Gå til innhold

Får melding i dag om at jeg har time til noe i morgen. Jeg trodde ikke det var før i neste uke. Må jeg betale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en privat klinikk der jeg satte meg opp til time kl 12 på fredag. Fikk en melding nøyaktig kl 12 i dag om at jeg har time i morgen kl 12 og at den må avbestilles minst 24t før. Det rakk jeg naturligvis ikke da jeg så den en halvtime senere. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: a705e...aed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du nok betale ja.

Anonymkode: 64227...bc5

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Din egen feil at du har missa på tidspunktet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men må de ikke sende påminnelsen noen minutter før fristen og er det virkelig jeg som har tatt feil? Vedkommende snakker gebrokkent norsk og jeg mistenker at vedkommende har tatt feil

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men må de ikke sende påminnelsen noen minutter før fristen og er det virkelig jeg som har tatt feil? Vedkommende snakker gebrokkent norsk og jeg mistenker at vedkommende har tatt feil

De ikke sende påminnelsen i det hele tatt.

Anonymkode: d1381...745

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du satte deg selv opp kl.12 i dag og nei de må faktisk ikke sende påminnelse en gang. Det er ditt ansvar å følge opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte meg opp i neste uke. Jeg fikk ingen skriftlig bekreftelse på at det er i morgen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en privat klinikk der jeg satte meg opp til time kl 12 på fredag. Fikk en melding nøyaktig kl 12 i dag om at jeg har time i morgen kl 12 og at den må avbestilles minst 24t før. Det rakk jeg naturligvis ikke da jeg så den en halvtime senere. Hva kan jeg gjøre?

Har du i det hele tatt ringt å hørt med de? Noen er greie om du gir beskjed raskt

Anonymkode: ddcfa...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått time til en privat klinikk på en søndag kl 12?  Det høres rart ut

Anonymkode: ceaa9...8b1

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du fått time til en privat klinikk på en søndag kl 12?  Det høres rart ut

Anonymkode: ceaa9...8b1

Jeg lurte også på hvilke klinikker som er åpne på søndager (annet enn legevakt)

Anonymkode: 07739...de3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er søndag i morgen, tror  du må sjekke datoen en gang til .

AnonymBruker
Skrevet

Det er søndag i morgen..

Anonymkode: 5b3ee...330

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg opplever at det er regelen heller enn unntaket at påminnelsen kommer 22-23 timer før avtalen, slik at det ville vært for sent å avbestille.

Sjekket innkallinger fra det offentlige helsevesenet det siste året, de sender konsekvent melding 23 timer og 59 minutter før avtalen.

AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (1 time siden):

Jeg opplever at det er regelen heller enn unntaket at påminnelsen kommer 22-23 timer før avtalen, slik at det ville vært for sent å avbestille.

Sjekket innkallinger fra det offentlige helsevesenet det siste året, de sender konsekvent melding 23 timer og 59 minutter før avtalen.

Det er jo fordi det er kun en påminnelse, og ikke noe annet. Det er derimot opptil den som har bestilt timen å passe på når fristen går ut for å endre på timen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ringe og si at timen din er på fredag kl. 12. Verre er det ikke. Hvis de har satt opp timen din på feil dag skal du selvfølgelig ikke betale noe.

Anonymkode: 8a132...c26

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er jo fordi det er kun en påminnelse, og ikke noe annet. Det er derimot opptil den som har bestilt timen å passe på når fristen går ut for å endre på timen.

Klart det. De vil jo ikke sende påminning 25 timer før og risikere en avlysning de ikke får betalt for. Avlysning 23 timer og 59 minutter før timen og de får betalt både for avlyst time og fra den som får timen i stedet. Skjønner godt at de gjør det slik.

Skrevet

Påminnelsen er for at man skal huske å møte opp, ikke en siste mulighet til å avbestille. Klinikken som har 48 timers avbestillingsfrist sender også påminnelse 23 timer og 59 minutter før timen. Hvis du mener de har gjort en feil, må du jo kontakte dem og høre om det kan ryddes opp i, selv om det kan bli vanskelig hvis du ikke har noe skriftlig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestilte du time til kl 12 på fredag, eller satt du kl 12 på fredag og bare la inn at du ville ha en time (altså nærmeste ledige time)? Hvis timen din skal være fredag kl 12, så ringer du jo bare å sier det. Dersom du lot det være opp til de når timen skulle være, så er det jo din egen feil at du velger den løsningen, dersom du ikke kan hvilken som helst dag, og hvilket som helst tidspunkt. 

Anonymkode: b1f98...08e

Gjest Adobyen
Skrevet

Det er litt skummelt med timer på mandag, uansett hvor.  Jeg misset en time på sykehuset en mandag morgen. Den ville gått på frikort eller kostet ca 350, men uteblitt kostet over 1000 kr.

Vi kan ofte velge tidspunkt selv, men på sykehuset får man ofte tildelt en time etter lang ventetid.

jeg legger inn slike avtaler i kalenderen på tlf, med flere påminnelser. Natten før har jeg flere vekkeklokker, fordi jeg ikke vil risikere dette.  Da er transport også avtalt, hvis jeg tror at det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...