AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Vi skal ha barn nummer 4 nå i oktober, og trenger derfor større bil. Siden vi blir 6 stykker, med 3 av barna under 4 år ønsker vi 7 seter og stort bagasjerom så vi får med oss vogn og bagasje. Finnes det andre biler enn Caravelle? Når jeg søker finner jeg bare de med to ekstra seter i bagasjerommet. Anonymkode: 7d6c7...15c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Hvorfor er det relevant at tre av barna er under 4 år? Anonymkode: 7dbd3...3e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor er det relevant at tre av barna er under 4 år? Anonymkode: 7dbd3...3e6 Bilstoler som er bakovervendte erofte bredere og under 4 år har man gjerne sånne stoler…. Vår bil har plass til tre bilbeltestoler, men ikke store bakovervendte. Anonymkode: 4bcd1...d19 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Det finnes en annen WV med 7 seter, men da har den lite bagasjeplass (sammenlignet med Caravelle). Baksetet er riktignok ganske romslig, så jeg vil tro det er plass til 3 bakovervendte seter på andre seterad. Jeg ville gått for Caravelle med 8 skikkelige seter. Da får dere mulighet til å ta med et par ekstra personer, noe som kan være nyttig iblant. Dere vil også ha mulighet til å plassere alle barna med et helt sete mellom hver, noe som kan redusere krangling på lengre bilturer. Anonymkode: 4c143...749 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Hadde caravelle selv. Super praktisk. Men mulig rimeligere å kjøre med toyota hiace. Den får du også med 4x4 og diesel. Så i dag hadde jeg nok kjøpt den isteden. Caravelle diesel bruker også mindre enn caravelle bensin. Anonymkode: 8e8a7...a44 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Jeg lurer på det samme! Har også fire barn, og elsker caravellen vår når vi skal ut på tur og ferie, da er det bare å hive inn alt av vogner og bager og utstyr, og goood plass til alle barna pluss to besteforeldre også iblant😁 Men sånn til hverdags blir den litt for stor, spes når det gjelder småkjøring og parkering her og der, så jeg følger tråden og håper på tips! Anonymkode: 79b0f...933 1
Ulrikke Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Jeg elsket Caravellen vi hadde da alle fire ungene var små. Var plass til hundebur og barnevogn og alt uten problemer, på tur til Danmark var det plass til at tørkestativet vi hadde med kunne stå oppslått baki der (gjorde jo ikke det, men det hadde vært mulig) Men ikke fullt så praktisk for småturer, parkeringshus osv. Men vi har alltid hatt to biler, så vi har hatt en mindre også, som ikke har hatt plass til alle.
Fjompen Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Junine skrev (3 timer siden): Tesla X eksisterer med 5, 6 og 7 seter😊 Men ikke akkurat plass til barneseter, samt plass til barnevogn og bagasje?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bilstoler som er bakovervendte erofte bredere og under 4 år har man gjerne sånne stoler…. Vår bil har plass til tre bilbeltestoler, men ikke store bakovervendte. Anonymkode: 4bcd1...d19 Det stemmer ikke. Bakovervendte stoler er enklere å få plass til enn beltemonterte. Får du plass til 3 beltestoler på rad får du GARANTERT plass til 3 bakovervendte. Du må så klart droppe isofix. Anonymkode: 6d4ea...65b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Fjompen skrev (16 minutter siden): Men ikke akkurat plass til barneseter, samt plass til barnevogn og bagasje? Jeg hører det er god plass til barneseter, men bagasjerommene til Tesla er jo grufulle. Og med 7 seter oppe så er det vel ikke bagasjeromsplass igjen? Anonymkode: 6d4ea...65b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bilstoler som er bakovervendte erofte bredere og under 4 år har man gjerne sånne stoler…. Vår bil har plass til tre bilbeltestoler, men ikke store bakovervendte. Anonymkode: 4bcd1...d19 Nei, bakovervendte tar som oftest mindre plass. Dessuten skal de sitte bakovervendt til minst 5 år. Anonymkode: 7dbd3...3e6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Chevrolet Starcraft! Bilen som gav opphav til navnet på det legendariske Blizzard-spillet fra 1998: Anonymkode: 0dad7...f7a
minister-mio Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, bakovervendte tar som oftest mindre plass. Dessuten skal de sitte bakovervendt til minst 5 år. Anonymkode: 7dbd3...3e6 Det bestemmer ikke du!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 minister-mio skrev (31 minutter siden): Det bestemmer ikke du! Nei, mennesker står fritt fram til å risikere ungene sitt liv, dessverre. Følger man alle anbefalinger derimot, så har man selvsagt bakovervendt til minst 5 år. Anonymkode: 7dbd3...3e6 1
minister-mio Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, mennesker står fritt fram til å risikere ungene sitt liv, dessverre. Følger man alle anbefalinger derimot, så har man selvsagt bakovervendt til minst 5 år. Anonymkode: 7dbd3...3e6 NAF anbefaler til minst fire, så alle anbefaler sier ikke det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Ford galaxy har plass til 3 barneseter med isofix, og to seter bak der igjen Anonymkode: e309b...543
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 Finnes flere.... Ford tourneo custom, Toyota proace verso, Peugeot travell, opel har en, samme med Citroën... Har selv 4 barn og har klart oss med en Peugeot 5008, men har kyst på ny bil hver ferie! Anonymkode: 69d66...031 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå