Gå til innhold

Det er så mange rundt meg som har fått kreft og nå har jeg for første gang blitt redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nettopp vite at min stemor har tarmkreft. Min svigermor som jeg har et nært forhold til, har leukemi. I fjor døde både en onkel og stebestemor av kreft. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men synes bare det er så utrolig ubehagelig at  kreft rammer så mange rundt meg. Jeg kjenner at jeg er mer redd enn noen gang for at noen i familien skal få det. Eller at min stemor eller svigermor skal få spredning.  Jeg var ikke redd for kreft før, men nå har det blitt et ord som skremmer meg veldig. Det er et av de fæleste ordene jeg vet om og det kan ramme hvem som helst.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg trenger bare noen råd til hvordan jeg skal tenke litt mindre angstfylt og negativt

Anonymkode: 9e9b1...759

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:hug:

Anonymkode: 3e3d7...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Før var jeg skikkelig redd for å få kreft. Så fikk jeg det det. Og det er ingen dans på roser. Jeg vet at jeg ikke blir frisk. Det er tøft, selvfølgelig. Men man må bare leve de dagene man har på best mulig måte.  

Å være pårørende må være ufattelig slitsomt. Ekstra ille når det er så mange rundt deg som blir rammet. Det kommer så nært. Du bekymrer deg for alle du er glad i. Og det tror jeg er helt naturlig. La alt synke inn, la det være en del av livet ditt. Men ikke la det være livet. La hverdagen styre, gjør vanlige ting. Snakk med legen din, eller annet helsepersonell. Skriv ned hva du er redd for. Håper du får det bedre 😊

Anonymkode: 161da...901

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For 4 år siden fikk min tremenning hudkreft, og døde etter to måneder.

En av mine beste venninner fikk brystkreft for to år siden, men det var i et tidlig stadie så det gikk bra med henne.

Da hun ble "frisk" etter 6 måneder fikk mannen hennes tarmkreft, og han brukte vel ett år før han ble erklært "frisk", men med bivirkninger etter behandling begge to.

Så fikk min svoger ryggmargskreft og 8 mnd etter han fikk en nær familievenn magekreft.

Et par måneder etter der igjen fikk kjæresten min tarmkreft med spredning😑

Nå har mammas fetter fått hudkreft.

Alle mennesker fra 49 år og oppover noen år.

Anonymkode: 2fe56...cb3

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å vite at i dag overlever de fleste kreft 😊

Anonymkode: 630cf...086

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 0.38):

Viktig å vite at i dag overlever de fleste kreft 😊

Anonymkode: 630cf...086

Det er riktig. Jeg er kreftoverlever selv. Det har vært tøft, men livet er i stor grad bra igjen. Synes det er leit hvis andre går rundt og tror jeg har kreft, for det har jeg ikke lenger. 
Så ts, du må snu tankene dine litt og forstå at veldig mange faktisk overlever kreft. 

Anonymkode: 536c0...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...