Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i slutten av 2.trimester og har vært på en ferie med alt for mye utskeielser. Har vel gått fra å knapt kunne se jeg var gravid til å se at magen er gigantisk på bare en uke. Jeg vil tro jeg naturlig vil gå ned noe i vekt når jeg begynner å spise normalt, men er dette noe "farlig" for baby? Har lest så mye negativt om vektnedgang under graviditet men har jo ikke lyst å opprettholde disse ekstra kiloene..

Anonymkode: 39156...10c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan umulig ha lagt på deg så mye på ei uke, at det er skadelig for fosteret om du går ned. Kroppen holder sikkert på enormt mye vann.

Dette er en ikke-problemstilling.

Anonymkode: 35754...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan umulig ha lagt på deg så mye på ei uke, at det er skadelig for fosteret om du går ned. Kroppen holder sikkert på enormt mye vann.

Dette er en ikke-problemstilling.

Anonymkode: 35754...0be

Skulle ønske alt er bare vann men må nok være noe fett også.. men godt å vite det er en ikke-problemstilling😁

Anonymkode: 39156...10c

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er farlig for babyen å gå ned i vekt, så lenge du ikke sulter deg selv eller trener altfor hardt 😊 Bare prøv å spise noenlunde sunt, så går du nok tilbake til normalen etterhvert. Jeg la på meg MASSE under hele graviditeten, delvis fordi jeg spiste mye og usunn mat, men nå, et år etter ungen ble født er jeg slankere enn jeg var før jeg ble gravid. Uten å aktivt prøve å slanke meg, det har bare gått seg til egentlig 😊 prøv å ikke bekymre deg 🥰

Anonymkode: 02ddb...b91

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint :) Man skal ikke "aktivt" slanke seg sies det. Jeg vil tro noe av grunnen er at det er viktig å spise nok så fosteret får nok næring (at man ikke henger seg opp i vekt og derfor ikke spiser nok til hva fosteret trenger?), og det andre er vel at om man slanker bort mye fett så blir det avfallsstoffer fra det som kan gå i blodet. Jeg gikk ned noen kilo i vekt pga kvalme osv i uke 5-18 og hverken lege eller jordmor reagerte på det eller syntes det var problematisk så lenge symfysemål og ultralyder osv viste at baby var helt på gjennomsnittet stor og kurven ble fulgt osv. (Og jeg gikk opp igjen på slutten når jeg sluttet å spy). Baby kom ut tilsynelatende frisk og gjennomsnittlig vekt. 

Anonymkode: 3ea59...fe4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...