Gå til innhold

Snublet i et hull på t-banestasjonen. Hvem har ansvaret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres sikkert helt sært ut og jeg beklager i så fall på forhånd. 
Løp ned trappa for litt siden for å rekke t-banen, men i bunnen var det et hull jeg traff skjevt så jeg falt og ente opp med et kraftig overtråkk.
På grunn av dette overtråkket er jeg nå nødt til å gå med skinne i 6 uker eller mer, med streng beskjed fra legen om å bruke gode sko. 
Det har jeg også gjort frem til nå, selv om det føles litt trist å ofre de helt nyinnkjøpte, dyre løpeskoene mine til dette istedenfor det de egentlig var ment til. Nå ser jeg at skinna gnager hull i skoen på veldig kort tid, og det føles kjempekjipt. 

Jeg mener å ha lest en gang at det var en dame som «anmeldte»/meldte ifra etter stygt fall på dårlig strødd fortau (her endte det i beinbrudd da), som faktisk endte med erstatning fra de som var forsvarlige for å strø dette området.
Mitt dumme spørsmål er da om noen vet om det samme kan gjelde her? Er ikke ute etter masse penger liksom, men å få erstattet løpeskoene som jeg nå ødelegger  på rekordtid med denne skinna hadde egentlig vært veldig fint. 

Anonymkode: 1ccb0...269

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke i usa

Anonymkode: 20e8a...e12

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke i usa

No shit, Sherlock. Om dette ble for dumt for deg beklager jeg det altså, men nå sitter jeg her og lurer på dette allikevel. Er helt sikker på at jeg leste om ei her i Norge for noen år siden. Lokalavis da, så at du ikke har sett det er kanskje ikke så rart

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du tråkket over og dette er ingen stor skade. At skinnen du går med ødelegger noen sko har ingen direkte korrelasjon til et hull i bakken.

Anonymkode: 05dd1...875

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du må se deg for, da unngår du hull. I tillegg burde du takke det norske velferdssystemet som gir deg behandling mot en svært, svært lav egenandel. 

Anonymkode: 4b2ce...bdb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo sende en hennvendelse til den som har ansvar for stasjonen. Du har jo ikke noe å tape på det, men jeg tror du har en veldig svak sak. 

Dette er nok slikt du bare må godta. Du har jo også skyld ved at du har løpt i trappen…

Anonymkode: 20d53...177

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er som sagt ikke USA, man kan ikke saksøke staten eller kommunen pga hull i bakken. Du løp, og t-banen går relativt ofte.. 

Lurer veldig på hvor du tok t-banen? Har tatt t-bane lenge rundt i hele Oslo, har aldri opplevd hull i bakken som du beskriver. 

Anonymkode: 6f4f4...66b

• Liker 5
Skrevet

Den som er ansvarlig for stasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til de som kommer med fornuftige svar. Jeg spør jo for at jeg har gått og grublet på dette i dagevis allerede, men ikke helt greier å komme frem til noe. 
Fullt klar over at det høres helt banalt ut, og fullt klar over at det ikke «bare er å gå og saksøke staten». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde vært lettere å saksøke

Anonymkode: b3f8c...17a

AnonymBruker
Skrevet

Meld skade til ruter med utgifter. 

Anonymkode: 3ebb3...186

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Løp ned trappa

Her har vi nok svaret. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det var så enkelt å anmelde pga hull i bakken o.l så hadde det blitt mange anmeldelser her i landet. Er mange steder der fortau, bilvei og andre gangveier burde vært forbedret. En går bortover asfalt og plutselig er det en klump der fordi asfalten er lappet sammen. Lett å snuble i slike og. Eller det plutselig ligger en større stein på bakken. En må rett og slett hvor en tråkker. Kjipt at du ble skadet! God bedring til deg. ☺️

Anonymkode: 63d2b...f1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi forvente perfekte stasjoner? Alt i offentlig regi bare være så perfekt at man til og med skal kunne løpe stresset rundt der uten å bruke øynene og ingenting er ens egen feil? Jeg tenker at de offentlige budsjettene våre allerede er store nok og skatten høy nok.

Anonymkode: f7f28...5dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er ikke i usa

So fucking what?? 

Anonymkode: 319bc...41c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal vi forvente perfekte stasjoner? Alt i offentlig regi bare være så perfekt at man til og med skal kunne løpe stresset rundt der uten å bruke øynene og ingenting er ens egen feil? Jeg tenker at de offentlige budsjettene våre allerede er store nok og skatten høy nok.

Anonymkode: f7f28...5dd

Og ellers er alt bra? Hvorfor må folk være så mugne og sinna i svarene sine her inne? Er ikke noe bedre nå selv, men Gud bedre.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dersom det var så enkelt å anmelde pga hull i bakken o.l så hadde det blitt mange anmeldelser her i landet. Er mange steder der fortau, bilvei og andre gangveier burde vært forbedret. En går bortover asfalt og plutselig er det en klump der fordi asfalten er lappet sammen. Lett å snuble i slike og. Eller det plutselig ligger en større stein på bakken. En må rett og slett hvor en tråkker. Kjipt at du ble skadet! God bedring til deg. ☺️

Anonymkode: 63d2b...f1a

Ja, skjønner det. Absolutt! Et av svarene her over om å melde inn skade til Ruter var veldig hjelpsomt. Mye dårlige veier rundt om og dette kunne helt sikkert vært unngått om jeg bare hadde stressa ned litt, men gjort er gjort og nå sitter jeg her og lurer. Takk for det, og takk for et hyggelig svar. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Meld skade til ruter med utgifter. 

Anonymkode: 3ebb3...186

Takk! Visste ikke at det var mulig, men har ikke vært noe særlig inne på hverken app eller nettsidene deres etter uhellet heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde vært lettere å saksøke

Anonymkode: b3f8c...17a

Heldigvis er det ikke det.

å ønske seg Usa-tilstander var da virkelig også noe… 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...