AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Nå har jeg opplevd dette flere ganger i livet, og jeg er lei meg og såret over det. Jeg er en som kan lytte og som venner har kommet til for å få råd og trøst, i vanskelige livssituasjoner. Har opplevd gang på gang at jeg blir oppringt i krisesituasjoner, og ellers når de har det vanskelig, og jeg stiller selvsagt opp og hjelper dem så godt jeg kan. Siste gangen var en jeg såg på som en bestevenninne, hun opplevde en krise i livet sitt og jeg var der for henne med råd og hjelp. Nesten dag og natt. Det gikk litt utover mitt eget liv og mannen min reagerte. Så opplever jeg i ettertid at jeg nesten ikke hører fra henne mer. Og betraktelig mindre enn før denne krisen. Jeg føler at vennskapet er blitt oppløst nesten, selv om hun ikke har sagt noe. Nå har jeg opplevd dette tidligere med et par andre. Men jeg ble veldig overrasket over at hun, som kjenner meg så godt, tar så avstand i ettertid. Jeg lurer på hva dere som gjør slike ting tenker? Er det bruk og kast? Dette har gjort meg redd for å bli nær med venner igjen, for dette ønsker jeg ikke å oppleve mer. Så jeg kommer aldri til å stille opp på denne måten mer. Anonymkode: f303d...344 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Jeg skjønner deg godt. Jeg har gitt opp alt med venninner for de bare fader ut etter en periode. Kan vare i noen år, og så forsvinner de bare uten at det har skjedd noe spesielt. Er så lei av å bli kjent og slippe noen inn i livet mitt som jeg får en relasjon til. Da tror jeg at vi er venninner, og så merker jeg bare at de begynner å ikke ringe, ikke svare når jeg ringer, og finner på unnskyldninger til å ikke svare eller ikke kunne møtes. Nå har jeg fått nok hvertfall! jeg orker ikke mer av disse falske drittkjerringene, for å si det rett ut. For det er falskt å "late" som man er venninner, og så bare plutselig droppe kontakten uten grunn. Og hvis det er en grunn så si det heller til meg da! Så jeg eventuelt kan endre på noe, hvis det er noe som mulig å endre! Jeg sitter igjen med en venninne nå, og vil prøve å holde kontakten med henne. Håper at jeg hvertfall får beholde den ene. Ellers kommer jeg aldri til å prøve å få flere venninner. Orker ikke å oppleve dette flere ganger nå. Har prøvd å få venninner i 20 år omtrent og det fungerer aldri i lengden. Anonymkode: 4dc7a...e39 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner deg godt. Jeg har gitt opp alt med venninner for de bare fader ut etter en periode. Kan vare i noen år, og så forsvinner de bare uten at det har skjedd noe spesielt. Er så lei av å bli kjent og slippe noen inn i livet mitt som jeg får en relasjon til. Da tror jeg at vi er venninner, og så merker jeg bare at de begynner å ikke ringe, ikke svare når jeg ringer, og finner på unnskyldninger til å ikke svare eller ikke kunne møtes. Nå har jeg fått nok hvertfall! jeg orker ikke mer av disse falske drittkjerringene, for å si det rett ut. For det er falskt å "late" som man er venninner, og så bare plutselig droppe kontakten uten grunn. Og hvis det er en grunn så si det heller til meg da! Så jeg eventuelt kan endre på noe, hvis det er noe som mulig å endre! Jeg sitter igjen med en venninne nå, og vil prøve å holde kontakten med henne. Håper at jeg hvertfall får beholde den ene. Ellers kommer jeg aldri til å prøve å få flere venninner. Orker ikke å oppleve dette flere ganger nå. Har prøvd å få venninner i 20 år omtrent og det fungerer aldri i lengden. Anonymkode: 4dc7a...e39 Huff. Ja jeg begynner å miste litt troen jeg og. Men jeg kommer bare til å ha bekjentskaper som venninner fremover, er helt ferdig med såkalte nære vennskap. Jeg forstår deg godt ❤️ Anonymkode: f303d...344 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Jeg er en som kan trekke andre inn i livet mitt og så trekke meg litt tilbake. For meg er dette fordi jeg blir sliten av å hele tiden være den som tar kontakt. Jeg blir usikker på om den andre egentlig bryr seg om meg når hun ikke tar initiativ eller prioriterer meg. Nå skal det sies at jeg også er en som lytter og stiller opp. Anonymkode: 74b22...13e 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er en som kan trekke andre inn i livet mitt og så trekke meg litt tilbake. For meg er dette fordi jeg blir sliten av å hele tiden være den som tar kontakt. Jeg blir usikker på om den andre egentlig bryr seg om meg når hun ikke tar initiativ eller prioriterer meg. Nå skal det sies at jeg også er en som lytter og stiller opp. Anonymkode: 74b22...13e Men om den andre tar initiativ er jeg der. Anonymkode: 74b22...13e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er en som kan trekke andre inn i livet mitt og så trekke meg litt