Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har han kommet med skriftlige trusler? 
Har noen i hans familie bekreftet noe skriftlig? 

Begynn med å kommunisere skriftlig med ham og familien - for å samle bevis.

Det er viktig at du beskriver voldsutøvelse også mot barnet her.

Type sånn «jeg elsker deg jo, men jeg synes det er skremmende noe du gjør X og Y. Og du skriker til barnet og gjør X og Y».

Så svarer han forhåpentligvis noe provoserende, eller noe som bekrefter at han støtter ditt utsagn.

»Ja, men du fortjener ingenting».

Da må stille konkrete spørsmål som er bevis:

»Men synes du jeg har fortjent at du X, Y, Z, Æ?». «Du skriker til barnet, hvorfor det?»

Altså- prøv å få ham ut på glattisen skriftlig slik at han bekrefter voldshandlinger, trusler og konkrete ting du ønsker bevis for. 
Spesielt psykisk/fysisk vold mot barnet. 

Gjør det samme med familie, men uten å si at du planlegger å forlate ham. 

Snakk med fastlege og advokat. 

Du kan helt fint være på krisesenter men lyve om at du forlater ham. Du kan si at du er stresset og usikker og bare trenger litt tid (på sms). Og at du derfor leier et annet sted mens du får sortert litt tanker. 

Så kan du innhente skriftlige bekreftelser fra ham/familie på all volden som har foregått så godt det lar seg gjøre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er norsk. Han er iraner. Slår når han mener jeg fortjener det. Sier jeg provoserer han til å slå.  

Anonymkode: 2cf01...ad6

Nei, uff,  nå fikk jeg vondt inni meg. Du fortjener ALDRI å bli slått. Han er en voldsutøver. Det har ingenting med deg å gjøre. Hadde det ikke vært deg, hadde det vært en annen. Ikke din skyld. 

Kontakt krisesenter, politi og barnevern. 

Sender deg masse styrkeklemmer :klem:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Energidronning skrev (10 minutter siden):

Han er voldelig mot deg (når du "provoserer"), men ikke voldelig mot barnet?

Hun skriver at han er psykisk voldelig mot barnet jo.

• Liker 2
Skrevet
Energidronning skrev (11 minutter siden):

Han er voldelig mot deg (når du "provoserer"), men ikke voldelig mot barnet?

Fysisk vold mot en omsorgsperson er psykisk vold mot barnet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til barnevernet og familievernkontoret 

Si han må få hjelp med aggresjon om han skal ta seg av barnet.

Mest sannsynlig trenger han selv hjelp også.

Anonymkode: 1f62d...fd7

Skrevet
Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Fysisk vold mot en omsorgsperson er psykisk vold mot barnet.

Ja, men kun om barnet er også til stede (hører, ser...). 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært i situasjonen så vet ikke hvor lett det er, men jeg ville tenkt på å samle bevis, for eksempel lydopptak. Hvis du holder ut litt til. Ta og ta de med til en advokat (som må være din advokat!)  for vurdering om de holder.

Anonymkode: e1729...e0a

• Liker 1
Skrevet

Sørg for bevis. Lydopptak og gjerne video om mulig. Få dette best mulig dokumentert før du går til sak. Ha gjerne skriftlig dialog med familien som vet om dette, så de ikke senere "vet ingenting ", og kan lyve seg fra egne ord. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri, aldri godta at noen tråkker sånn på  deg. Har opplevd  psykisk vold, ufattelig vondt . Kom deg vekk, det blir aldri bedre. ønsker deg alt godt. 

AnonymBruker
Skrevet
Energidronning skrev (2 timer siden):

Ja, men kun om barnet er også til stede (hører, ser...). 

Barnet har sett han slå meg. Barnet blir livredd. Hylskriker. Det han slo for i dag var at jeg spurte om hvordan helgen blir på morgenen. Han har sine iranske slektninger i nærområdet nå og de vil møtes hele tiden . Jeg er lei av å til bringe hver helg med hans slekt. Jeg er ikke så interessert i middager og byturer med hans mamma og pappa hver helg. Denne helgen kom det flere slektninger. Jeg uttrykte misnøye med at vi aldri kan gjøre noe annet lenger. ( slekta presser på han om at de drar igjen om noen måneder og tiden er knapp, så jeg tror han blir veldig styrt fra den kanten). Jeg spurte hvordan min helg skulle bli, kun på hans premisser. Da slår han meg hardt bakpå skulderen og sier han hater meg. Og at jeg er psykopat. Og at jeg ødelegger alt. Og han vil flytte ut. Og ha sønnen vår alene halve tiden. Jeg skriker aldri selv, slår aldri og ødelegger ikke inventar.  Han sier at jeg gjør jo det, for det er jeg som får han til å klikke.  Senere sa han igjen at han hater meg. Jeg er det verste mennesket i verden. Og han vil ha totalt snakkeforbud. Jeg skal holde kjeft, for ellers klikker han igjen. Hvordan skal jeg etterlate min elskede sønn til han halve tiden? Jeg vil bort, men ikke uten at jeg vet at barnet er trygt. Ser ingen løsning lenger  

AnonymBruker
Skrevet
vestavind skrev (2 minutter siden):

Aldri, aldri godta at noen tråkker sånn på  deg. Har opplevd  psykisk vold, ufattelig vondt . Kom deg vekk, det blir aldri bedre. ønsker deg alt godt. 

Her er det fysisk og psykisk vold. 

Skrevet

Herregud,søk hjelp .Og kom deg bort før både du og ungen blir alvorlig skadet. . 

• Liker 1
Skrevet

KRISESENTER. Med en eneste gang!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (2 timer siden):

Hun skriver at han er psykisk voldelig mot barnet jo.

Barnet gjorde motstand på bleieskift, noe han ofte gjør pga han er i den alderen. Jeg pleier le og spøke om det med barnet og han erter meg litt med å krype unna. Og så er det greit å få på bleie likevel. Samboer skrek til han, så han ble redd og bleie ble tatt på fordi han ble livredd. Jeg har aldri skreket til barnet mitt, er aldri sur på han. Jeg håper min uendelige kjærlighet og tålmodighet trumfer det som min samboer har gjort av skade. 

AnonymBruker
Skrevet
vestavind skrev (3 minutter siden):

Herregud,søk hjelp .Og kom deg bort før både du og ungen blir alvorlig skadet. . 

Ja dette er ille.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
vestavind skrev (8 minutter siden):

Jeg innser at det aldri blir bedre nå. Hold dere unna menn fra Midtøsten og Asia.  Når det kommer barn inn i bildet klikker dem tydeligvis.  

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ komme deg unna! Helst i dag! Jeg heier på deg. Hvert sekund teller her, barnet ditt kan få alvorlige traumer. Du er en god mamma, heia deg❤️

Anonymkode: cb6a2...e18

• Liker 2
Skrevet

Det kan gjelde noen norske og....  en må komme seg vekk i tide når en innser galskapen. Jeg trodde knapt det var  mulig før jeg opplevde en eks ( han ble tidlig det ) som beskyldte meg for helt ville ting, ting jeg aldri hadde sagt eller gjort. Han var norsk. Kom dere vekk når helvete setter inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hold dere unna menn fra Midtøsten og Asia. 

Midtøsten ER i Asia. 

Anonymkode: 1f62d...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter. Det får du riktige og gode råd. Du behøver ikke å flytte dit, men snakk med dem.

Sannsynligheten for at han får barnet halve tiden er mikroskopisk.

Anonymkode: e9235...dc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...