AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Hei. Datteren min (8) er invitert i bursdag lørdag neste uke for to stk i klassen. Kjøper jeg samme gave her til begge to eller er det ok med forskjellige men like gaver som feks bøker? Tar gjerne imot tips, vi har ikke opplevd det her før så jeg ble litt usikker. Anonymkode: 070c5...355
Mt3 Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Om du/dere vet at de har ulike interesser og finner ulike ting som passer den enkeltes interesse så er det fint med ulik gave. Ellers så kan en gjerne gi likt til begge. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Hadde også kjøpt samme Anonymkode: 86655...1aa
Arkana Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Jeg ville kjøpt det samme til begge. Forskjellige bøker er greit, men samtidig ser jeg ikke hvorfor du ikke kan kjøpe to like bøker?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Arkana skrev (1 minutt siden): Jeg ville kjøpt det samme til begge. Forskjellige bøker er greit, men samtidig ser jeg ikke hvorfor du ikke kan kjøpe to like bøker? Vi bor på et ekstremt lite sted, og jeg tror at jeg rekker å dra til "storbyen" før lørdag for å kjøpe samme bok, men den lokale her har ofte kun en bok inne av noe og erfaring tilsier at å få sendt noe til bokbutikken her tar 1 uke+. Mt3 skrev (3 minutter siden): Om du/dere vet at de har ulike interesser og finner ulike ting som passer den enkeltes interesse så er det fint med ulik gave. Ellers så kan en gjerne gi likt til begge. Dessverre så kjenner jeg de to ikke så godt, datteren min sier typiske ting for den alderen som hun også liker, så tenker bøker hun har likt er safe? Anonymkode: 070c5...355
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 I og med det er du som kjøper, og ikke datteren din, så ville jeg kjøpt likt. Hadde ungen derimot selv skulle valgt ut gave så kjenner hun kanskje ungene bedre og vet at x liker prinsesser og y liker bøker. Anonymkode: 8e2eb...0db
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I og med det er du som kjøper, og ikke datteren din, så ville jeg kjøpt likt. Hadde ungen derimot selv skulle valgt ut gave så kjenner hun kanskje ungene bedre og vet at x liker prinsesser og y liker bøker. Anonymkode: 8e2eb...0db Men kan feks gi to ulike bøker ja, det anser jeg som "lik gave". Anonymkode: 8e2eb...0db 1
Arkana Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi bor på et ekstremt lite sted, og jeg tror at jeg rekker å dra til "storbyen" før lørdag for å kjøpe samme bok, men den lokale her har ofte kun en bok inne av noe og erfaring tilsier at å få sendt noe til bokbutikken her tar 1 uke+. Anonymkode: 070c5...355 Da er det absolutt helt greit med forskjellige bøker i gave.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Jeg ville kjøpt to ulike bøker slik at de kan bytte bøker med hverandre når de er utlest. Det er da en gave som varer lenger
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Datteren min (8) er invitert i bursdag lørdag neste uke for to stk i klassen. Kjøper jeg samme gave her til begge to eller er det ok med forskjellige men like gaver som feks bøker? Tar gjerne imot tips, vi har ikke opplevd det her før så jeg ble litt usikker. Anonymkode: 070c5...355 Jeg organiserte dobbel bursdag for sønnen min og hans kamerat i forrige uke. De fikk stortsett samme gaver, fra samme butikk. Anonymkode: 112be...0fa
Ulrikke Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Lik gave er helt innafor, og jeg anser to ulike bøker som "lik" gave.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Jeg har en bursdagskiste som fylles opp hvert år eller når de er salg. Min sønn skal i dobbelbursdag i dag og har selv vært å henta to gaver der, ikke de samme men prisen er ca de samme. Bagateller, Henger meg ikke opp i slikt og har ikke tenkt tanken engang når vi har arrangert dobbelfeiringer. Anonymkode: 451d8...678 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Ja, kjøp likt eventuelt gi lik pengesum. Anonymkode: 28a31...e8b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Tenker at begge deler funker helt fint 😊 Anonymkode: 4907e...ff3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en bursdagskiste som fylles opp hvert år eller når de er salg. Min sønn skal i dobbelbursdag i dag og har selv vært å henta to gaver der, ikke de samme men prisen er ca de samme. Bagateller, Henger meg ikke opp i slikt og har ikke tenkt tanken engang når vi har arrangert dobbelfeiringer. Anonymkode: 451d8...678 Vi har egentlig hatt det vi også, men flyttet for et år siden og med oppussing osv gikk det dessverre ut. Anonymkode: 070c5...355
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en bursdagskiste som fylles opp hvert år eller når de er salg. Min sønn skal i dobbelbursdag i dag og har selv vært å henta to gaver der, ikke de samme men prisen er ca de samme. Bagateller, Henger meg ikke opp i slikt og har ikke tenkt tanken engang når vi har arrangert dobbelfeiringer. Anonymkode: 451d8...678 Hehe vi har det samme, og jeg har noen ganger fylt opp med flere like ting i tilfelle noen feiret sammen. Utfordringen da er at jeg har brukt av dem til enkeltbursdager også, når barnet syntes akkurat den tingen passet bra til bursdagsbarnet, også har jeg glemt hvem vi har gitt hva til og ikke kunnet bruke resten av de like tingene. Har gitt dem til gaveinnsamling til jul da. 😛 Liten digresjon, uansett, jeg synes det er helt innafor med forskjellig gave, så lenge de er like bra. Det synes jeg er vanskelig å vurdere som voksen, så jeg synes det er tryggest å gi likt. Men to forskjellige bøker er jo absolutt greit. 😛 Anonymkode: 4f50f...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå