Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. 
De har bygd seg tidenes funkis hus og all interiør og møbler er rådyr design. 
nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. 
de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. 
De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. 
de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. 
i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. 
Så er det frisørtimer, ansiktspleie og hudsalonger i tillegg. 
med lever som kongelige og det er mange som reagerer på dette. 
hun har en vanlig jobb med normal inntekt, mens han tjener godt. 

jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 

Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. 
venninnen min er herlig, snill og vakker. 
som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? 

Anonymkode: ca614...fd9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy inntekt/mye penger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ei venninne.. må legge til at dette ikke handler om sjalusi eller misunnelse. 
nye friske blomster og buketter på bordene hver helg. I tillegg har de kjøpt seg en stor og flott hytte på Geilo med to etg. Nøkkelferdig og topp design. 
de har 3 barn. Alle barna har dyre merkeklær til en hver tid. Nyeste iPhone, hver sin el sykkel, hele fam har sesongkort i skibakken, hver sin kano, alle i fam har mange par oklay solbriller i alle farger. Slalåmbriller og hjelmer i alle farger og ulike briller etter antrekk. 
De har luksus reiser mange ganger i året. Hele balletten til Cuba, Maldivene, sydenreiser, Milano, Paris og LA. 
de er ute å spiser minst 3 ganger i uka hele familien, og da på fine dyre restauranter med gourmet mat. Venninnen min er på vinkvelder og ute å spiser med venninner også flere ganger i uken. Mannen det samme med sine venner. 
i helgene er det badeland, bowling, parker med barna pluss restaurantbesøk. Hvis de ikke tar seg en spahelg på hotell med alle barna. Noe de gjør annen hver mnd. 

jeg og min mann har helt vanlige jobber og har utdannelse. Vi er ikke i nærheten av å kunne gjøre en brøkdel av det de gjør 😅 

Alt legges selvf ut på insta og SoMe daglig, så det er ikke vanskelig å se luksusen. 
som sagt er det ikke misunnelse eller noe slikt, jeg er fornøyd med vårt. Mel klarer ikke forstå hvordan noen kan ha et slikt forbruk og livsstil år etter år? 

Hva er du ikke forstår? Hvor de får pengene fra? Eller at de orker livet de lever? Jeg tror de fleste hadde likt denne livsstilen hvis de hadde muligheten, men noen kan også bli slitne av og ha så mye « på gang» så det er jo bare at vi er forskjellige. De er vel veldig energiske. 

Anonymkode: a3014...816

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer du ikke forstå det? Jeg hadde nok hatt en helt annen livsstil enn jeg har i dag hadde jeg vært rik. 

Anonymkode: 4936d...719

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har man pengene til det, og det er det de ønsker å bruke det på, ser jeg ikke problemet. Hva skulle de ellers brukt «alle» pengene de tjener på?
Altså gi til veldedighet og til de som har lite ect.? de har en god jobb, og godt betalt. De unner seg mye, og har råd til det. Ser ikke noe galt med det. Hadde vært verre om de ikke hadde råd til sin egen livsstil tenker jeg.

Anonymkode: 66b34...de6

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ikke er misunnelig, men det er du. Ellers hadde du ikke brukt energi på dette. 

Forklaringen er jo enkel. De har penger - du har ikke penger. Så da har du to valg. Skaff deg bedre råd. Det klarer alle om de virkelig vil. Eller så kan du gjøre som store deler av Norge. Sutre over at andre har god råd mens man selv bare får 2.5% i lønnsoppgjøret hvor fagforeningen din sikkert spiser opp halvparten. 

Anonymkode: 049a2...74a

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du ikke forstår? Kjøper du aldri en ansiktskrem? går du aldri til frisøren? På kino? Tusenfryd? Kjøper du ikke noe ekstra godt på butikken noen ganger? Noen i er fattig land kunne i såfall sagt det samme om deg. Hva er forskjellen annet enn at de gjør det oftere enn deg? Da har de vel nok penger til at de ikke merker der uansett. For noe teit og ubrukelig å sitte å tenke på. Og ja du virker misunnelig, for ingen andre ville sitter å grublet over andre folks mundane hverdagsaktiviteter.

Anonymkode: 68fdb...a71

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo ta det opp med henne og si at du ikke forstår det og om hun kan forklare det til deg. Kanskje hun setter seg ned da og går gjennom hele saken med deg på en detaljert og ryddig måte, så du får en forståelse for hvorfor det er som det er, hvis hun kan betrygge deg er det helt topp. Spør om å få være med på turene, sånn at du er sikker på at alt foregår på en trygg og sikker måte. Dette er tydeligvis viktig for deg og du har all rett på forklaring. Si at du må undersøke økonomien deres, sjekke grundig hvordan i all verden de klarer å gjøre dette. Etterpå kan du gi dem en evaluering på om det er bra nok for deg. ❤️ Tenk hvis det ender opp med at tvilen din ikke hadde noe som helst betydning? Jeg forstår du er bekymret, men du får løse det med denne damen, så går alt bra. 😊

Anonymkode: edffa...717

• Liker 7
Skrevet

Haha. Jeg hadde også levd i luksus, hvis jeg hadde hatt penger til det🥂🍾

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klart helt fint å leve et liv i luksus, om jeg hadde hatt økonomi til det. Og det er jo der nøkkelen ligger til det du ikke forstår; de har nok på en eller annen måte økonomi til livsstilen, selv om du ikke har innsikt i hvordan.

Anonymkode: 035a3...d08

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De har økonomi til å ha den livsstilen.. Så enkelt er det.

Hvordan er hun som person? Er hun en god venn? 

Skrevet

Jeg forstår det heller ikke. Om jeg hadde såpass mye penger så hadde det gått til reising og ikke TING! Noe av det hadde nok også gått til veldedighet av noe, men da hadde jeg måttet visst at det kom dit det skulle. Kunne fint hjulpet noen så livet deres ble lettere. 
Hytte kunne jeg aldri tenkt meg. Forstår heller ikke hvorfor folk kjøper blomster. 
Masse klær ser jeg heller ikke vitsen med (skapfyll). 
Høres ut som de har et ekstremt forbruk! 
Jeg klarer bare ikke å kjøpe ting bare fordi det frister. Kunne alltids tenkt meg en helt ny iphone, men så lenge min xs funker så ser jeg ikke vitsen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Haha. Jeg hadde også levd i luksus, hvis jeg hadde hatt penger til det🥂🍾

Jeg også! 🤩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår det heller ikke. Om jeg hadde såpass mye penger så hadde det gått til reising og ikke TING! Noe av det hadde nok også gått til veldedighet av noe, men da hadde jeg måttet visst at det kom dit det skulle. Kunne fint hjulpet noen så livet deres ble lettere. 
Hytte kunne jeg aldri tenkt meg. Forstår heller ikke hvorfor folk kjøper blomster. 
Masse klær ser jeg heller ikke vitsen med (skapfyll). 
Høres ut som de har et ekstremt forbruk! 
Jeg klarer bare ikke å kjøpe ting bare fordi det frister. Kunne alltids tenkt meg en helt ny iphone, men så lenge min xs funker så ser jeg ikke vitsen. 

Folk. Er. Forskjellige. 

Det du synes er riktig å gjøre med så mye penger trenger ikke andre å mene det samme om!

Anonymkode: cfe65...94f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Drømmeliv. Det holder med god(e) inntekt(er) og eller arv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du ikke forstår? Kjøper du aldri en ansiktskrem? går du aldri til frisøren? På kino? Tusenfryd? Kjøper du ikke noe ekstra godt på butikken noen ganger? Noen i er fattig land kunne i såfall sagt det samme om deg. Hva er forskjellen annet enn at de gjør det oftere enn deg? Da har de vel nok penger til at de ikke merker der uansett. For noe teit og ubrukelig å sitte å tenke på. Og ja du virker misunnelig, for ingen andre ville sitter å grublet over andre folks mundane hverdagsaktiviteter.

Anonymkode: 68fdb...a71

Haha, dette handler ikke om en ansiktskrem. Og slutt å vri denne tråden til at jeg sitter her både bitter, sjalu og misfornøyd med eget liv 😅
Vi har samme utdanning og tjener likt. Mennene våre tjener noe ulikt, men ikke så ulikt at det utgjør en så enorm forskjell. 
Unner de all luksusen og de er flotte folk. 
forskjellen er kanskje at en prioriterer ulikt. Vi har straks nedbetalt bolig, og den er taksert til 6 mill i dag. Mens de ikke betaler avdrag, kun renter. Klart- da kan man leve bedre. 
vi har prioritert å betale ned bolig og spare opp egenkapital til barna våre. Om 2 år er huset nedbetalt, og da får vi også god råd. Men hadde ikke kjøpt el sykler til hele familien til en svimlende sum for 150.000 av den grunn - selv om vi da kan. 
Vi er begge oppvokst litt mer nøkternt. 
Jeg har også arvet en god del penger som står på bok, så vi kunne levd deres liv fullt ut i 3 år med den arven. 
Men de pengene skal gå til et annet prosjekt vi planlegger. 

så nei- ikke sjalu

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

forskjellen er kanskje at en prioriterer ulikt. Vi har straks nedbetalt bolig, og den er taksert til 6 mill i dag. Mens de ikke betaler avdrag, kun renter. Klart- da kan man leve bedre. 
vi har prioritert å betale ned bolig og spare opp egenkapital til barna våre. Om 2 år er huset nedbetalt, og da får vi også god råd. Men hadde ikke kjøpt el sykler til hele familien til en svimlende sum for 150.000 av den grunn - selv om vi da kan. 
Jeg har også arvet en god del penger som står på bok, så vi kunne levd deres liv fullt ut i 3 år med den arven. 

Her har du jo svaret ditt.

Anonymkode: 4936d...719

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, dette handler ikke om en ansiktskrem. Og slutt å vri denne tråden til at jeg sitter her både bitter, sjalu og misfornøyd med eget liv 😅
Vi har samme utdanning og tjener likt. Mennene våre tjener noe ulikt, men ikke så ulikt at det utgjør en så enorm forskjell. 
Unner de all luksusen og de er flotte folk. 

så nei- ikke sjalu

Kanskje de er kriminelle?????  😳😭

Anonymkode: edffa...717

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente jeg ble nysgjerrig på hva han jobber med. 

Anonymkode: 6c36f...f86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meh. Personlig synes jeg en slik livsstil er kvalmende og uinteressant. Aldri blitt imponert av slike folk heller. Kjedelig og materialistisk.
Hadde jeg vært rik hadde jeg nok også gjort mye forskjellig men ikke slikt.

Anonymkode: d4768...0be

• Liker 13
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...