Gereon Rath Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Nyetablerte norske Gigaboks har lovet svenske priser i sitt nye storhandelkonsept. Vi har testet hvor billig de egentlig er. https://www.nettavisen.no/okonomi/her-er-handlekurven-1-300-kroner-billigere-enn-kiwi/s/5-95-475915
powerpuffen Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 (endret) Vel, Gigaboks eies jo av Norgesgruppen som også eier Kiwi. Ergo er det ingen reell konkurranse mellom Kiwi og Gigaboks. Men at det er penger å spare for en forbruker er jo bra. Endret 7. mai 2022 av Lacuna skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Typisk Nettavisen-journalistikk: Den såkalte handlekurven er altså 1 kg av hver av de varene de har valgt ut som eksempel. Det er altså ingen representativ handlekurv for noe som helst. Når det er sagt: hvis man går på denne butikken for å handle ting man likevel bruker i store mengder, hvis man skal arrangere noe med mange gjester, eller hvis man er en stor husholdning, vil det jo lønne seg. Alle andre ting vil generere avfall fordi tingene blir for gamle før man bruker dem opp. Anonymkode: 27f33...878 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Med mindre man er en virkelig stor familie, så er det jo en del der man endre opp med å kaste. Kommer den butikken i nærheten, så er det sikker noe jeg kommer til å kjøpe der. Måtte jo le litt av 3 kg nutella, selv om jeg har 2 tenåringer i hus, så tror jeg vi hadde hata nutella når vi var kommet halvveis i boksen. Anonymkode: 81213...119 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Så testen deres og legger merke til at de har lagt 3 KILO med nutella til grunn for sine funn Altså hvem i helvete kjøper 3 KILO med nutella? Er det liksom representativt for den alminnelige norske forbrukeren? Eller 1.9 liter med soyasaus? Anonymkode: b0f48...53d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Syntes det var en veldig dårlig butikk, de har jo mer utvalg på Europris/rusta.Mulig det var veldig utplukket. Anonymkode: 1204f...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå