mer nøkternt. Jeg har også arvet en god del penger som står på bok, så vi kunne levd deres liv fullt ut i 3 år med den arven. Men de pengene skal gå til et annet prosjekt vi planlegger. så nei- ikke sjalu Anonymkode: ca614...fd9 Det var dette med splinten i andres øyne, og bjelken i eget. DU lever jo i luksus. Straks nedbetalt bolig. Egenkapital til to barn. Og en arv som kunne dekket 3år med utskeielser som står klar på konto til et prosjekt. Dette vil jo 95% av verdens befolkning beskrive som ekstrem overflod. Vi tjener det vi tjener. Jeg har regnet godt på pensjon, og tatt høyde for uforutsette ting kan skje. Utover det har jeg ikke ønske om å gå i grave med likskjorta full av penger. Og bruker da mine penger på det som gir meg glede i livet. Anonymkode: c4fe4...c1e 8 3
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2022 #34 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er det jeg lurer på også.. hadde jeg hatt 300.000 i mnd inntekt hadde jeg likevel ikke levd slik. Virker som alt av luksus og penger må postes på SoMe. kan ikke legge ut et bilde uten å flashe med ei veske til 20.000 som ligger henslengt «tilfeldig» på en stol. virker så slitsomt å hele tiden må vise frem luksusen på SoMe. mange som spør meg om dette da de vet jeg kjenner henne. Vet de har 13 mill i gjeld. Men de har splitter nytt hus og hytte, båter og biler. men likevel.. Anonymkode: ca614...fd9 13mill i gjeld....
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #35 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. De har bygd seg tidenes funkis hus og all interiør og møbler er rådyr design. nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. Så er det frisørtimer, ansiktspleie og hudsalonger i tillegg. med lever som kongelige og det er mange som reagerer på dette. hun har en vanlig jobb med normal inntekt, mens han tjener godt. jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. venninnen min er herlig, snill og vakker. som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? Anonymkode: ca614...fd9 Man lever vel etter evne. Har man god råd, så får det da være opp til hver enkelt hva man bruker pengene på. Ingen skal skamme seg for å ha god råd og tjene penger på ærlig vis. Anonymkode: aeb0f...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #36 Skrevet 8. mai 2022 Merkelig tråd. Det fremstår som at du overdriver en smule iallfall, de spiser ute tre ganger i uken + vennekvelder ute + reiser bort i helgen? Høres litt for travelt ut om begge jobber 100 % og de har flere barn. Ellers er det vel så enkelt som at det er det de prioriterer med midlene de har tilgjengelig. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: 995f9...fa3 3
Hengebuksvinet Skrevet 8. mai 2022 #37 Skrevet 8. mai 2022 Kjenner meg igjen i noen av vanene: - Funkishus, med alt vi trenger. - Merkeklær på barna. (Tror faktisk dette lønner seg, da de holder lengre. Og har mange som kjøper til dem). - Skikort og utstyr. (Sunn interesse, som samler familien). - Elsykler. (Igjen, vi prioriterer ting som holder oss i form. Heller enn elektroniske duppeditter og masse ræl). - Ikke hytte men båt. - Kajakk og sup. - 2-3 reiser i året. (Igjen, familietid. Noe vi har kuttet ned på de siste årene). - Spiser ute en gang i uka. Jeg er tilhenger av at folk kan gjøre som de vil. Bra vi er forskjellige. 3 2 1
Skriblerinna Skrevet 8. mai 2022 #38 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var dette med splinten i andres øyne, og bjelken i eget. DU lever jo i luksus. Straks nedbetalt bolig. Egenkapital til to barn. Og en arv som kunne dekket 3år med utskeielser som står klar på konto til et prosjekt. Dette vil jo 95% av verdens befolkning beskrive som ekstrem overflod. Anonymkode: c4fe4...c1e Dette! Så det du liksom «ikke forstår» her er at dine venner bruker sine enorme mengder med penger - som er bare ørlite mer en du selv har - på andre ting enn deg? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #39 Skrevet 8. mai 2022 I stedet for å tenke «Oi, de må være rik», tenker jeg «Oi, de må ha mye gjeld». Anonymkode: f0e00...76d 14
Kvalitet Skrevet 8. mai 2022 #40 Skrevet 8. mai 2022 SS skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen i noen av vanene: - Funkishus, med alt vi trenger. - Merkeklær på barna. (Tror faktisk dette lønner seg, da de holder lengre. Og har mange som kjøper til dem). - Skikort og utstyr. (Sunn interesse, som samler familien). - Elsykler. (Igjen, vi prioriterer ting som holder oss i form. Heller enn elektroniske duppeditter og masse ræl). - Ikke hytte men båt. - Kajakk og sup. - 2-3 reiser i året. (Igjen, familietid. Noe vi har kuttet ned på de siste årene). - Spiser ute en gang i uka. Jeg er tilhenger av at folk kan gjøre som de vil. Bra vi er forskjellige. Hovedinnlegger beskrev litt i overkant av utskeielser. Du argumenterer for fysisk aktivitet kontra duppetitter. Ts beskriver nye iPhoner til hele familien. Det blir også beskrevet langt mer enn 2-3 utenlandsreiser i året, samt middager ute hele familien 3 ganger i uka. Ditt innlegg bærer preg av god økonomi og sunne vurderinger. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå