Gå til innhold

Kjenner dette provoserer litt. Ambulansen pga dette...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne

Ringe 113 når legevakt sier at hun ikke trenger å komme med de symptomene hun forteller. Gi paracet osv har legevakta sakt. Følg med osv sier legevakten. Nei da ringer jeg ambulansen sier hun.. 

Når de hadde influensa så ville hun ringe ambulansen siden feberen på nevøen min ikke hadde gått ned på en time. Eller få bestøver apparat. Dette er grunner som er tullete og ikke nød. Han er ung og frisk på 15år.

Det er ikke det at hun er hypokonder for hun ringer gjerne på vegne av alle fam medlemmer fordi hun er jo nesten utdannet sykepleier. Noe hun ikke er! Skryte på seg det når hun er helsefagarbeider. Skremme andre med all kunskap hun har

Og allergier.. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Kryss allergi meg her og der. 

Anonymkode: f98ba...789

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei.

Anonymkode: d75fd...969

AnonymBruker
Skrevet

Javel. Dine utallige orddelingsfeil provoserer meg. 

Anonymkode: 6e441...c17

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Javel. Dine utallige orddelingsfeil provoserer meg. 

Anonymkode: 6e441...c17

Særskrivingsfeil heter det ts sliter litt med. Orddelingsfeil er noe annet. Sorry. Måtte bare 😎

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til deg.. og noen bare er sånn.

Men det er heldigvis deres problem da, ikke ditt.. 😉🤪

Anonymkode: 39daf...92a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner til deg.. og noen bare er sånn.

Men det er heldigvis deres problem da, ikke ditt.. 😉🤪

Kjenner til det.. selvsagt 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo misbruk av nødnummer, det kan hun få problemer for. Dessuten så risikerer hun at de ikke kommer når det faktisk er reelt. Vet om noen som har misbrukt 113 så mye at de rett ut sier de ikke kommer.

Anonymkode: 0363e...ea0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jaha, og hva skjedde så? Kom ambulansen?

Anonymkode: 534cb...1d2

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min svigerinne

Ringe 113 når legevakt sier at hun ikke trenger å komme med de symptomene hun forteller. Gi paracet osv har legevakta sakt. Følg med osv sier legevakten. Nei da ringer jeg ambulansen sier hun.. 

Når de hadde influensa så ville hun ringe ambulansen siden feberen på nevøen min ikke hadde gått ned på en time. Eller få bestøver apparat. Dette er grunner som er tullete og ikke nød. Han er ung og frisk på 15år.

Det er ikke det at hun er hypokonder for hun ringer gjerne på vegne av alle fam medlemmer fordi hun er jo nesten utdannet sykepleier. Noe hun ikke er! Skryte på seg det når hun er helsefagarbeider. Skremme andre med all kunskap hun har

Og allergier.. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Kryss allergi meg her og der. 

Anonymkode: f98ba...789

Javel...

Anonymkode: 2bd5c...2bb

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (16 minutter siden):

Særskrivingsfeil heter det ts sliter litt med. Orddelingsfeil er noe annet. Sorry. Måtte bare 😎

Takk for at noen nevnte det. Blir så irritert når folk skal sitte på sin høye hest ved å korrigere på den måten, så vet de ikke forskjellen på særskrivingsfeil og orddelingsfeil en gang. :ler:

Anonymkode: 0540d...418

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for at noen nevnte det. Blir så irritert når folk skal sitte på sin høye hest ved å korrigere på den måten, så vet de ikke forskjellen på særskrivingsfeil og orddelingsfeil en gang. :ler:

Anonymkode: 0540d...418

Jeg sier alltid orddelingsfeil, selv om jeg vet at det egentlig heter særskrivingsfeil.

- ordet 'orddelingsfeil' beskriver problemet bedre

- Veldig mange ville ikke skjønt hva 'særskrivingsfeil' betyr

- "Ordentlige" orddelingsfeil forekommer svært sjelden. Så sjelden at den eneste grunnen til at jeg vet hva orddeling er, er fordi jeg sjekket hvorfor særskriving ikke heter 'orddeling'.

Anonymkode: b07b7...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier alltid orddelingsfeil, selv om jeg vet at det egentlig heter særskrivingsfeil.

- ordet 'orddelingsfeil' beskriver problemet bedre

- Veldig mange ville ikke skjønt hva 'særskrivingsfeil' betyr

- "Ordentlige" orddelingsfeil forekommer svært sjelden. Så sjelden at den eneste grunnen til at jeg vet hva orddeling er, er fordi jeg sjekket hvorfor særskriving ikke heter 'orddeling'.

Orddeling burde heller bli kalt linjeskiftorddeling eller noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun ønsker noe alvorlig skal skje så hun får æren for å ha ringt ambulanse. 

Skrevet

Det er ingenting som heter "å ringe ambulansen". Man ringer medisinsk nødtelefon, som vurderer hva slags hjelp de skal gi.

"Ambulansen" er ikke en transporttjeneste der man kan ringe og bestille gratistaxi og bli hentet på døra hjemme når en selv ønsker det.

Men i de tilfellene der de sender ambulanse, så kjører de jo uansett rett til legevakten for undersøkelse først. Så vedkommende det er snakk om her, som ble avvist av legevakten på telefon, ville nok endt opp med å bli sendt hjem igjen derfra, i en taxi som h*n selv måtte betalt for😂

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun høres veldig spesiell ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke hva det heter…. Men kanskje hun lider av den sykdommen, der de sykeliggjør barna, for å få oppmerksomhet selv? Hun høres sånn ut. 

Anonymkode: e3be8...65d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husker ikke hva det heter…. Men kanskje hun lider av den sykdommen, der de sykeliggjør barna, for å få oppmerksomhet selv? Hun høres sånn ut. 

Ts sier jo at hun ringer på vegne av andre også 

Anonymkode: 890d7...c10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts sier jo at hun ringer på vegne av andre også 

Anonymkode: 890d7...c10

Ja, og det er også vanlig med den sykdommen…. Sykelig opptatt av sykdommer, kontakter helsevesenet for alle rundt seg, lyver på seg kompetanse hun ikke har….. det er bare at det er barna det som regel går utover for, for venner og familie klarer som regel å ordne opp selv. 
Vedder en femmer på at denne personen er den første inn døra om en i familien havner på sykehus…. Pårørende, på vakt ved sykesengen…. Si «jeg kan mye om dette, bare informer meg dere, så tar jeg det videre til de andre…..» finnes flere enn en sånn. 

Skrevet (endret)
AthenaRavenLuna skrev (På 7.5.2022 den 9.30):

Hun høres veldig spesiell ut. 

Ja

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tvillingsjel said:

Venninnen min fortalte om en hun hadde møtt gjennom jobb som misbrukte nødnumrene konstant. Jenta bodde i bolig, og de ansatte kunne ikke ta fra henne telefonen. Hun ringte brannvesenet og meldte om brann som ikke fant sted. Ringte ned 113 til alle døgnets tider. Skikkelig dårlig gjort. Det kan faktisk gjøre slik at noen ikke overlever, fordi ambulansen er opptatt med å rykke ut til tull. Kjempealvorlig.

Kan man ikke straffes for sånt selv om man bor i bolig?

Anonymkode: 804bc...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...