AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Teit spørsmål men. Forrige uke laget jeg syltede grønnsaker i saltlake, helte laken helt opp til toppen av et norgesglass og lukket godt igjen (glasslokk med metallring som man skrur rundt). Jeg ser at det renner litt lake ut noen ganger🤔 Er det trykk inne i glasset? Kan det isåfall være farlig, for nå tør jeg ikke åpne det etter at tanken slo meg😂 Anonymkode: 7e9c2...473
Curiousine Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Teit spørsmål men. Forrige uke laget jeg syltede grønnsaker i saltlake, helte laken helt opp til toppen av et norgesglass og lukket godt igjen (glasslokk med metallring som man skrur rundt). Jeg ser at det renner litt lake ut noen ganger🤔 Er det trykk inne i glasset? Kan det isåfall være farlig, for nå tør jeg ikke åpne det etter at tanken slo meg😂 Anonymkode: 7e9c2...473 Jeg har ikke hatt problem med det iallefall
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Ja, det kan i teorien eksplodere, men hvis det lekker er det lite sannsynlig. Siden det lekker er ikke lokket helt tett og det har mest sannsynlig satt igang en gjæringsprosess i glasset. Da blir det som du har oppi uspiselig, så jeg ville åpnet det og helt det ut. Anonymkode: d5359...518 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Du brukte gummipakning eller? Anonymkode: d5359...518 2
Ullvott Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 (endret) På Norgesglass må du bruke syltestrikk også, ellers blir det ikke tett. Hvis det pipler lake ut av glasset er det ikke tett, og piplingen kommer av at det har begynt å gjære. Det eneste som kommer til å eksplodere her, er den følelsen du får i magen når du prøver å spise innholdet i glasset, er jeg redd. Endret 6. mai 2022 av Ullvott 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Ts her. Det er ikke enkelt for en førstegangs-sylter😂 Takk for gode råd, jeg kaster innholdet og prøver igjen! Anonymkode: 7e9c2...473 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 Jeg ville ha sjekket om innholdet er spiselig. Du har jo nettopp laget det, og kan gi bort noe, og bruke selv. Dumt å kaste maten om det ikke er nødvendig. Anonymkode: 44b30...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå