Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

min far har tilbudt meg å kjøpe huset vårt til meg. Jeg takket nei, da jeg vil klare meg selv. Min far har mange millioner på bok. 
jeg har aldri tatt i mot da jeg vil stå på egne bein 

Anonymkode: ca614...fd9

Du sparer slik at barna dine får egenkapital til bolig.

Men legger selv stor ære i å ikke ta i mot noe, tross foreldre som har mye til overs. Og mener det er viktig å stå på egne ben.

....ok

Anonymkode: c4fe4...c1e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først spør du km hvordan de har råd. Så forklarer du hvorfor de har de.

Så kritiserer du dem for lån og prioriteringer mens du legger fram hvor fornuftig og god du er.

Godt du ikke er min vennine.

Anonymkode: 0ed63...d47

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun legger ut alt på some? Hadde ikke likt at noen hadde så mye innsikt i mitt liv. Legger aldri ut bilder av barna. 

høres ut som et lite bærekraftig liv å reise så mye, kjøpe alt nytt osv. 

Anonymkode: 157e7...0b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Våre venner har ikke fullt innsyn i vår privatøkonomi eller inntekter. De vet ikke hva vi tjener, hvor mye bonuser eller inntekter fra andre investeringer vi har utbetalt. De vet ikke noe om hva slags ekstra investeringer vi eventuelt har eller løsnInger som f.eks. at ferieboliger leies ut via firma når vi ikke bruker dem selv... Og det samme gjelder egentlig våre venner. Jeg kan gjette og anta hva de har i inntekter, men jeg VET ikke...  Jeg synes det er merkelig at ts mener hun vet alt om disse vennenes økonomi, det høres mer ut som antagelser og gjetning fra hennes side. 

Anonymkode: 2393d...a53

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj de må ha mye gjeld tenker jeg. 

Det er heller ikke en livsstil jeg ville hatt enn om jeg hadde hatt råd til det, jeg er så glad for å være gjeldfri, ha en god slump penger i fond og et liv jeg trives med. 

Anonymkode: dad16...a26

AnonymBruker
Skrevet
cerruti skrev (På 7.5.2022 den 13.16):

Drømmeliv. Det holder med god(e) inntekt(er) og eller arv. 

Jeg syns det er langt unna et drømmeliv å strø om seg med penger på materielle overfladiske ting. Jeg hadde aldri gjort det om jeg hadde hatt mye penger. Skjønner ikke den gleden, må være tomme meningsløse liv å bare bry seg om døde ting. 

Anonymkode: c620c...4b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 21.04):

For min del hørtes det hektisk ut å spise ute tre dager i uken i tillegg til vin- og venninnekvelder flere ganger i uka, samt helgeaktiviteter hver helg. Når slapper de av? 

Anonymkode: e3a31...991

Dette har ingenting med luksus å gjøre, men jeg pleide å gå ut 5-6 ganger i uken for å treffe venner, ta noen glass vin, osv. Det VAR å slappe av for meg. Folk lader opp på ulikt vis.

Anonymkode: 078fb...6d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er langt unna et drømmeliv å strø om seg med penger på materielle overfladiske ting. Jeg hadde aldri gjort det om jeg hadde hatt mye penger. Skjønner ikke den gleden, må være tomme meningsløse liv å bare bry seg om døde ting. 

Reiser, skibakken, og god mat er ikke døde ting for meg.

Og... før du har mye penger vet du jo ikke hva du ville brukt dine penger på? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. De lever over evne og har dyre forbrukslån

2. De har arv/gevinster/fondsavkastninger/store bonuser etc som du ikke aner noe om

3. Forskjellige prioriteringer rett og slett.

4. De driver lyssky virksomhet på si

Fire mulige årsaker til hvordan de får det til. Sikkert enda flere også. Minner meg litt om det sitatet "Some people are so poor, all they have is money".

Når man flasher sin "nouveau riche livsstil" på SOME til de grader som du beskriver da er det en indre usikkerhet som er drivkraft i hvert fall.

Anonymkode: 9bbcc...f6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Reiser, skibakken, og god mat er ikke døde ting for meg.

Og... før du har mye penger vet du jo ikke hva du ville brukt dine penger på? 

Jo, det er jeg meget trygg på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, det er jeg meget trygg på. 

Så du ville gitt mesteparten til veldedighet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterte, men hun ville vel brukt pengene på kaffe, sparing, hjelpe familie, nyttige ting til barna etc. Er det så vanskelig å forstå? 

Anonymkode: 8a2ab...024

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger vel ikke bruke dem på noe? Delt med barna og eller satt de inn på fond og sikra meg for resten av livet. 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger vel ikke bruke dem på noe? Delt med barna og eller satt de inn på fond og sikra meg for resten av livet. 

Men om du har mer enn du trenger for å både hjelpe barna, og klare deg godt resten av livet? Hva da? 

• Liker 2
Gjest O.G.
Skrevet

Men TS, hvorfor vil du vite hvordan de har råd til det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men hun ville vel brukt pengene på kaffe, sparing, hjelpe familie, nyttige ting til barna etc. Er det så vanskelig å forstå? 

Anonymkode: 8a2ab...024

På kaffe? Har du noen gang hatt rikelig med penger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men om du har mer enn du trenger for å både hjelpe barna, og klare deg godt resten av livet? Hva da? 

Da står det på konto og blir arv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da står det på konto og blir arv. 

Men hvorfor gå i graven med likskjorta full av penger når det er så mange steder å se, opplevelser å få, og god mat man kan prøve? 

Bare for at barna dine kan bruke dette på fest og moro, reise, og overdådighet? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor gå i graven med likskjorta full av penger når det er så mange steder å se, opplevelser å få, og god mat man kan prøve? 

Bare for at barna dine kan bruke dette på fest og moro, reise, og overdådighet? 

Fordi det er den måten jeg liker å leve mitt enkle liv. Og jeg vet at barns bruker pengene fornuftig. Og hvis ikke så er det dem vel undt å bruke dem til å skeie litt ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er den måten jeg liker å leve mitt enkle liv. Og jeg vet at barns bruker pengene fornuftig. Og hvis ikke så er det dem vel undt å bruke dem til å skeie litt ut. 

Da tilhører du nok et veldig lite mindretall.

Og det heter ikke skeie ut. Det heter å nyte det livet har å by på. For hvilken glede gir penger som står på en konto? Utover at banken tjener rått på det? 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...