Gjest Overkommer Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Jeg tror jeg endelig har funnet ut hva gud egentlig er, det er naturen, det har hele tiden vært et problem å løse, eller to da, nemlig at hvordan kan vi være bevisste hvis vi bare er fra gener og hvordan kan vi skape vår egen kropp hvis vi alltid starter på nytt, tenk over det, folk «maser» alltid om en høyere bevissthet, akkurat som de fanger opp noe og vi vet jo allerede at folk som er, ikke for å fornærme noen, dummere, fanger opp mer rundt de selv, denne guden er uten kropp, mens vi er med og det virkelig, magiske her er at vi er utenfor bare å kunne reagere på omgivelsene, vi føler også faktisk ekte og sanser, vi blir skapt i sitt bilde og det er derfor vi er perfekte også etter sånn vi selv vil ha oss til å være, folk tror at vi utvikler oss til noe og at hele livet så må vi tjene noen siden vi ikke er perfekte, men det gir ingen mening fordi vi er akkurat sånn vi selv vil være, ellers ville jo man være misfornøyd hele livet med hvordan man, jeg mener, hvis man ikke var født perfekt og sånn man selv vil, så ville man jo være misfornøyd en stund og så la det være, men disse folka er det hele livet gjerne i stedet, så det er snakk om å være utenfor sin egen kropp litt, ikke i kontakt med sin egen natur, så jeg tror ikke på en gud på en måte, men at naturen er gammel og vis og lager oss hele tiden og er kroppsløs, mer som en slags gud ja, men uten kropp da, mens vi er med
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 ❤️ Høres ut som om du har lest Lao Tse's Daodejing. Anonymkode: 11aae...769 1
Gjest Overkommer Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 16.57): ❤️ Høres ut som om du har lest Lao Tse's Daodejing. Anonymkode: 11aae...769 Spennende!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har tenkt på det samme. Det lever, det utvikler seg med evolusjon, evolusjon er fantastisk, vi er både i det og med det, og det er ikke bare naturen her på jorda, det er også et helt univers der ute, og det er så vakkert og sterkt og rått og enormt. I lange tider levde vi av det naturen ga, så skjedde det noe, naturen begynte å svikte menneskene fra deres synspunkt, det ble kaldere, vulkanutbrudd og klimaendringer, det ble vanskeligere å leve for menneskene på mange steder, mange hundretusen år siden. Vi er jo også kropper og naturskapninger som trenger mat, varme og vann for å leve. Men med dette "urtraumet" ble menneskene tvunget til å ta grep for å overleve, slik alle andre skapninger også må kjempe for å overleve, dette er evolusjonen, og dette gjorde menneskene mer grådige og egne, det var ikke et "syndefall" fordi vi var slemme eller gjorde opprør mot naturen/Gud, det var bare nødvendige steg for å overleve, vi måtte begynne med ild og jordbruk og varme klær. Så nå kan vi tilgi oss selv for alt galt vi har gjort og komme tilbake til naturen, den er her for oss og den lever og har bevissthet, akkurat som oss. Anonymkode: 3bac5...193 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå