AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Leste tråden(e) til hun andre her som sliter. Ligner mye på meg, bare at jeg er i jobb, har noen venner og har det Ok. Har holdt meg unna aspergertråder og ting om det på nett pga jeg blir så nedfor. Er mye jeg ikke kjenner meg igjen i nær det gjelder Asperger, men en del ting likevel. Har noen ganger lurt på om det egentlig er EUPF jeg har, men men. Jeg har litt samme tankene. Påtrengende tanker. Sånne sinte stemmer på en måte som forteller meg at jeg ikke har råd, ikke bør tenke så høyt om meg selv, ikke skal sitte inne hele dagen og ikke skal nyte tid for meg selv. Har jobb og fungerer fint. Men når jeg har fri har jeg ikke behov for å treffe noen eller ut på noe. Vil liksom bare sitte inne og det skammer jeg meg over. Skulle vel helst vært på kafe med venner eller studert? Hvem sitter bare hjemme og skroller en dag liksom og har det fint med det? Jeg tydeligivs. Men dette har jeg ikke lov. Jeg burde komme meg ut og særlig når det er fint vær. Jeg bør komme meg ut og trene. Men jeg vil ikke! Har trent veldig mye før og det ble tvang. Startet alltid dagen med intervall løping før frokost. Jeg MÅTTE! Jeg tør ikke kjøpe ting jeg har lyst på når det ikke er livsnødvendig. Føler jeg kaster penger ut vinduet. Går på ssri mot tvang, og jeg har ikke hatt disse ekstreme tankene lenger, men de er ikke heeelt borte heller. Er det mulig å faktisk få dem vekk? Hvorfor får vi med Asperger så masse negative tanker? Anonymkode: f029d...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har asperger og har etterhvert funnet ut at bare en tvangstanke i grunnen er mange nok: At jeg ikke skal ha andre tvangstanker. Det gjelder bare å gjenkjenne de når de kommer snikende 🙂 Lykke til! Anonymkode: b3700...191 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste tråden(e) til hun andre her som sliter. Ligner mye på meg, bare at jeg er i jobb, har noen venner og har det Ok. Har holdt meg unna aspergertråder og ting om det på nett pga jeg blir så nedfor. Er mye jeg ikke kjenner meg igjen i nær det gjelder Asperger, men en del ting likevel. Har noen ganger lurt på om det egentlig er EUPF jeg har, men men. Jeg har litt samme tankene. Påtrengende tanker. Sånne sinte stemmer på en måte som forteller meg at jeg ikke har råd, ikke bør tenke så høyt om meg selv, ikke skal sitte inne hele dagen og ikke skal nyte tid for meg selv. Har jobb og fungerer fint. Men når jeg har fri har jeg ikke behov for å treffe noen eller ut på noe. Vil liksom bare sitte inne og det skammer jeg meg over. Skulle vel helst vært på kafe med venner eller studert? Hvem sitter bare hjemme og skroller en dag liksom og har det fint med det? Jeg tydeligivs. Men dette har jeg ikke lov. Jeg burde komme meg ut og særlig når det er fint vær. Jeg bør komme meg ut og trene. Men jeg vil ikke! Har trent veldig mye før og det ble tvang. Startet alltid dagen med intervall løping før frokost. Jeg MÅTTE! Jeg tør ikke kjøpe ting jeg har lyst på når det ikke er livsnødvendig. Føler jeg kaster penger ut vinduet. Går på ssri mot tvang, og jeg har ikke hatt disse ekstreme tankene lenger, men de er ikke heeelt borte heller. Er det mulig å faktisk få dem vekk? Hvorfor får vi med Asperger så masse negative tanker? Anonymkode: f029d...4d5 Hva er ssri? Anonymkode: 60bc1...2e4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har asperger og har etterhvert funnet ut at bare en tvangstanke i grunnen er mange nok: At jeg ikke skal ha andre tvangstanker. Det gjelder bare å gjenkjenne de når de kommer snikende 🙂 Lykke til! Anonymkode: b3700...191 Hvordan klarer du å holde de vonde og negative tankene borte? Anonymkode: 60bc1...2e4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er ssri? Anonymkode: 60bc1...2e4 Bare å Google. Antidepressiva, den vanligste typen. Den jeg bruker går på tvangstanker og brukes ofte på personer med ocd. Anonymkode: f029d...4d5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan klarer du å holde de vonde og negative tankene borte? Anonymkode: 60bc1...2e4 Man kan ikke holde tanker borte, men man kan velge å drite i dem når de kommer. Anonymkode: f0887...575
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan ikke holde tanker borte, men man kan velge å drite i dem når de kommer. Anonymkode: f0887...575 Men hvorfor får vi disse tankene? Og hvorfor er de som oftest negative? Det er irriterende!! Driter du i dem så kan man på en måte si at de er borte.. Anonymkode: f029d...4d5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 En ting som funker for meg er å finne ting jeg kan tenke på istedenfor. Personlig liker jeg vitenskapelige YouTube-kanaler og podcaster. Anonymkode: 9a973...187
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En ting som funker for meg er å finne ting jeg kan tenke på istedenfor. Personlig liker jeg vitenskapelige YouTube-kanaler og podcaster. Anonymkode: 9a973...187 Jo, men tankene er der hele tiden. Anonymkode: 60bc1...2e4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Da må du finne mer spennende ting å hengi seg til. Hva er interessefeltene dine? 😊 Anonymkode: 9a973...187
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må du finne mer spennende ting å hengi seg til. Hva er interessefeltene dine? 😊 Anonymkode: 9a973...187 Det er nettopp det! Jeg finner ikke så nye spennende. Jeg liker å være her inne og se folks meninger og gi råd og diskutere litt. Jeg liker dyr og fikk en avtale, men som vanlig , følger ikke folka opp. De bare ghostet meg. Var en Finn annonse og det var de som tok kontakt og vi møttes og avtalte nytt men de svarte ikke meg. Har ei venninne, eller hadde, men hun gikk fra å ta kontakt hver dag til å ikke gi lyd i det hele tatt. Liker jobben min. Men det er ikke slik at jeg sitter og studerer dette hele fritiden. Jeg lærer bedre under press. Anonymkode: f029d...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå