Gå til innhold

Gruppevoldtekten i Sarpsborg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo ikke noe forslag.. ikke synes jeg de kan tyne "sannheter" ut av folk som kanskje faktisk er uskyldige, ikke synes jeg de kan tyne ofrene, i tilfelle de da sprekker og innrømmer at alt bare er løgn - det ville garantert ført til at flere ville droppet anmeldelsene og vi hadde vært enda illere ute...

Nå er det i hvert fall sånn at ved voldtekter som havner direkte hos politi og legevakt med en gang, tas det prøver av diverse slag, så der er det jo atskillig enklere å frembringe bevis.

Verre er det med alle de som faktisk voldtas eller utsettes for overgrep av bekjente eller til og med kjæreste/samboer/mann.. det blir veldig ord mot ord, og det er vel ikke lett å bevise noe i sånne sammenhenger, uansett hvor mye man etterforsker. Og det er faktisk disse det er flest av.

Men i hvert fall; når de først er dømt bør straffen være atskillig høyere enn i dag.

Det burde foreligge minimumsstraffer på flere år for alt som har med vold å gjøre, og høyere maksimumsstraffer...

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet
Jeg har reagert på det i andre saker jeg har lest om også, selv om jeg selvfølgelig kun ser medias fremstilling. Politiet tror veldig fort de har gjerningsmannen, og så hører du aldri om de faktisk undersøker for andre spor, enn de som peker mot den de har bestemt seg for.

Slik er det i stor grad med drapssaker, fordi det går litt prestisje i å løse dem for politiets del. Men dette er heller en fremgangsmåte jeg synes de burde slutte med, fremfor å begynne med den i voldtektssaker også. Problemet i voldtektssaker mellom to kjente er jo at det ikke er så mye mere man kan etterforske enn å avhøre begge to, og dersom det blir ord mot ord så blir saken henlagt.

Skrevet

Absolutt enig i det du sier.. voldtekter er ofte vanskelige fordi det som regel er kjente som utfører udåden.

Det jeg mener er at når personen først er dømt og funnet skyldig, så bør straffene være høyere.

kanskje ville flere anmeldt også hvis de følte at det hadde noen hensikt?

jeg vet ikke om jeg personlig hadde orket å gå gjennom en sånn sak som kanskje tar et par år (jeg vet ikke...?) for så å se at mannen blir dømt til ti måneder eller noe annet latterlig. Ville det vært verdt det liksom??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...