AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Min foreldre er i hjemlandet sitt på ferie, begge er pensjonister. Faren min fyller rund tall og tanten min sendte meg mld, med forslag om at jeg og min søster kjøper sydenreise 1 uke, til han. Jeg ble litt overrasket, for det så jeg ikke komme. Jeg vet ikke hva jeg tenker eller hva jeg skal gjøre. Jeg liker ikke sånne forslag for da føler jeg at jeg blir presset. Hva tenker dere? Anonymkode: 62830...1d4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min foreldre er i hjemlandet sitt på ferie, begge er pensjonister. Faren min fyller rund tall og tanten min sendte meg mld, med forslag om at jeg og min søster kjøper sydenreise 1 uke, til han. Jeg ble litt overrasket, for det så jeg ikke komme. Jeg vet ikke hva jeg tenker eller hva jeg skal gjøre. Jeg liker ikke sånne forslag for da føler jeg at jeg blir presset. Hva tenker dere? Anonymkode: 62830...1d4 Hadde svart at du allerede har kjøpt gave. Syns denne var litt frekk. Anonymkode: 8a5f0...415 4
Serafina. Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Det er bare et forslag og ikke et krav, så du trenger ikke føle deg presset. Ikke at tanten din kan kreve hva du skal gi i gave. Si takk for forslaget, men vi har planlagt noe annet.
Violetta Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Kan hun ikke kjøpe sydenreise selv hvis hun vil? Hvorfor skal hun legge seg opp i hva dere kjøper i gave? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Folk er forskjellige, jeg hadde blitt glad for forslaget. Jeg liker spleisegaver Anonymkode: 29a8e...219
Arkana Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt. Det er et forslag, som du kan velge helt fritt hva du vil gjøre med. Jeg synes spleising er veldig fint siden man da kan kjøpe dyrere gaver. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Dårlig gave. Ville heller hatt penger. Anonymkode: 1c2bf...7d5
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Tante kom med et forslag, du synes ikke det er noen god ide, og da dropper du det og finner en annen gave. Så enkelt er det Ikke lag drama ut av ingenting.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Jeg tenker at det hadde jeg aldri hatt råd til. Men det vet hele familien min, så jeg hadde blitt rimelig overrasket hvis noen hadde foreslått det. Ellers blir jeg glad for forslag innenfor mitt prisnivå (vet jo ikke om en sydentur er det for deg), siden det ofte er vanskelig å komme på noe. Velger uansett selv om jeg følger forslaget eller ikke. Anonymkode: a8e7b...d17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Arkana skrev (48 minutter siden): Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt. Det er et forslag, som du kan velge helt fritt hva du vil gjøre med. Jeg synes spleising er veldig fint siden man da kan kjøpe dyrere gaver. Ja, det er jeg enig i, men sydentur er ikke akkurat billig. Og vi har ikke vært på ferie på 5 år, da synes jeg det blir dyrt. Anonymkode: 62830...1d4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Det syns jeg bare er frekt. Hadde svart at jeg alt hadde kjøpt gave.
17.11 Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Hvorfor er det frekt? Det er ikke sånn at gaven er til tanten, det er vel bare et forslag. Jeg hadde bare takket for forslaget, og sagt at jeg allerede hadde ordnet med gave. Ingen grunn til å lage en stor greie ut av dette.
Violetta Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Jeg synes det hadde vært greit om tanten skulle vært med på spleiselaget, men i det skal hun jo ikke? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå