Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er over et halvt år siden jeg sist har sett henne, men jeg tenker fortsatt på henne, og hun er virkelig alt jeg har forestilt meg i drømmekvinnen. Hun har både utseende og personlighet som er helt som jeg synes er det mest attraktive.

Jeg skjønner at det skjer ofte. Jeg har blitt forklart det. Jeg er pasient, hun er helsepersonell. Jeg er i behandling relatert til mitt alkoholproblem. Men likevel, det er noe mye mer enn bare at jeg er litt betatt. Vi snakket mye sammen, ble godt kjent og jeg kjenner et voldsomt savn. Noen skjønte at jeg var betatt, og det ble en sak om at jeg ikke lenger kunne ha individuelle samtaler med henne, og det ble så vont å være der, at jeg søkte meg til en annen behandlingsplass. Etter fullført behandling tenker jeg fortsatt på henne, og jeg begynner å bli utrolig lei av å bare tenke på henne. Tro meg: jeg har prøvd. Gått på date, til og med, men det er fortsatt henne jeg vil ha, og andre interesserer meg bare ikke på noe vis. Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å bli kvitt denne følelsen?

Er forresten en voksen mann med høy utdannelse, selv om jeg kan virke som en fjortis basert på dette innlegget.

Anonymkode: f21b4...132

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å kontakte henne? 

Kjenner ett par der hun var sykepleier og han var pasient da de møttes. Ble ingen sak av det.... 

Anonymkode: 209db...247

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner ett par der hun var sykepleier og han var pasient da de møttes. Ble ingen sak av det.... 

En elendig idè. Selvsagt skal ikke ts kontakte henne. Hva er oddsen for at denne kvinnen er interessert i ts? Og selv om hun hadde vært det, så er sjansen stor for at hun mister autorisasjonen sin, hvis de innleder et forhold. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg har ikke prøvd å ta kontakt.

Hannah80 skrev (8 timer siden):

En elendig idè. Selvsagt skal ikke ts kontakte henne. Hva er oddsen for at denne kvinnen er interessert i ts? Og selv om hun hadde vært det, så er sjansen stor for at hun mister autorisasjonen sin, hvis de innleder et forhold. 

Det er selvsagt som jeg har svart ovenfor her, at det føles som en utrolig dårlig ide, (selv om jeg har ønsket det flere ganger). Enten hun liker meg eller ikke, så ønsker jeg jo heller ikke utsette henne og karrieren hennes for noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Creepy. Denne «noen» som skjønte at du var betatt var nok henne. Og hun ønsket ikke at du skulle være der mer. 
Dere har sikkert hatt mange fine samtaler men det er jobben hennes. Du har lagt noe helt annet i det. 

Anonymkode: ecc3f...4e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Creepy. Denne «noen» som skjønte at du var betatt var nok henne. Og hun ønsket ikke at du skulle være der mer. 
Dere har sikkert hatt mange fine samtaler men det er jobben hennes. Du har lagt noe helt annet i det. 

Nei. Det var absolutt ikke hun som var denne noen. Jeg vet alt som skjedde rundt dette.

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (10 timer siden):

Tull, mister da ikke autoriasasjonen om de mot alle odds blir sammen lenge etter at pasientforholdet er avsluttet.

Har en søster som giftet seg med og fikk barn med fastlegen sin. De avsluttet selvsagt lege-pasient-forholdet før han spurte henne om en date. Han er fremdeles lege, ingen problemer med autorisasjonen, ikke vært en tema engang så vidt jeg vet.

Anonymkode: d50b8...a5d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull, mister da ikke autoriasasjonen om de mot alle odds blir sammen lenge etter at pasientforholdet er avsluttet.

Har en søster som giftet seg med og fikk barn med fastlegen sin. De avsluttet selvsagt lege-pasient-forholdet før han spurte henne om en date. Han er fremdeles lege, ingen problemer med autorisasjonen, ikke vært en tema engang så vidt jeg vet.

Anonymkode: d50b8...a5d

Jeg skrev ikke at det er automatikk i det. Men selvsagt er det helsepersonell som mister autorisasjonen sin pga forhold til tidligere pasienter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Jeg skrev ikke at det er automatikk i det. Men selvsagt er det helsepersonell som mister autorisasjonen sin pga forhold til tidligere pasienter. 

Er du sykepleier/helsepersonell selv, siden du vet slikt, eventuelt om det skulle få noen form for konsekvens for henne. For det er det siste jeg ønsker, å gjøre henne noe vondt. Hun er godt kjent med hva jeg føler, men da var jeg midt i behandlingen, og vi hadde noen samtaler om det, (sammen med annen ansatt). Jeg har virkelig prøvd å gjøre alt jeg kan for å ikke ha noe fokus på henne, eller å oppsøke henne... men hun er på alle måter selve drømmekvinnen for meg. Både utseende, personlighet, væremåte... jeg tilbragte mye tid sammen med henne, og jeg vet som sagt at det der med pasient/pleier er noe som skjer ofte, men samtidig... tenk om hun faktisk er den rette? For alt tyder jo på det? Ingen andre interesserer meg, og jeg går stadig tilbake til følelsene og tankene om henne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun visste at du likte henne og hun hadde likt deg tilbake så hadde hun mest sannsynlig tatt kontakt. Siden hun ikke har gjort det så er hun nok ikke interessert. Gå videre.

Anonymkode: ef520...b48

AnonymBruker
Skrevet

🙈

Anonymkode: ad88e...b75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis hun visste at du likte henne og hun hadde likt deg tilbake så hadde hun mest sannsynlig tatt kontakt. Siden hun ikke har gjort det så er hun nok ikke interessert. Gå videre.

Jeg vet, og jeg tenker også det samme der... samtidig så vet jo ikke hun at jeg enda tenker slik, eller hvor mye hun faktisk betyr. Så jeg er veldig ambivalent, og det varier veldig hva jeg tenker om henne og situasjonen. Men jeg har jo ikke klart å slutte og tenke på henne, og om jeg skulle ta kontakt...? Men: det er det med å gå videre... hvor lenge skal jeg enda tenke på henne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet, og jeg tenker også det samme der... samtidig så vet jo ikke hun at jeg enda tenker slik, eller hvor mye hun faktisk betyr. Så jeg er veldig ambivalent, og det varier veldig hva jeg tenker om henne og situasjonen. Men jeg har jo ikke klart å slutte og tenke på henne, og om jeg skulle ta kontakt...? Men: det er det med å gå videre... hvor lenge skal jeg enda tenke på henne?

Ikke ta kontakt. Som jeg sa hadde hun vært interessert i pleie noen som helst relasjon med deg så hadde hun tatt kontakt. Og for å være helt ærlig med deg så hadde jeg synes det var ubehagelig at en tidligere pasient/bruker hadde tatt kontakt med meg i ettertid etter å ha snakket åpent om at han har følelser for meg.

hun er ikke den rette for deg, hadde hun vært det så hadde dere vært sammen nå.

Anonymkode: ef520...b48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke ta kontakt. Som jeg sa hadde hun vært interessert i pleie noen som helst relasjon med deg så hadde hun tatt kontakt. Og for å være helt ærlig med deg så hadde jeg synes det var ubehagelig at en tidligere pasient/bruker hadde tatt kontakt med meg i ettertid etter å ha snakket åpent om at han har følelser for meg.

hun er ikke den rette for deg, hadde hun vært det så hadde dere vært sammen nå.

Jeg har heller ikke tatt kontakt. Og jeg har motstått fristelsen til det gang på gang. Likevel: hva hun tenker, det vet verken jeg eller du. Jeg skal ikke argumentere med deg, for du er realist, og jeg klamrer meg fortsatt til et håp. Samtidig så vet ikke hun hvor jeg er i livet mitt nå, (ikke at jeg vet hvor hun er i sitt heller), og hun tok det med at jeg var forelsket på en utrolig fin og profesjonell måte. Samtidig... jeg deler ikke alt av detaljer her heller, for det kan plutselig være noen som kan identifisere meg, henne, eller noe annet. Om jeg går inn i detaljer.

Det er uansett mitt mål å ikke lenger tenke på henne, gå videre, og jeg er faktisk utrolig lei av at jeg tenker så mye på henne. Selv om jeg hele tiden gjør det jeg kan for å gå videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er over et halvt år siden jeg sist har sett henne, men jeg tenker fortsatt på henne, og hun er virkelig alt jeg har forestilt meg i drømmekvinnen. Hun har både utseende og personlighet som er helt som jeg synes er det mest attraktive.

Jeg skjønner at det skjer ofte. Jeg har blitt forklart det. Jeg er pasient, hun er helsepersonell. Jeg er i behandling relatert til mitt alkoholproblem. Men likevel, det er noe mye mer enn bare at jeg er litt betatt. Vi snakket mye sammen, ble godt kjent og jeg kjenner et voldsomt savn. Noen skjønte at jeg var betatt, og det ble en sak om at jeg ikke lenger kunne ha individuelle samtaler med henne, og det ble så vont å være der, at jeg søkte meg til en annen behandlingsplass. Etter fullført behandling tenker jeg fortsatt på henne, og jeg begynner å bli utrolig lei av å bare tenke på henne. Tro meg: jeg har prøvd. Gått på date, til og med, men det er fortsatt henne jeg vil ha, og andre interesserer meg bare ikke på noe vis. Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å bli kvitt denne følelsen?

Er forresten en voksen mann med høy utdannelse, selv om jeg kan virke som en fjortis basert på dette innlegget.

Hadde bare sendt henne en blomsterbukett ( ikke av romantisk karakter ) . Men med takk for god hjelp , å at det har betydd mye. Null klisj klasj. Med åpent hilsen hvem . Da vet du vertfall at hun får vite hva hun har betydd for deg . Å hvis hun tar kontakt , er det såfall hennes initiativ . 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (38 minutter siden):

Hadde bare sendt henne en blomsterbukett ( ikke av romantisk karakter ) . Men med takk for god hjelp , å at det har betydd mye. Null klisj klasj. Med åpent hilsen hvem . Da vet du vertfall at hun får vite hva hun har betydd for deg . Å hvis hun tar kontakt , er det såfall hennes initiativ . 

Den tanken har faktisk slått meg.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

🙈

Anonymkode: ad88e...b75

?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):
NiceOrNothing skrev (4 timer siden):

Den tanken har faktisk slått meg.

Så denne virket grei?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

?

Så denne virket grei?

Ikke dersom du sender blomster hjem til hennes private adresse -det er i hvert fall creepy! (Er helsepersonell selv og uønsket kontakt fra pas er ikke noe man ønsker!)

Du kan sende til jobben hennes, det er innafor. 

Anonymkode: 49730...7a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil ikke det føre til mye uønsket oppmerksomhet, (for hennes del)? Plutselig kommer det blomster til henne, på arbeidsplassen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 7.18):

Ikke dersom du sender blomster hjem til hennes private adresse -det er i hvert fall creepy! (Er helsepersonell selv og uønsket kontakt fra pas er ikke noe man ønsker!)

Anonymkode: 49730...7a9

Ikke har jeg postadressen hennes heller. Når jeg søker henne opp, så står det der hun bodde før. Jeg vet at hun har flyttet siden da. Er det ikke bedre å sende til den adressen som står oppført på 1881/gulesider enn til arbeidsplassen? For jeg vet hun bodde hos en venninne, (som bor der enda), da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...