Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine tvillinger ble født nesten tre uker før termin, så ikke prematur. Men de er små, bare litt over 2 kg hver. I tillegg lå den ene på CPAP første døgnet og de hadde det litt trøblete de første dagene, men har kommet seg fint og vi er hjemme nå etter en uke på sykehuset. 

Er det for tidlig å gå en liten trilletur? Det er jo så varmt og godt ute, men er helt på tuppa når det gjelder helsen til disse kirkene 😅🥺

Videoannonse
Annonse
Gjest JegogVi2
Skrevet

Jeg tenker at det er ok med en tur. Jeg var faktisk ute samme dagen som vi kom hjem med førstemann. Han var da 3 dager gammel. Så lenge du beskytter de mot vær og vind så bør det gå greit

AnonymBruker
Skrevet

Med vår premature baby fikk vi beskjed om å ta det gradvis, beskytte mot vær og vind og passe på at hun hadde på nok klær.

Hun ble klarert for å komme ut i finværet når hun hadde klart å holde kroppstemperaturen fint på egenhånd i et døgn. Dette var også et av flere kriterium for å reise hjem, men her kan det være individuelle vurderinger.

Hvis du er i tvil kan du ringe sykehuset og høre. De kjenner dine babyer, og kan gi bedre råd.

Anonymkode: affb3...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er hjemme fra sykehuset, og ikke har hjemmesykehus, så er dere good to go. Babyer generelt regulerer temperaturen dårlig i starten, så man skal uansett følge med. Turen begrenser seg nok av andre grunner, sim mat, bleieskift, helsen din og så videre. Hvis du ikke fikk noen anbefalinger på sykehuset kan du og bør du gå ut i fra at du er i stand til å vurdere dette selv, å ringe sykehuset for å spørre om du kan trille tur nå er fullstendig unødvendig. Kanndu kjøre på butikken med de, kan du trille tur liksom. 

Anonymkode: 000fe...544

AnonymBruker
Skrevet

De ligger jo lunt og godt i vogna? :) Start med en liten tur og ikke gå langt hjemmefra så går det sikkert fint + husk lue og kle på dem et ekstra lag og/eller ha på teppe/vognpose/lammeskinn under. Her jeg bor er det ganske varmt ute nå, ikke spesielt mye kaldere i skyggen enn det som er anbefalt temp på soverommet om natten.

Jeg gikk første tur på dag 5 etter fødsel, i februar (men plussgrader). Men her var det min form ikke baby som begrenset trilleturene i starten. Min var over 3kg da og ikke prematur så det blir sikkert noe annet og mindre hensyn å ta.

Anonymkode: 7beea...f96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ut første dagen, men det var fordi hunden måtte ut og mannen hadde stukket av. Han var ikke prematur da, men det var februar og storm. Men han var varm og god nedi vogna 😊

Anonymkode: e670c...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Her er det meg og ikke baby som stopper. Var helt rar i bekkenet. Så ble tre uker etter fødsel.

Anonymkode: 295f4...3dd

Skrevet

Var ute dagen etter vi kom hjem. Han var vel 3-4 dager gammel. Men ikke gå langt. Husker jeg var skikkelig gåen i rygg og bekken etter 10 min 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Var på første trilletur dagen vi kom hjem. Da var han 3 dager ca. Dette var på høsten.. 

tror du fint kan trille tur altså, men beskytt mot vær og vind🥰 begynn med små turer og prøv deg frem. Det er viktig for både mor og barn da.💛

Anonymkode: f916c...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...