tilbake. For meg er dette fordi jeg blir sliten av å hele tiden være den som tar kontakt. Jeg blir usikker på om den andre egentlig bryr seg om meg når hun ikke tar initiativ eller prioriterer meg. Nå skal det sies at jeg også er en som lytter og stiller opp. Anonymkode: 74b22...13e Det kan jeg forstå. Men jeg har tatt minst like mye kontakt som henne, så jeg kan ikke helt se at det er grunnen her. Det føltes mer som at jeg ble brukt litt opp, kanskje hun følte hun viste for mye av sin sårbarhet eller noe sånt. Og derfor er hun ferdig nå. Men det var jo aldri min intensjon. Men jeg er redd for at jeg kanskje involverte meg for mye. Selv om hun initierte det og holdt det ved like. Så dette gjør jeg aldri mer. Anonymkode: f303d...344
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Det handler sikkert mer om henne enn deg. Når det er sagt, er enig i at det er slitsomt med venner som krever mye men tåler lite. Anonymkode: 72fe1...dad
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 19.47): Nå har jeg opplevd dette flere ganger i livet, og jeg er lei meg og såret over det. Jeg er en som kan lytte og som venner har kommet til for å få råd og trøst, i vanskelige livssituasjoner. Har opplevd gang på gang at jeg blir oppringt i krisesituasjoner, og ellers når de har det vanskelig, og jeg stiller selvsagt opp og hjelper dem så godt jeg kan. Siste gangen var en jeg såg på som en bestevenninne, hun opplevde en krise i livet sitt og jeg var der for henne med råd og hjelp. Nesten dag og natt. Det gikk litt utover mitt eget liv og mannen min reagerte. Så opplever jeg i ettertid at jeg nesten ikke hører fra henne mer. Og betraktelig mindre enn før denne krisen. Jeg føler at vennskapet er blitt oppløst nesten, selv om hun ikke har sagt noe. Nå har jeg opplevd dette tidligere med et par andre. Men jeg ble veldig overrasket over at hun, som kjenner meg så godt, tar så avstand i ettertid. Jeg lurer på hva dere som gjør slike ting tenker? Er det bruk og kast? Dette har gjort meg redd for å bli nær med venner igjen, for dette ønsker jeg ikke å oppleve mer. Så jeg kommer aldri til å stille opp på denne måten mer. Anonymkode: f303d...344 Du er ikke ei venninne. Du er hjelpa.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 O.G. skrev (4 timer siden): Du er ikke ei venninne. Du er hjelpa. Ja det har jeg skjønt, at flere har sett på meg som det. Hvordan unngå å havne i den fellen igjen, men fremtidige og nye venner? Anonymkode: f303d...344
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det har jeg skjønt, at flere har sett på meg som det. Hvordan unngå å havne i den fellen igjen, men fremtidige og nye venner? Anonymkode: f303d...344 Ikke være så tilgjengelig hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 O.G. skrev (8 timer siden): Du er ikke ei venninne. Du er hjelpa. Da kan jo hjelpa krever inn penger for hjelpen. 🙈 Anonymkode: df479...8b9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja det har jeg skjønt, at flere har sett på meg som det. Hvordan unngå å havne i den fellen igjen, men fremtidige og nye venner? Anonymkode: f303d...344 Sett grenser for deg selv. Ikke vær tilgjengelig hele tiden. Du kan være der for venner, men samtidig sette grenser. Ikke slipp alt du har i hender eller la det gå utover andre aspekter i livet ditt, for å være der for den personen. Anonymkode: 8bc3a...b76
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan jo hjelpa krever inn penger for hjelpen. 🙈 Anonymkode: df479...8b9 Be om det neste gang du blir mast på om penger.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sett grenser for deg selv. Ikke vær tilgjengelig hele tiden. Du kan være der for venner, men samtidig sette grenser. Ikke slipp alt du har i hender eller la det gå utover andre aspekter i livet ditt, for å være der for den personen. Anonymkode: 8bc3a...b76 O.G. skrev (5 timer siden): Ikke være så tilgjengelig hele tiden. Takk for gode råd. Ts Anonymkode: f303d...344
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Du er nok ei jente som folk leser. En de vet er der og lytter. Du blir brukt. les boken ; idiotene blant oss! folk ser seg ofte ut hvem de kan lene seg til, og bruker det ofte ubevisst. gjør deg litt kostbar og utilgjengelig, da tar de deg ikke som en selvfølge. Anonymkode: 54190...4bb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er nok ei jente som folk leser. En de vet er der og lytter. Du blir brukt. les boken ; idiotene blant oss! folk ser seg ofte ut hvem de kan lene seg til, og bruker det ofte ubevisst. gjør deg litt kostbar og utilgjengelig, da tar de deg ikke som en selvfølge. Anonymkode: 54190...4bb Takk😊 Anonymkode: f303d...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå