Gå til innhold

Sykle fra Oslo til Kristiansand på 1 dag, er det mulig da det er nedoverbakke hele veien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller må vi bestille overnatting midt på halvveien? Vi er litt uenige her. Jeg mener det skal gå å sykle dit på 1 dag da vi har 10 gir og det er bare nedoverbakke så det ikke blir så slitsomt.

Anonymkode: 0ebef...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke så veldig god på kart, kanskje? ;) 

Det er over 30 mil fra Oslo til Kristiansand, og det er vel omtrent like mye oppover- som nedoverbakker, siden begge byene ligger ved sjøen. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Man kan sykle fra Kristiansand til Oslo på rundt 20 timer i følge google. Jeg antar at det er og sykle i ett uten pause. 

Det er nok bade oppover og nedoverbakker, det er nok også flatvei også.

Endret av Gereon Rath
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få deg et megasjokk..... 

Anonymkode: 7d648...577

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på hvor enkelt det må være å starte på toppen, altså i Finnmark. Er jo bare en lang nedoverbakke :fnise:

Anonymkode: 0403c...3e5

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en overnatting i Kragerø 

Anonymkode: 71c55...2f9

Skrevet

🤭🤭🤭

Skrevet

Eh nei.
Det er forresten ikke nedoverbakker bare fordi det er "nedover" på kartet.
Det tar maaange timer å kjøre bil den strekningen, så gjort på en dag er det desverre ikke.
God tur

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha nedover må du i alle fall sykle indre da, over Kongsberg og ned gjennom Telemark. Blir litt opp først men mye nedover fra fjellet. God tur! bra med ti gir da, du må gønne på i 20 timer 

Anonymkode: 40bd4...f4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller må vi bestille overnatting midt på halvveien? Vi er litt uenige her. Jeg mener det skal gå å sykle dit på 1 dag da vi har 10 gir og det er bare nedoverbakke så det ikke blir så slitsomt.

Google maps oppgir at det tar ca 20 timer å sykle Oslo - Kristiansand....

Men med siste setning så viser du vel bare at du er et troll?

Anonymkode: 83e51...53d

• Liker 5
Skrevet
Teardrop skrev (11 minutter siden):

Eh nei.
Det er forresten ikke nedoverbakker bare fordi det er "nedover" på kartet.
Det tar maaange timer å kjøre bil den strekningen, så gjort på en dag er det desverre ikke.
God tur

Tar under en time på zx12r'en min.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Google maps oppgir at det tar ca 20 timer å sykle Oslo - Kristiansand....

Men med siste setning så viser du vel bare at du er et troll?

Anonymkode: 83e51...53d

Haha. Det er absolutt ikke sikkert at dette er trolling. 🙈 Jeg var 22 år gammel da jeg ble fortalt hvordan ting hang sammen. Jeg er oppvokst i Oslo og visste at det der er 0 meter over havet. Også trodde jeg at det ble høyere over havet jo lengre nord man kom. 🙈 
og dette er IKKE den eneste teite tingen jeg har gått rundt og trodd. 

Snakk om å være blond. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7fbcd...04e

• Hjerte 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hva får deg til å tro det kun er nedoverbakker? 

Skrevet

Så du mener at siden Kristiansand ligger nedenfor Oslo på kartet, så er det bare nedoverbakker? 🤣

AnonymBruker
Skrevet

🤣 Bare nedoverbakker. 

Anonymkode: ccc6e...9c3

AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (12 timer siden):

Tar under en time på zx12r'en min.

Snittfart på drøyt 300 km/t? Jada... 

Anonymkode: 40e3f...ed9

Skrevet

Da må vi ta i betraktning formen til både syklene OG syklerne også, så kommer vi kanskje til et helt annet antall timer, for sykling er ikke barebare for den som ikke er i god form. Selv med el-sykkel koster det krefter å holde seg fast og sitte på sin rumpe hvis den ikke er trent og vant til det. Det kan bli et gigantosaurussjokk. En fin historie å fortelle til sine barnebarn en gang i fremtiden. :fnise: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🥹 næmmen… 

Anonymkode: a165a...294

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Hoppetaujenta said:

Da må vi ta i betraktning formen til både syklene OG syklerne også, så kommer vi kanskje til et helt annet antall timer, for sykling er ikke barebare for den som ikke er i god form. Selv med el-sykkel koster det krefter å holde seg fast og sitte på sin rumpe hvis den ikke er trent og vant til det. Det kan bli et gigantosaurussjokk. En fin historie å fortelle til sine barnebarn en gang i fremtiden. :fnise: 

Ja. Oppoverbakker er slitsomt så vi regner med å bruke 4-5 dager hjemover.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan fort få seg en overraskelse hvis man bruker globus til reiseplanlegging 😅

Anonymkode: e891c...615

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...