AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Etter jeg ble gravid og det kom et barn i bildet ble han voldelig. Han vil flytte ut og jeg er redd for å etterlate sønnen min til han 50% av tiden. Han har store aggresjonsproblemer som hele hans nære familie bekrefter at han har, men de beskytter han samtidig. Jeg lever mitt verste mareritt. Hva burde jeg gjøre? Noen som har stått i det samme og vant omsorg for barnet? Hvordan? Jeg ser at han mister kontrollen når han blir sint. Jeg har stort sett tatt meg av sønnen vår så langt. Samboer brøler til han når han er lenge sammen med han. Barnet blir livredd. Jeg er helt fortvilet. Råd, tips. Min mor trygler meg om å gå på familievernkontoret. Samboer har sagt han skal ødelegge livet mitt hvis jeg prøver å få full omsorg. Og ja, han var snill og god i tre år før vi fikk barn. Anonymkode: 2cf01...ad6 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevernet Anonymkode: eae34...f6a Vil de tro meg da? Anonymkode: 2cf01...ad6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Spar på alle trusler ta opp samtaler på tlf og lagre meldinger! Evt ta opp lyd på mobil når han truer deg. Anonymkode: b9070...43f 3 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Begynn å samle inn bevis. Du kan også dra til krisesenter hvor du og din sønn kan bo. Han får ikke 50% foreldreomsorg Anonymkode: 88714...fce 5 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter jeg ble gravid og det kom et barn i bildet ble han voldelig. Han vil flytte ut og jeg er redd for å etterlate sønnen min til han 50% av tiden. Han har store aggresjonsproblemer som hele hans nære familie bekrefter at han har, men de beskytter han samtidig. Jeg lever mitt verste mareritt. Hva burde jeg gjøre? Noen som har stått i det samme og vant omsorg for barnet? Hvordan? Jeg ser at han mister kontrollen når han blir sint. Jeg har stort sett tatt meg av sønnen vår så langt. Samboer brøler til han når han er lenge sammen med han. Barnet blir livredd. Jeg er helt fortvilet. Råd, tips. Min mor trygler meg om å gå på familievernkontoret. Samboer har sagt han skal ødelegge livet mitt hvis jeg prøver å få full omsorg. Og ja, han var snill og god i tre år før vi fikk barn. Anonymkode: 2cf01...ad6 Søk hjelp der du kan, men først burde du skaffe deg bevis for denne oppførselen. Begynn å ta video eller lydopptak når du aner at volden begynner. At han kjefter sånn på sønnen deres også, men husk at du da må gripe inn ellers blir du dømt for medvirkning dersom det fremkommer at du ser på mishandling av barnet ditt uten å bryte inn. Anonymkode: 4556c...af8 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Få alt du har av merker og samtaler osv dokumentert. Hvis du blir i et voldelig forhold lar du også sønnen din leve i et. Ville dratt på krisehjem så veileder de deg videre. Anonymkode: 4e9b7...5dd 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Saml dokumentasjon, skriv dagbok, lydopptak, bilder av skader, snakk med fastlege etc. Parallellt tar du kontakt med barnevern og krisesenter. Anonymkode: 4bd9f...dca 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Når slår han deg? I hvilke situasjoner? Hvor ofte? Hvilken bakgrunn har dere? Alder, nasjonalitet? Anonymkode: e35ca...2c2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når slår han deg? I hvilke situasjoner? Hvor ofte? Hvilken bakgrunn har dere? Alder, nasjonalitet? Anonymkode: e35ca...2c2 Jeg er norsk. Han er iraner. Slår når han mener jeg fortjener det. Sier jeg provoserer han til å slå. Anonymkode: 2cf01...ad6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er norsk. Han er iraner. Slår når han mener jeg fortjener det. Sier jeg provoserer han til å slå. Anonymkode: 2cf01...ad6 Og vi er i 30 årene Anonymkode: 2cf01...ad6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og vi er i 30 årene Anonymkode: 2cf01...ad6 Du må forlate han. Ta kontakt med barnevernet og be om samtale. Har du snakket med han om at det ikke er greit? At dere bor i Norge og at vold ikke er kulturelt akseptert? Angrer han seg etterpå, sier han unnskyld? (Selv om det ikke rettferdiggjør noe, men bare for å høre om hans innstilling). Anonymkode: e35ca...2c2
NiceOrNothing Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er norsk. Han er iraner. Slår når han mener jeg fortjener det. Sier jeg provoserer han til å slå. Anonymkode: 2cf01...ad6 Begynn å skriv logg . Om når han slår , dato , klokkeslett , årsak . Samme gjør du når han brøler til barnet . Aller helst skulle du dratt på et krisesenter ( helst igår ) . De kommer til å hjelpe deg og beskytte deg så lenge du trenger . Begynn å pakk i smug , så du kan stikke av en dag du har samlet mot til å gjøre det. Finn en dato / datoer som passer mtp når han er ute av huset. Han får ikke tak i deg på en krisesenter . Å han kommer aldri til å få omsorg for barnet . Dokumenter mest mulig . Bilder , lydopptak , logg over hendelser. Husk , du er først og fremst mamma, å du er forpliktet til å beskytte barnet ditt mot slikt ❤️ 1
NiceOrNothing Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Søk hjelp der du kan, men først burde du skaffe deg bevis for denne oppførselen. Begynn å ta video eller lydopptak når du aner at volden begynner. At han kjefter sånn på sønnen deres også, men husk at du da må gripe inn ellers blir du dømt for medvirkning dersom det fremkommer at du ser på mishandling av barnet ditt uten å bryte inn. Anonymkode: 4556c...af8 Dette 👆Det er faktisk ganske alvorlig at en mamma tolererer å se barnet sitt bli psykisk mishandlet .
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Er han norsk statsborger? Er det mulighet for at han kan bli sendt tilbake til Iran? Anonymkode: 3f498...3f1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Dette 👆Det er faktisk ganske alvorlig at en mamma tolererer å se barnet sitt bli psykisk mishandlet . Du skal ikke legge stein til byrden. Hun drar når hun klarer det, med hjelp fra folk rundt henne som kan støtte henne og det vet alle som jobber med voldsutsatte. Hun må planlegge bruddet, slik at ting foregår mest mulig trygt for henne og barnet. Anonymkode: e35ca...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han norsk statsborger? Er det mulighet for at han kan bli sendt tilbake til Iran? Anonymkode: 3f498...3f1 Hvordan mener du det skal foregå? Han må først bli anmeldt og dømt for noe straffbart, dessuten er han far til et barn som er norsk statsborger. Anonymkode: e35ca...2c2
Energidronning Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Han er voldelig mot deg (når du "provoserer"), men ikke voldelig mot barnet?
NiceOrNothing Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skal ikke legge stein til byrden. Hun drar når hun klarer det, med hjelp fra folk rundt henne som kan støtte henne og det vet alle som jobber med voldsutsatte. Hun må planlegge bruddet, slik at ting foregår mest mulig trygt for henne og barnet. Anonymkode: e35ca...2c2 Er enig i det. Men det med barnet bør ( forhåpentligvis ) få henne til å speede opp tankeprosess / handling .
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter jeg ble gravid og det kom et barn i bildet ble han voldelig. Han vil flytte ut og jeg er redd for å etterlate sønnen min til han 50% av tiden. Han har store aggresjonsproblemer som hele hans nære familie bekrefter at han har, men de beskytter han samtidig. Jeg lever mitt verste mareritt. Hva burde jeg gjøre? Noen som har stått i det samme og vant omsorg for barnet? Hvordan? Jeg ser at han mister kontrollen når han blir sint. Jeg har stort sett tatt meg av sønnen vår så langt. Samboer brøler til han når han er lenge sammen med han. Barnet blir livredd. Jeg er helt fortvilet. Råd, tips. Min mor trygler meg om å gå på familievernkontoret. Samboer har sagt han skal ødelegge livet mitt hvis jeg prøver å få full omsorg. Og ja, han var snill og god i tre år før vi fikk barn. Anonymkode: 2cf01...ad6 Dokumenter, dokumenter, dokumenter. Snakk med venner, familie. Bestill time til familievernkontoret, evt anmeld mannen for vold. Kom deg på krisesenter eller bo hos mamma, evt må mannen få besøksforbud etter anmeldelse. Anonymkode: 36572...6e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå