Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. mai 2022 #21 Skrevet 7. mai 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Venninnen min fortalte om en hun hadde møtt gjennom jobb som misbrukte nødnumrene konstant. Jenta bodde i bolig, og de ansatte kunne ikke ta fra henne telefonen. Hun ringte brannvesenet og meldte om brann som ikke fant sted. Ringte ned 113 til alle døgnets tider. Skikkelig dårlig gjort. Det kan faktisk gjøre slik at noen ikke overlever, fordi ambulansen er opptatt med å rykke ut til tull. Kjempealvorlig. Ja, det er veldig alvorlig å misbruke nødnumrene. Og man kan faktisk risikere fengsel i 6 måneder, noe som er veldig bra. En falsk nødmelding rammes av straffelovens paragraf 187. Den lyder: Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som ved en uriktig melding, et ugrunnet rop om hjelp, misbruk av nødsignal eller lignende forsettlig eller grovt uaktsomt volder utrykning av politi, brannvesen, ambulanse, lege eller forsvaret.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #22 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan man ikke straffes for sånt selv om man bor i bolig? Anonymkode: 804bc...9a6 Alle bor vel i bolig, untatt de som er uteliggere og andre hjemløse. Anonymkode: b34f0...989
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #23 Skrevet 7. mai 2022 Hannah80 skrev (21 timer siden): Særskrivingsfeil heter det ts sliter litt med. Orddelingsfeil er noe annet. Sorry. Måtte bare 😎 Ts her. Hva er særskrivingsfeil? Orddelingsfeil vet jeg hva er. Men må man la vær å skrive noe på internett om man ikke klarer å ordlegge seg ordentlig? Er ikke den flinkeste fortelleren eller skriveren, eller forklareren. Anonymkode: f98ba...789
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #24 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Javel. Dine utallige orddelingsfeil provoserer meg. Anonymkode: 6e441...c17 Blir du provosert av det? Brukte faktisk lang tid på tråden for å ordlegge meg forståelig. Ikke alle fikk mer enn 2 i norsk. Anonymkode: f98ba...789
Hannah80 Skrevet 7. mai 2022 #25 Skrevet 7. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Hva er særskrivingsfeil? Orddelingsfeil vet jeg hva er. Men må man la vær å skrive noe på internett om man ikke klarer å ordlegge seg ordentlig? Er ikke den flinkeste fortelleren eller skriveren, eller forklareren. Anonymkode: f98ba...789 Nei, absolutt ikke. Jeg "kjeftet" på brukeren som irriterte seg over måten du skrev på:) Særskrivingsfeil er når man skriver feks bok hylle. Det skal være bokhylle:) Orddelingsfeil er feks når man må dele et ord med bindestrek:) At man ikke plasserer bindestreken riktig. Endret 7. mai 2022 av Hannah80
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #26 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jaha, og hva skjedde så? Kom ambulansen? Anonymkode: 534cb...1d2 Ja. De må jo det, når hun ringer nødnummeret om legevakten ikke tar symptomene seriøst. Men legevakten har vel innsett at hun har fast stol der nå. Frekt å gjøre sånne ting. Hun er veldig flink til å være syk nemlig. Anonymkode: f98ba...789
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #27 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, og det er også vanlig med den sykdommen…. Sykelig opptatt av sykdommer, kontakter helsevesenet for alle rundt seg, lyver på seg kompetanse hun ikke har….. det er bare at det er barna det som regel går utover for, for venner og familie klarer som regel å ordne opp selv. Vedder en femmer på at denne personen er den første inn døra om en i familien havner på sykehus…. Pårørende, på vakt ved sykesengen…. Si «jeg kan mye om dette, bare informer meg dere, så tar jeg det videre til de andre…..» finnes flere enn en sånn. Anonymkode: e3be8...65d Det er akkurat sånn!! Ei som nevnte by proxy et eller annet faktisk. Ts Anonymkode: f98ba...789
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #28 Skrevet 7. mai 2022 Hannah80 skrev (22 timer siden): Særskrivingsfeil heter det ts sliter litt med. Orddelingsfeil er noe annet. Sorry. Måtte bare 😎 Først nå ser jeg at norsklæreren min på barneskolen har lært meg feil. Har alltid trodd orddelingsfeil er slik, hun brukte aldri ordet særskriving. Hva man lærer på kg. Anyway, ts, svigerinne din utnytter og misbruker ressurser, har ingen tips, men ser din frustrasjon! Anonymkode: 16526...80e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #29 Skrevet 7. mai 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Nei, absolutt ikke. Jeg "kjeftet" på brukeren som irriterte seg over måten du skrev på:) Særskrivingsfeil er når man skriver feks bok hylle. Det skal være bokhylle:) Orddelingsfeil er feks når man må dele et ord med bindestrek:) At man ikke plasserer bindestreken riktig. Skjønner! Takk Anonymkode: f98ba...789
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #30 Skrevet 7. mai 2022 Mooria skrev (20 timer siden): Det er ingenting som heter "å ringe ambulansen". Man ringer medisinsk nødtelefon, som vurderer hva slags hjelp de skal gi. "Ambulansen" er ikke en transporttjeneste der man kan ringe og bestille gratistaxi og bli hentet på døra hjemme når en selv ønsker det. Men i de tilfellene der de sender ambulanse, så kjører de jo uansett rett til legevakten for undersøkelse først. Så vedkommende det er snakk om her, som ble avvist av legevakten på telefon, ville nok endt opp med å bli sendt hjem igjen derfra, i en taxi som h*n selv måtte betalt for😂 Det er hun selv som sier det. Da ringer jeg ambulansen Anonymkode: f98ba...789
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #31 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ts her. Hva er særskrivingsfeil? Orddelingsfeil vet jeg hva er. Men må man la vær å skrive noe på internett om man ikke klarer å ordlegge seg ordentlig? Er ikke den flinkeste fortelleren eller skriveren, eller forklareren. Anonymkode: f98ba...789 Neida, alle har lov til å uttrykke seg på nett. Men bare til info, det heter ikke bestøver apparat - bestøvning er et ledd i plantenes befruktning. Du mener forstøverapparat tenker jeg. Anonymkode: 4289f...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå