Guppy88 Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Hva er din definisjon av etnisk norsk? Er ikke ute etter offisielle definisjoner, men hva du selv tenker. Det kan høres ut som et utrolig enkelt spørsmål, men det vil jeg påstå at det ikke er. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Hvit i huden, slektstre som går århundrer tilbake i Norge. Anonymkode: b5c4a...a2a 12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Minimum er at man har familie som kan spores i Norge tilbake til unionsoppløsningen men aller helst før 1814, dessuten så bør man ha en minimum 90% nordiske gener. Anonymkode: 159e3...542 6 1
Guppy88 Skrevet 6. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2022 Oj, de første svarene var veldig strenge i definisjonene... Jeg anser meg selv som etnisk norsk. Jeg er født i Norge, av to norske foreldre. Bestemor er tysk. 1. Anser dere meg som etnisk norsk? 2. Svaret deres på spørsmål 1 ville selvfølgelig ha vært det samme selv om bestemor var fra Eritrea og ikke Tyskland?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Det er en person med norsk avstamning.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 - Du ser skandinavisk ut. Jeg kan ikke vite noe om ditt slektstre, men jeg kan se hvordan du ser ut. ergo har du skandinaviske trekk og snakker en norsk dialekt vil jeg anta du er etnisk norsk. Anonymkode: 5bd10...f07 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Det finnes mange amerikanere, etterkommere av norske migranter, som aldri har satt sin fot i Norge, men som jeg likevel vil si er etnisk norske. Anonymkode: 90b54...f88 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 1 minutt siden, Guppy88 said: Oj, de første svarene var veldig strenge i definisjonene... Jeg anser meg selv som etnisk norsk. Jeg er født i Norge, av to norske foreldre. Bestemor er tysk. 1. Anser dere meg som etnisk norsk? 2. Svaret deres på spørsmål 1 ville selvfølgelig ha vært det samme selv om bestemor var fra Eritrea og ikke Tyskland? Du er vel da strengt tatt 3/4 etnisk norsk, da en av foreldrene dine er halvt tysk? Det går strengt tatt ut på ett om bestemor er norsk eller eritreisk, men afrikanske gener blir selvsagt mer synlige. Man antar lettere at en hvit person er etnisk norsk. Anonymkode: e1933...bbe
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Guppy88 skrev (45 minutter siden): Hva er din definisjon av etnisk norsk? Er ikke ute etter offisielle definisjoner, men hva du selv tenker. Det kan høres ut som et utrolig enkelt spørsmål, men det vil jeg påstå at det ikke er. At tipp tipp oldeforeldra dine var norsk, osv fram til i dag. Anonymkode: 946f7...807 2
Peanut Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 (endret) Kan ta slektstreet mitt, på min mors side så kan jeg ta mormor og morfars slekt så langt tilbake til som det går an, i Norge. På min fars side er det mye mer delt opp. Min farmors mor hadde kun slekt i Norge, min farmors far hadde slekt fra Norge, Sverige og Finland. Min farfar var født i Norge av svenske foreldre, og slekten tilbake er omtrent fra hele Europa 😅 Jeg anser meg som etnisk norsk, selv om det er noe svensk og finsk og masse rart inni der. Endret 6. mai 2022 av Peanut 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Min far er norsk og min mor er svensk. Jeg er født i Norge og har bodd i Norge hele livet med unntak av 3 år da vi bodde i Sverige. Anser meg selv egentlig som etnisk norsk😅 Anonymkode: 02ac1...660
Veggdyret Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 Jeg tenker egentlig det er bra nok at alle oldeforeldre er norske og har "norske" navn, og at du er lys i huden. Synes det blir litt storforlangende å gå mer enn 3-4 generasjoner/100 år tilbake i tid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (På 6.5.2022 den 19.49): Det er en person med norsk avstamning. no shit, Sherlock. Tror denne tråden er om hvor mange slektsledd man må tilbake for å regne seg som nok "etnisk" norsk" altså. Anonymkode: 5fa1d...dbb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Guppy88 skrev (På 6.5.2022 den 19.47): Oj, de første svarene var veldig strenge i definisjonene... Jeg anser meg selv som etnisk norsk. Jeg er født i Norge, av to norske foreldre. Bestemor er tysk. 1. Anser dere meg som etnisk norsk? 2. Svaret deres på spørsmål 1 ville selvfølgelig ha vært det samme selv om bestemor var fra Eritrea og ikke Tyskland? Nei Anonymkode: b7d36...490
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Vanskelig spørsmål. Men hvit i huden og mange generasjoner tilbake med norske aner. For meg er det en selvfølge at etnisk norske setter pris på landet sitt, hvor heldige vi er, kulturen og naturen. Anonymkode: b2c9a...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 At alle 8 oldeforeldre er født i Norge eller minimum skandinavia. Anonymkode: dab3c...f52 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå