Gå til innhold

Jeg har ekstremt dårlig samvittighet, vært med på utroskap....Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke dritt og stygge ord, jeg VET jeg har gjort noe galt. Jeg VET det er uetisk, bedritent og stygt gjort. Dere trenger ikke fortelle meg det. Det jeg trenger er et råd om hva jeg gjør nå.

NEI jeg har ikke ligget med mannen til min venninne. Men ja, jeg har kysset og rotet med han. Vi har vært gode venner i noen år nå, og jeg og min venninne er nokså gode venner. Men, så begynte han å betro seg til meg om ting, og vi ble enda nærere han og jeg. En dag han var hos meg, lente han seg frem og kysset meg. Jeg besvarte det, dessverre, ble revet med, syns han er flott og jeg er nok litt betatt. Ville aldri selv tatt initiativ, men når han kysset meg, var det gjort. Det førte til følelser i full vigør. Vi stoppet der, men neste gang vi så hverandre alene, gikk det litt lenger. Han hadde ikke dårlig samvittighet, han hadde et enormt begjær etter meg, det merket jeg, og han sa det. Han ville gå løpet ut men det stoppet jeg. Det var allerede helt feil, alt sammen. Er glad jeg klarte stoppe i tide, og ikke misforstå, jeg har ikke vært naken heller altså. Men likevel....det er ingen unnskyldning. Jeg var den som stoppet det til slutt, sa at dette blir feil, han er gift og jeg er ikke det, men jeg kan ikke og vil ikke inn i noe med mannen til venninnen min. Helt helt feil for meg. 

Saken er den at JEG har skamdårlig samvittighet. Han har ikke. Men han blir der han er, til tross for følelser for meg. Han klarer ikke noe annet pga to barn. Han vet at dersom hun får vite, er alt over. Jeg vil ikke være den som forteller henne dette, det må være hans ansvar, men bør jeg be han fortelle dette? for hvordan kan jeg være venninne med henne nå? jeg har sviktet henne, jeg har opptrådt på en måte jeg aldri i livet selv ville tilgitt, jeg har gjort noe jeg aldri har gjort før og trodde jeg aldri kom til å gjøre. 

Ja jeg mister henne om hun får vite dette. Hun mister også begge, meg og han. For jeg kjenner henne så godt at hun vil gå. Han sier at dersom han skulle fortalt, ville han aldri røpet hvem han var utro med. Og så er saken den at det virker som han driter litt i om hun får vite det... det syns jeg er rart. hvorfor har han ikke panikk? han er rolig, men usikker på om han skal si noe. Jeg har sagt at jeg ikke vet om jeg klarer holde masken overfor henne, og han sa "må du si det, så må du si det" og trakk på skuldrene. Hmm.

Jeg vet bare ikke hvordan klare være venninne fremover. Hva bør jeg gjøre her? Jeg har på ingen måte lyst til å fortelle henne dette. Jeg er ikke ute etter å ødelegge mer enn jeg allerede har gjort. Bør vi begge tie om dette resten av livet? 

(igjen, jeg trenger ikke høre "du skulle aldri gjort dette" eller "haha, nå ser du hvilket drittmenneske du er", jeg VET alt dette. Jeg besvarer ikke  hat-meldinger. Det jeg ikke vet er veien videre. ) 

Anonymkode: d5d99...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt kontakten med dem begge. For hennes skyld og din egen. Dette er bare en ræva situasjon du selv har skapt. Du må ut av bildet og finne lykken et annet sted enn med den utro mannen til venninna di.

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en slik roman:

image.png.ec4ccc07762a8f07ec2a17dc7075c9c7.png

Anonymkode: 2d82f...94e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Kvinnenavn skrev (4 minutter siden):

Kutt kontakten med dem begge. For hennes skyld og din egen. Dette er bare en ræva situasjon du selv har skapt. Du må ut av bildet og finne lykken et annet sted enn med den utro mannen til venninna di.

Ser den, men hvordan forklarer jeg det for henne? hun kommer jo til å spørre etter meg og hvorfor jeg distanserer meg.....Du har rett, det er dette jeg bør gjøre, men det er vanskelig. 

Skrevet

Hvordan være en dårligere venninne enn å rote med mannen til venninna? Det klarer du bare ved å være den som forteller det til henne.

Jeg hadde ikke likt å få høre noe sånt av "elskerinnen". Absolutt ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser den, men hvordan forklarer jeg det for henne? hun kommer jo til å spørre etter meg og hvorfor jeg distanserer meg.....Du har rett, det er dette jeg bør gjøre, men det er vanskelig. 

Du besvarer ingenting. Dessverre likt ghosting

Anonymkode: 7f037...2a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det at han ikke har dårlig samvittighet eller frykter at hun skal få vite det, sier jo alt om han.. iskald . Møt henne sjeldnere , men alene , uten han. Forsvinn gradvis ut av vennskapet . Å han må du kutte Tvert. Evnt er du nestemann ut ( bli bedratt).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Det at han ikke har dårlig samvittighet eller frykter at hun skal få vite det, sier jo alt om han.. iskald . Møt henne sjeldnere , men alene , uten han. Forsvinn gradvis ut av vennskapet . Å han må du kutte Tvert. Evnt er du nestemann ut ( bli bedratt).

Tror nok han i bunn og grunn frykter at det kommer ut, for hvis ikke hadde han kanskje fortalt henne det selv? Han har også fortalt meg at han har fått en merkelig reaksjon i etterkant, han klarer ikke lenger være nær henne. Nei jeg skal i all fall ikke være den som forteller henne dette, det blir helt helt feil. Her har jeg vært med på noe jeg aldri kan tilgi meg selv for. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du som venninne skal si det om han ikke sier det. Her har dere begge et ansvar ovenfor henne..

Anonymkode: 34f1f...0dd

• Liker 2
Skrevet

Den som leker med ilden brenner seg. Synes du fikk gode råd i forrige tråd. Istedenfor lekte du videre med ilden. 

Dette var ingen overraskelse. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror nok han i bunn og grunn frykter at det kommer ut, for hvis ikke hadde han kanskje fortalt henne det selv? Han har også fortalt meg at han har fått en merkelig reaksjon i etterkant, han klarer ikke lenger være nær henne. Nei jeg skal i all fall ikke være den som forteller henne dette, det blir helt helt feil. Her har jeg vært med på noe jeg aldri kan tilgi meg selv for. 

Hvorfor blir det feil? Du har et forhold til henne du også som venninnen hennes og burde bare vært ærlig slik at hun kan bestemme selv om hun vil ha dere i livet sitt videre eller ikke

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han driver å smører deg. For at du skal tro hans interesse ( seksuelt ) går mot deg å ikke henne. Du må kutte ut kontakten med han . Det at du har kontakt med han bak hennes rygg , er minst like ille som utroskapen . Å du ser jo bevis på hvor lett han lyver / bedrar henne, hvorfor tror du han er ærlig mot deg? En løgner er en løgner .. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Den som leker med ilden brenner seg. Synes du fikk gode råd i forrige tråd. Istedenfor lekte du videre med ilden. 

Dette var ingen overraskelse. 

Har ingen annen tråd om dette, bare så det er sagt. Så her følger jeg ikke hva du prater om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor blir det feil? Du har et forhold til henne du også som venninnen hennes og burde bare vært ærlig slik at hun kan bestemme selv om hun vil ha dere i livet sitt videre eller ikke

Skjønner. Tenker nok bare at det er mest hans ansvar. Men ja, jo, jeg er innom tanken. Det er bare da så lett for både han og henne å tenke at jeg er ute etter å ødelegge forholdet deres, for jeg vet jo hun vil gå. Og slik er det ikke og det vil jeg ikke ha på meg. Derfor er det lurt at jeg ikke sier noe, egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Tenker nok bare at det er mest hans ansvar. Men ja, jo, jeg er innom tanken. Det er bare da så lett for både han og henne å tenke at jeg er ute etter å ødelegge forholdet deres, for jeg vet jo hun vil gå. Og slik er det ikke og det vil jeg ikke ha på meg. Derfor er det lurt at jeg ikke sier noe, egentlig. 

