AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Jeg var på barselavdelingen på SUS, og opplevde at en av jordmødrene var skikkelig ufin og i tillegg «veiledet» helt feil på områder hun verken hadde noe med og jeg spurte ikke om hennes mening. Jeg har vitne på noen av forholdene ..så dette har Iingenting m at jeg er hårsår pga fødsel Jeg vil ikke at andre må oppleve dette og vil derfor varsle om det slik at de kan skolere henne eller sparke henne .. Anonymkode: 0cee7...434 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Hun får ikke sparken fordi du klager på henne. Hvis barnet ditt døde, så er det mulig hun får en advarsel. Sparken får hun ikke uansett. Anonymkode: 653cf...3e8 5
Minitroll Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Du kontakter avdelingssykepleier. du finner sikkert noen numre på internett. hvis ikke kan sykehuset sette deg over på dagtid.
enkefru Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Du går inn på deres «ris og ros» side, som du finner på nettsiden deres og/eller sender en mail til foretaket. skriv klage, aktuell avdeling etc i emnefelt og så beskriver du saken din og det du opplevde der.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 https://helse-stavanger.no/behandlinger/rettigheter/klage-og-erstatning https://www.pasientogbrukerombudet.no/ Anonymkode: 2a02e...c09
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Kontakt Anette Hommel om du trenger veiledning. Hun har akkurat sendt inn klage på St. Olavs, den var utrolig bra skrevet. Du finner henne bl.a. På instagram! Anonymkode: 3185a...9f4
Drizzt Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var på barselavdelingen på SUS, og opplevde at en av jordmødrene var skikkelig ufin og i tillegg «veiledet» helt feil på områder hun verken hadde noe med og jeg spurte ikke om hennes mening. Jeg har vitne på noen av forholdene ..så dette har Iingenting m at jeg er hårsår pga fødsel Jeg vil ikke at andre må oppleve dette og vil derfor varsle om det slik at de kan skolere henne eller sparke henne .. Anonymkode: 0cee7...434 Du skriver et gammeldags brev med klage på papir og sender til foretakets postadresse hvor du merker tydelig hvor det skal videresendes. Nederst i brevet skriver du at du vil ha skriftlig svar. I selve brevet beskriver du akkurat hva du opplevde, hva som skjedde, hva som ble sagt og gjort og hva du synes om dette. Saklig og rett ut. Hun får ikke sparken dessverre, men kanskje får hun opplæring i folkeskikk og hvordan gjøre jobben sin, så andre ikke opplever det samme? Du kan skrive at med dette brevet ønsker jeg at vedkommende får nødvendig opplæring for å unngå at andre fødende opplever det jeg opplevde. Hvis det kommer nok klager mot henne om det samme, så kan det hende det blir en større sak internt i avdelingen.
Luckiness Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Synes i grunnen det er vanskelig å gi råd om dette når du ikke forteller hva du opplevde. Kommer jo litt an på hva upassende du opplevde og hvor du i systemet eventuelt burde rettet klagen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Tvillingsjel skrev (20 timer siden): Du kan også klage til statsforvalteren. Statsforvalteren fordi hun har opplevd at én ansatt på avdelingen var frekk og kom med feil råd? Seriøst? De kommer helt seriøst enten til å rive seg i håret, eller le godt og lenge, eventuelt begge deler. Det vanlige - og mest effektive - er å klage direkte til avdelingen, som i sin tur kan ta det opp med de ansatte. Statsforvalteren er tilsynsmyndighet og tar seg av tilsynssaker hvor det har skjedd feil i pasientbehandlingen eller lovbrudd og det er helt unødvendig å involvere de i alle mindre klagesaker omhandlende stort og smått når man i slike tilfeller er langt bedre tjent med å ta det med avdelingen direkte. Anonymkode: 0550a...c28
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Ingen får sparken og ingen blir heller omplassert så den biten kan du bare glemme. Lin fastlege har sendt 3 klager på en jordmor og en lege da jeg var gravid for noen år siden. Dette var på bakgrunn av elendig oppfølging og håndtering av prematur fødsel. De involverte får ikke annet enn en pekefinger. Send en klage dersom du mener det er riktig. Anonymkode: 5cf05...d0b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Statsforvalteren fordi hun har opplevd at én ansatt på avdelingen var frekk og kom med feil råd? Seriøst? De kommer helt seriøst enten til å rive seg i håret, eller le godt og lenge, eventuelt begge deler. Det vanlige - og mest effektive - er å klage direkte til avdelingen, som i sin tur kan ta det opp med de ansatte. Statsforvalteren er tilsynsmyndighet og tar seg av tilsynssaker hvor det har skjedd feil i pasientbehandlingen eller lovbrudd og det er helt unødvendig å involvere de i alle mindre klagesaker omhandlende stort og smått når man i slike tilfeller er langt bedre tjent med å ta det med avdelingen direkte. Anonymkode: 0550a...c28 Statsforvalteren får mange spesielle henvendelser om mye rart, vi river oss ikke i håret eller ler over de. Det er jo de komplekse sakene vi river oss i håret over, ikke fordi de ikke er vår sak men fordi det er utrolig mye vanskelige saker å behandle. En klage som egentlig ikke hører til oss er jo enkelt å behandle. Anonymkode: d8c3e...9bb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen får sparken og ingen blir heller omplassert så den biten kan du bare glemme. Lin fastlege har sendt 3 klager på en jordmor og en lege da jeg var gravid for noen år siden. Dette var på bakgrunn av elendig oppfølging og håndtering av prematur fødsel. De involverte får ikke annet enn en pekefinger. Send en klage dersom du mener det er riktig. Anonymkode: 5cf05...d0b Men den pekefingeren svir nok litt…. Anonymkode: 58318...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå