Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst å ri, begynne å klatre, spille padel, gjøre ting. Jeg har noen få venninner, men de sitter hjemme i familiebobla si, og gidder ingenting. Hva gjør man da som nesten 40 år?

Anonymkode: ef145...3e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør meg!

(Neida, du bor sikkert i Bergen eller what not og jeg bor i Drammen så.)

Anonymkode: ebc76...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spør meg!

(Neida, du bor sikkert i Bergen eller what not og jeg bor i Drammen så.)

Anonymkode: ebc76...15c

Jeg bor i Rogaland. 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har så lyst å ri, begynne å klatre, spille padel, gjøre ting. Jeg har noen få venninner, men de sitter hjemme i familiebobla si, og gidder ingenting. Hva gjør man da som nesten 40 år?

Gjør det alene? Må du ha selskap for å gjøre disse tingene?

Jeg gjør det meste alene. Ikke fordi at jeg ikke har venner, for det har jeg. Men jeg geniut trives i mitt eget selskap, og det å bli kjent med nye folk. Trenger ikke å ha med meg assistanse, for å gjøre ting. 

Anonymkode: ae6fe...f7c

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gjør det alene? Må du ha selskap for å gjøre disse tingene?

Jeg gjør det meste alene. Ikke fordi at jeg ikke har venner, for det har jeg. Men jeg geniut trives i mitt eget selskap, og det å bli kjent med nye folk. Trenger ikke å ha med meg assistanse, for å gjøre ting. 

Anonymkode: ae6fe...f7c

Man må jo være flere for å klatre og spille padel. Jeg kan jo ikke gjøre det alene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begynne på klatrekurs, kanskje du møter noen andre som trenger en klatrepartner? Spør på jobben om noen vil være med? (Vi har en gjeng som klatrer etter jobb, iallefall). Meld deg inn i DNT sin klatregruppe. 

Riding er det vel også kurs i. Og padel kan du iallefall spørre kollegaer om. Eller en kusine. Eller naboen. 

Hvis du bare blir sittende hjemme møter du iallefall ingen nye folk...

BTW, menn er så sykt mye bedre på å ha "aktivitetsvenner". Det synes jeg vi damer skal bli bedre til. 

Anonymkode: ed1df...98d

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Forventer du helt seriøst at dine venninner skal prioritere deg fremfor å ha  kvalitetstid med sine barn og mann? 

Du har selv valgt å ikke ha forpliktelser til "familiebobla", det er ikke deres ansvar å underholde deg, det må du nesten gjøre selv. 

Anonymkode: 186fd...68d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forventer du helt seriøst at dine venninner skal prioritere deg fremfor å ha  kvalitetstid med sine barn og mann? 

Du har selv valgt å ikke ha forpliktelser til "familiebobla", det er ikke deres ansvar å underholde deg, det må du nesten gjøre selv. 

Kvalitetstid, my ass! Hva prater du om?? De fleste vil vel også vedlikeholde vennskap om det er rom for det? Er det noe folk i dag er flinke til, så er det da å dyrke egne interesser!

Surt, grinete og unødvendig svar til TS!

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Mine venninner har jeg funnet i voksen alder. En gjennom trening, og flere gjennom barna. Har tatt verv og dermed møtt og pratet med mange, og de jeg klikker med har jeg rett og slett spurt om vi skal ta en kaffe og snakke mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har så absolutt ikke selv valgt å ikke ha familie!

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Finn deg noen nye venner? Noen som har barn 50/50 eller ikke barn?

Selvfølgelig enklere sagt enn gjort men man må jo prøve 😊

Selv er jeg 34 og fant meg ny turveninne i fjor. Jeg har barn 50/50 så i barnefri uker finner jeg på forskjellig.  Er sånn for meg også de fleste er i baby eller barne bobla. Min er stor,  15 år så har mer fritid nå. Helt sikkert flere som meg der ute som kan bli med deg på ting 😊

Siden jeg har så stort barn er det ofte jeg som reiser på besøk også hjemme hos de med små barn😊

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Kvalitetstid, my ass! Hva prater du om?? De fleste vil vel også vedlikeholde vennskap om det er rom for det? Er det noe folk i dag er flinke til, så er det da å dyrke egne interesser!

Surt, grinete og unødvendig svar til TS!

Når de velger tid med familie fremfor venner så er det ikke rom for det. (ønske om å prioritere venninner frem familie) 

Hvor vanskelig er det å forstå? 

Det må man bare akseptere, om man vil det eller ei.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når de velger tid med familie fremfor venner så er det ikke rom for det. (ønske om å prioritere venninner frem familie) 

Hvor vanskelig er det å forstå? 

Det må man bare akseptere, om man vil det eller ei.. 

Man akseptrer det, og når de da kommer løpende når ungene er stor, da er det for sent. En liten advarsel til deg som tydeligvis er uinteressert i dine venner, og KUN sitter hjemme. Jeg sier ikke at mine gjør det, men det inntrykket har jeg av deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpes. Hva pokker vet du om hva ts har valgt? Har hun sagt noe om at hun forventer noe av andre? Tja, kvalitetstid , de fleste familimødre jeg kjenner på den alderen drømmer om kvalitetstid med venninne sine .. neste år skal vi på jentetur, neste måned må møtes, men de blir litt fanget av tidsklemma og blir slitne. 
en må enten finne seg nye venner eller gjøre ting alene, men det er sjelden nye venner fullt ut kan erstatte de gode gamle, så det blir et savn, og vet du..det er mange småbarnsmødre som savner sine venninner også når de bare har tid til foreldrene til barnas venner og naboer. Straks blir barna større, og krever mer og en får tid til sine gamle venner igjen. 

Anonymkode: b65b9...e0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste voksne mennesker med barn har da venner også....?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man akseptrer det, og når de da kommer løpende når ungene er stor, da er det for sent. En liten advarsel til deg som tydeligvis er uinteressert i dine venner, og KUN sitter hjemme. Jeg sier ikke at mine gjør det, men det inntrykket har jeg av deg.

Haha, jeg har vært litt i samme situasjon som ts, og nå har venninners barn blitt tenåringer og unge voksne. Vi har hele tiden hatt kontakt da, selvom de ikke har hatt så mye tid, så jeg synes det er koselig at de har med frihet og tid igjen, men enig i at de som er helt i bobla burde tenke litt på hva pokker de skal gjøre når barna ikke « trenger» dem lenger. ( og mannen stikker av med nabokona ) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså… vi med familie «sitter» da ikke hjemme. Vi er på farta hele dagen lang. MED barna vi har valgt å føde - og kanskje vil være ekstra mye med i helgene, pga hverdagene fylles opp med jobb, barnehage og forpliktelser.

Anonymkode: b1f55...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (2 timer siden):

De fleste voksne mennesker med barn har da venner også....?

Men kanskje ikke venner som blir furt om man sier at man ikke har tid til å begynne på ridekurs etc.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg har vært litt i samme situasjon som ts, og nå har venninners barn blitt tenåringer og unge voksne. Vi har hele tiden hatt kontakt da, selvom de ikke har hatt så mye tid, så jeg synes det er koselig at de har med frihet og tid igjen, men enig i at de som er helt i bobla burde tenke litt på hva pokker de skal gjøre når barna ikke « trenger» dem lenger. ( og mannen stikker av med nabokona ) 

Ordet «tidsklemme» finnes av en grunn. Selvfølgelig er det leit å nedprioritere venner - men selvfølgelig har egne barn høyere prioritet!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynn på de tingene som interesserer deg, så kan du treffe nye venner der.

Anonymkode: c24ec...eb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...