Gå til innhold

Synes du det er langt å bo 1,5 time fra familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du er langt?

Jeg har barn og bor 1,5 time unna mor, far søsken med bil. Det er ikke alltid bare bare og ta en dagstur. 

Bor dere langt unna familie? 

Anonymkode: 90f60...58b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor 16 timer unna, så 1,5 time hadde vært fantastisk. 

Anonymkode: d8304...f11

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er passelig avstand. 

Anonymkode: f5cc1...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor 3 timer, går helt fint

Anonymkode: b49e7...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor 45 minutter unna og synes det er greit. Maks en time for å "stikke innom"-avstand tenker jeg.

Anonymkode: 47008...bb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor tre timer unna i flyavstand. Det er helt passe. 

Anonymkode: 9c074...fd1

AnonymBruker
Skrevet

1.t 45 min. Funker på dagstur, men bør være helg. Rekker ikke mye besøk i hverdagen uansett. 

Anonymkode: 8b8c3...109

AnonymBruker
Skrevet

Bodde 1,5 time unna før. Syntes det var langt; og det ble fryktelig mye tid i bil 😅

Anonymkode: 1870e...781

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er for langt.  Mye vanskeligere å kunne hjelpe til med ting. Er ikke akkurat å kjøre og hente unger i barnehagen eller hjelpe til med andre ting i hverdagen. Men det er jo et valg.

Jeg skulle ønske mine bodde nærmere, her er det 1,5 time.

I stedet for hyppig kontakt et par timer av og til, så er samvær et maraton med hele helger sjeldnere. 

Anonymkode: 523c3...eab

• Liker 1
Skrevet

Nei synes ikke det.

Skrevet

Bor nærme, glad for det, vi har et godt forhold.  men ringer og spør om det passer med besøk.  Dukker ikke bare opp.  10 minutter med bil

AnonymBruker
Skrevet

Min familie bor 8 timer unna med bil, og svigermor 8 timer unna med fly... så jeg syns ikke det er langt å bo 1,5 time unna familie, nei. Høres egentlig optimalt ut, nærme nok til at man kan sees i helger og slikt, langt nok unna til at de ikke bare stikker innom uanmeldt. 

Anonymkode: fb115...75f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva synes du er langt?

Jeg har barn og bor 1,5 time unna mor, far søsken med bil. Det er ikke alltid bare bare og ta en dagstur. 

Bor dere langt unna familie? 

Anonymkode: 90f60...58b

Bor nærmt men ingen kontakt.

Anonymkode: a4942...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor alle i samme nabolag, så alt over 10 minutter er mye for min del.

Anonymkode: cf717...af3

AnonymBruker
Skrevet

Slik det er akkurat nå:

1t unna søsken: greit, da kan vi ta en dagstur med små barn

2,5t kjøring unna foreldre(barnas besteforeldre) greit for helgetur, for langt For dagstur, men mulig ved spesielle anledninger

4,5t kjøring unna foreldre(barnas besteforeldre) greit for langhelg, helgetur går ved spesielle anledninger

ser at det koammer jo helt an på barna😊

Anonymkode: 31d62...a36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde 1 time og 15 minutter unna mamma og broren min, og vennene mine, i tre år og det var helt jævlig. Aldri mer, så dem jo så sjelden.

Handler kanskje om hva man er vant til? Jeg er vant til å bo i storby med maks ti-femten minutter å dra til familie og venner, mens om man bor på landet er man mer vant til avstander?

Anonymkode: b4ed1...973

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik det er akkurat nå:

1t unna søsken: greit, da kan vi ta en dagstur med små barn

2,5t kjøring unna foreldre(barnas besteforeldre) greit for helgetur, for langt For dagstur, men mulig ved spesielle anledninger

4,5t kjøring unna foreldre(barnas besteforeldre) greit for langhelg, helgetur går ved spesielle anledninger

ser at det koammer jo helt an på barna😊

Må bare legge til: 

vi har aldri bodd nærmere familie etter at vi flyttet hjemmefra, så har ikke opplevd annet, men ideelt sett skulle vi hatt alle i samme by

AnonymBruker
Skrevet

3 timer unna. 

Anonymkode: 4b45a...ea0

AnonymBruker
Skrevet

1,5 time ville vært langt nok til å rettferdiggjøre en ukes overnatting i ferier, men fortsatt kort nok til en dagstur i helgen. For meg høres det perfekt ut! Familien min bor 5 timer unna hvis vi kjører non-stop uten kø, stort sett bruker vi 7-10 timer. 

Anonymkode: 210de...3ff

AnonymBruker
Skrevet

12-15 timer unna mine foreldre med bil, søsken 7 timer , og foreldre til mannen bosatt i utlandet så cirka 4-10 timer avhengig av flyrute.  Det går helt fint å se familie sjeldent,har uansett ikke den type familie som "stiller opp". Vi fikser det meste selv, barnevakt og annet må vi ty til venner for å få. 

Anonymkode: 5b3aa...08c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...