Gå til innhold

Tanpongsyndrom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en tampong i i over 12+ timer Dette skjedde for en uke siden

Føler meg nå ikke helt frisk, tampongsyken?

symptomer:

hodepine

svimmel

uvel

muskelsmerter

kløe i underlivet

urolig mage

Hva gjør jeg? Venter og ser, legevakt, fastlege på mandag?

Anonymkode: c1b70...dec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ingenting galt om du ringer legevakten og spør. 

Selv ville jeg ikke vært så bekymret pga manglende feber. Om du får feber, ville jeg ringt legevakt med en gang. 

Anonymkode: 7a459...ff1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke det etter 12 timer og i tilegg har tatt ut tampongen. Er om man glemmer den i fler døgn den råtner og deler av den går innover og innover. 

Du får veldig høy feber

Anonymkode: 24ad2...491

• Liker 4
Skrevet

Du ringer legevakten, ikke spørr en gjeng folk på KG uten peiling. Legevakten vil selv avgjøre hva de vil gjøre videre. Dette er noe for fagfolk!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (1 minutt siden):

Du ringer legevakten, ikke spørr en gjeng folk på KG uten peiling. Legevakten vil selv avgjøre hva de vil gjøre videre. Dette er noe for fagfolk!

Gud bedre

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gud bedre

Hva er gud bedre? Hvis TS virkelig tror hun har fått TSS så ringer man legevakten. Man spør ikke om helseråd på et forum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite trolig at du har fått TSS en uke etter at du tok ut tampongen. Symptomer er hovneføtter, kvalme, diaré. Man føler seg veldig dårlig.  Det er en utrolig sjelden tilstand. Om du blir dårligere kan du jo ringe legevakten. Kløe i underlivet høres ut som sopp.

Anonymkode: ade18...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at du kan ringe legevakten og spørre de.

Da er det de som bestemmer om dette høres ut som TSS eller ikke, og om du bør komme innom, om ikke annet enn bare en sjekk. De vet jo godt hva som høres ut som nødstilfeller eller ikke, de avgjør jo sånne ting hver eneste dag. Og da slipper du å tenke på det etterpå. :)

Men ett tips før du ringer: skriv ned detaljer som nøyaktig hvor lenge dette var siden, hvor lenge du hadde den i, om du hadde noen symptomer rett etterpå, hvilke symptomer som er sterkest nå, og om det kan være noe annet som kan ha forårsaket disse symptomene, samt andre sykdommer du har og medisiner du tar. Da går det litt kjappere i telefonen, og du får et mer nøyaktig svar.

Anonymkode: a704c...c3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får ikke det etter 12 timer og i tilegg har tatt ut tampongen. Er om man glemmer den i fler døgn den råtner og deler av den går innover og innover. 

Du får veldig høy feber

Ikke nødvendigvis. Selv menn kan få TSS. 

Skrevet
Lacuna skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Selv menn kan få TSS. 

Hæ? Hvordan da?

Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Hæ? Hvordan da?

2004468037_Skjermbilde2022-05-06kl_23_45_12.png.a50fa0832961181af11855277846b807.png

AnonymBruker
Skrevet

Ville synes det var veldig rart om du ble syk nå av en tampong du tok ut for en uke siden. Ville heller trodd det var noe annet. Omgangssyke, influensa eller f.eks. angst.

Som andre skriver så skader det ingenting å ringe legevakten og få et råd.

Anonymkode: 74b55...329

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle mod.

Det er også ryddet for helseskadelig innhold.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...