Hvorfor skulle hun tenke at du er ute etter å ødelegge forholdet ? Hvis dere er gode venner så vil hun vel for alt i verden ikke tro at dette er noe du bare sier for å «ødelegge» forholdet når hun vet du risikerer å miste henne med å si det. Den var litt tynn du.. og mer hvordan det ville se ut for DEG fremfor at hun får ærligheten. Jeg syns du er like pliktig til å være ærlig som han, fordi du er en god venninne hun stoler på og han skal liksom være en kjæreste hun kan stole på.. Dette vil knuse henne og hun vil slite lenge etterpå med tillit for andre for dere begge skal liksom kunne stoles på men svikter hun på verst tenkelige måte. Dette bør du ta på egen kappe og hvertfall gi din venninne såpass respekt at du er ærlig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ingen annen tråd om dette, bare så det er sagt. Så her følger jeg ikke hva du prater om. 

Det var da voldsomt så lik historie, og ordlegging. 

Uansett, her er det bare å backe fullstendig ut. Ingen kontakt med ham videre. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle hun tenke at du er ute etter å ødelegge forholdet ? Hvis dere er gode venner så vil hun vel for alt i verden ikke tro at dette er noe du bare sier for å «ødelegge» forholdet når hun vet du risikerer å miste henne med å si det. Den var litt tynn du.. og mer hvordan det ville se ut for DEG fremfor at hun får ærligheten. Jeg syns du er like pliktig til å være ærlig som han, fordi du er en god venninne hun stoler på og han skal liksom være en kjæreste hun kan stole på.. Dette vil knuse henne og hun vil slite lenge etterpå med tillit for andre for dere begge skal liksom kunne stoles på men svikter hun på verst tenkelige måte. Dette bør du ta på egen kappe og hvertfall gi din venninne såpass respekt at du er ærlig.

Ja du har rett. Jeg hadde selv ønsket å høre dette, om det var hun som hadde hatt et forhold til min mann. Jeg hadde nok ikke tilgitt henne, men jeg ville prøvd å forstå henne. Mannen min hadde jeg ikke tilgitt. 

Jeg tenkte bare at jeg fort kan bli beskyldt for å ønske ødelegge for dem, eller at dersom jeg forteller henne det, så kan hun beskylde meg for å ville stjele mannen hennes, for jeg vet jo at hun ikke godtar og tilgir mannen sin for dette....

Skrevet

Han bryr seg ikke om hun får vite om det fordi han er ferdig med det forholdet han er i nå.
Man går ikke vidre på noen andre om man har det bra i det forholdet man er i. Dermed basta.
Det er ikke sikkert du er den første han er innom på si heller.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Det var da voldsomt så lik historie, og ordlegging. 

Uansett, her er det bare å backe fullstendig ut. Ingen kontakt med ham videre. 

Vet fortsatt ikke hva du sikter til men det er ikke viktig for meg. Ja jeg har allerede kuttet han ut og beklaget til han at jeg ble revet med, og at jeg ikke kommer til å treffe han igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (4 minutter siden):

Han bryr seg ikke om hun får vite om det fordi han er ferdig med det forholdet han er i nå.
Man går ikke vidre på noen andre om man har det bra i det forholdet man er i. Dermed basta.
Det er ikke sikkert du er den første han er innom på si heller.

Det har du kanskje, kanskje ikke, rett i. Jeg vet han ikke har det bra i forholdet sitt, og jeg er enig i at man ikke går videre til andre om man har det bra. MEN hvorfor går han ikke bare da? Og hvorfor gikk han ikke bare før han var utro? Det forstår jo ikke jeg. Jeg tror det handler mye om de to barna hans og det familielivet de har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...