Gå til innhold

Jeg føler den eneste grunnen til at jeg ikke har fått til livet er angst og tvangstanker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt mye psykisk i livet, og jeg føler den eneste grunnen til at jeg ikke har fått til livet er angst og tvangstanker. De styrer livet mitt såpass mye at jeg ikke klarer å leve livet i det hele tatt. 

Det har blitt ganske ille. 

Jeg føler iblant at jeg ikke får lov til å eksistere. Nesten så jeg ikke har lov til å puste, sove, drikke eller spise. Det har heldigvis ikke blitt så ille enda, men føler jeg er på vei dit i full fart. 

Jeg henger meg veldig opp i ting av hva folk sier og gjør, og klarer ikke leve livet som jeg ønsker. Kan være sure kommentarer på at jeg f.eks leser bøker eller går tur, og da føler jeg at jeg ikke har lov til det. 

Jeg har ikke fått til noe i livet. Jeg har utslettet meg helt og sitter her uten noe. Bare bor hjemme og sliter, og foreldrene mine vet ikke hva de skal gjøre.

Anonymkode: db72c...d93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at du går i behandling, men har du konkrete, realistiske mål med behandlingen? For en del virker som å tenke at psykologen skal fikse det de sliter med, og at de ikke har konkrete tanker om hva de skal oppnå ved å gå i behandling. 

Anonymkode: 44c7a...df4

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke dine foreldre har kompetanse til å forstå hvordan de påvirker deg,ts. Kansje det hadde vært bra for deg å komme deg ut mer. Feks lese på biblioteket i stedet, om dine foreldre er opphengt i hva du gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har slitt mye psykisk i livet, og jeg føler den eneste grunnen til at jeg ikke har fått til livet er angst og tvangstanker. De styrer livet mitt såpass mye at jeg ikke klarer å leve livet i det hele tatt. 

Det har blitt ganske ille. 

Jeg føler iblant at jeg ikke får lov til å eksistere. Nesten så jeg ikke har lov til å puste, sove, drikke eller spise. Det har heldigvis ikke blitt så ille enda, men føler jeg er på vei dit i full fart. 

Jeg henger meg veldig opp i ting av hva folk sier og gjør, og klarer ikke leve livet som jeg ønsker. Kan være sure kommentarer på at jeg f.eks leser bøker eller går tur, og da føler jeg at jeg ikke har lov til det. 

Jeg har ikke fått til noe i livet. Jeg har utslettet meg helt og sitter her uten noe. Bare bor hjemme og sliter, og foreldrene mine vet ikke hva de skal gjøre.

Ennå en tråd?

Anonymkode: da109...19d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg regner med at du går i behandling, men har du konkrete, realistiske mål med behandlingen? For en del virker som å tenke at psykologen skal fikse det de sliter med, og at de ikke har konkrete tanker om hva de skal oppnå ved å gå i behandling. 

Anonymkode: 44c7a...df4

Det er det som er problemet, jeg har enda ikke fått behandling. 

Vet du hva slags behandling man kan få? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det som er problemet, jeg har enda ikke fått behandling. 

Vet du hva slags behandling man kan få? 

Men hva har du gjort hos DPS i alle disse årene da?

Anonymkode: 0b70d...47b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva har du gjort hos DPS i alle disse årene da?

Anonymkode: 0b70d...47b

Jeg har sagt ifra hva jeg skriver med, men de har ikke hjulpet meg. 

Var i gruppeterapi i 2 år, men klarte ikke si et ord. 

Så prøvde jeg å forklare hva jeg slet med, men psykiateren bare satt og sov nesten hver time. 

En annen psykolog forstod ikke hva jeg mente med tankene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sagt ifra hva jeg skriver med, men de har ikke hjulpet meg. 

Var i gruppeterapi i 2 år, men klarte ikke si et ord. 

Så prøvde jeg å forklare hva jeg slet med, men psykiateren bare satt og sov nesten hver time. 

En annen psykolog forstod ikke hva jeg mente med tankene mine. 

Det er ingen som kan prate for deg i gruppeterapi. Du må gjøre det selv. På ett eller annet tidspunkt så må man bestemme seg for at man vil gjøre den vanskelige jobben det er å få det bedre.

Anonymkode: b8d77...cee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen som kan prate for deg i gruppeterapi. Du må gjøre det selv. På ett eller annet tidspunkt så må man bestemme seg for at man vil gjøre den vanskelige jobben det er å få det bedre.

Anonymkode: b8d77...cee

Det er det jeg har prøvd på i alle år, men det er litt vanskelig når jeg blir møtt på feil måte og ikke blir forstått. 

Det værste er at alle ser sinte og sure ut på meg, så når de ikke vil høre på det jeg har å si, og avfeier meg, så blir det vanskelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...