AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Jeg leser flere boligannonser daglig, siden jeg er på boligjakt. Jeg har oppdaget at det er stor variasjon på hvor mye informasjon som står i annonsene, og da tenker jeg på det som både meglere og takstmenn skriver. I dag leste jeg to boligannonser der den ene informerer om hvor mange seksjoner det er i sameiet, navnet på styreleder, hvilken etasje leiligheten ligger i, om det er opparbeidet tomt utenfor som beboere kan bruke, hvilken type taktekking det og alder på taket, alder på vvb, om Sameiet har planer for oppgradering i tiden som kommer osv. I den andre annonsen var ingen av disse tingene nevnt så jeg måtte ringe megler å spørre, og hun kunne ikke svare meg for hun hadde ikke satt seg inn i tingene, sa hun. I noen annonser er det heller ikke egenerklæringsskjemavedlagt. En annen ting som irriterer meg er at noen meglerhus har noen utrolig tungvinte annonser der man må laste ned og skrive inn navn og nummer for å få vite takstrapport og egenerklæringsskjema, mens andre meglerhus har enkle oversiktlige annonser der man bare klikker på de forskjellige feltene, også får man informasjonen med en gang. Man skulle nesten tro at de prøvede å gjemme informasjon, bare for å lure kjøperne av og til. Anonymkode: 5754a...003 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg leser flere boligannonser daglig, siden jeg er på boligjakt. Jeg har oppdaget at det er stor variasjon på hvor mye informasjon som står i annonsene, og da tenker jeg på det som både meglere og takstmenn skriver. I dag leste jeg to boligannonser der den ene informerer om hvor mange seksjoner det er i sameiet, navnet på styreleder, hvilken etasje leiligheten ligger i, om det er opparbeidet tomt utenfor som beboere kan bruke, hvilken type taktekking det og alder på taket, alder på vvb, om Sameiet har planer for oppgradering i tiden som kommer osv. I den andre annonsen var ingen av disse tingene nevnt så jeg måtte ringe megler å spørre, og hun kunne ikke svare meg for hun hadde ikke satt seg inn i tingene, sa hun. I noen annonser er det heller ikke egenerklæringsskjemavedlagt. En annen ting som irriterer meg er at noen meglerhus har noen utrolig tungvinte annonser der man må laste ned og skrive inn navn og nummer for å få vite takstrapport og egenerklæringsskjema, mens andre meglerhus har enkle oversiktlige annonser der man bare klikker på de forskjellige feltene, også får man informasjonen med en gang. Man skulle nesten tro at de prøvede å gjemme informasjon, bare for å lure kjøperne av og til. Anonymkode: 5754a...003 Beklager for litt skrivefeil her og der, men jeg skrev i full fart på telefonen🙈 Ts Anonymkode: 5754a...003
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Det som irriterer meg mest for tiden er boliger som annonses med flere soverom enn de reelt sett har. «Soverom på hems» som ikke er byggemeldt, eller «soverom» som enten er disponibelt rom, kontor eller bod. Anonymkode: fee88...f34 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 -Annonser for nye boliger har sjelden oppgitt tomtestørrelsen. - misliker sterkt når annonsen starter med mange bilder innendørs. Jeg vil se huset utenfra, før jeg går inn. I tillegg hater jeg når de tar mørke «stemningsbilder» utendørs. Jeg vil gjerne se huset i dagslys, ikke mørk belysning med rød solnedgang. Sånne annonser får meg til å føle at de skjuler noe. - «attraktiv/populær beliggenhet» i tittelen, hva er vitsen? De skriver det for omtrent alle områdene her, uten at det stemmer. Anonymkode: 8200a...91d 4 1
Harepucifer Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Enig! Og når de ikke har bilde av planløsning (så akkurat en med kun veldig dårlige arkitekttegninger langt ut i salgsoppgaven, ingen planløsning i annonsen). 4
Serafina. Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 19.26): Jeg leser flere boligannonser daglig, siden jeg er på boligjakt. Jeg har oppdaget at det er stor variasjon på hvor mye informasjon som står i annonsene, og da tenker jeg på det som både meglere og takstmenn skriver. I dag leste jeg to boligannonser der den ene informerer om hvor mange seksjoner det er i sameiet, navnet på styreleder, hvilken etasje leiligheten ligger i, om det er opparbeidet tomt utenfor som beboere kan bruke, hvilken type taktekking det og alder på taket, alder på vvb, om Sameiet har planer for oppgradering i tiden som kommer osv. I den andre annonsen var ingen av disse tingene nevnt så jeg måtte ringe megler å spørre, og hun kunne ikke svare meg for hun hadde ikke satt seg inn i tingene, sa hun. I noen annonser er det heller ikke egenerklæringsskjemavedlagt. En annen ting som irriterer meg er at noen meglerhus har noen utrolig tungvinte annonser der man må laste ned og skrive inn navn og nummer for å få vite takstrapport og egenerklæringsskjema, mens andre meglerhus har enkle oversiktlige annonser der man bare klikker på de forskjellige feltene, også får man informasjonen med en gang. Man skulle nesten tro at de prøvede å gjemme informasjon, bare for å lure kjøperne av og til. Anonymkode: 5754a...003 Jeg tror noe av grunnen til at du må legge igjen mailadresse el.l. er at megler da får oversikt over hvem som er interessert i boligen og da kan kontakte deg direkte. Salgstriks. Ofte har jeg sett at når etasje ikke er nevnt så er det første etasje, som ofte er mindre attraktivt i blokk og bygård i hvert fall. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 "Har gleden av å presentere...." denne "leiligheten" på 14 kv.m. 🤣🤣 Anonymkode: bf5c5...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Kinfolk bøker på nesten alle visninger Anonymkode: bf5c5...6bb
Hoppetaujenta Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Når planløsningstegninger er for små. Lar seg ikke zoome og lupe må tas frem for å tyde romfordelingen. Når folk, eller vakre kvinner som det pleier å være, plasseres i diverse stillinger i div. rom, for å vise oss hvordan vi kan stå/sitte/lese/ligge/se ut av vinduet i vår mulige fremtidige bolig. Vi trenger ikke det vettu! Når det er forsøkt ryddet...men alt er stuet inn under alle sengene hulter til bulter. Hadde det virkelig kostet så mye å dra det bort i et usynlig hjørne så lenge fotograferingen pågår? Ser straks mye bedre ut. Når plassens ufullkommenhet forsøkes dempet med kunstig overstyling. Det er plassen jeg vil se, ikke nips tent peis, stearinlys og nybakte boller. Jeg ser stedet best når det er helt møbelfritt. Jeg vil ikke ha dataforslag til hva jeg kan møblere rommene med. Når huset er fylt med L O V E og andre store bokstaver...og små setninger som er satt opp på alle vegger. Usj! Når fotografen virkelig har gått inn for å ikke vise hvor tett på naboen bor, for visse vinkler er tryllet bort. Når vidvinkel er brukt for å gjøre det lille knøttbadet om til en ballsal. Jeg kunne ha fortsatt, men overlater plassen til andre småirriterte. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=257828591 Har ikke sett nøye på denne, men jeg surfer generelt mye etter boliger på finn.no, og da dukket denne opp. Så forvirrende med rekkefølgen på bildene! 😦 Et bilde av stua, så et utebilde av en skole, så et nytt bilde av stua, et bilde av uteområdene til en skole, enda et av stua, enda et fra uteområdet til denne skolen, deretter et nærbilde av en vase og så et nytt utebilde fra skolen, så enda et av stua og deretter et bilde av et vann, enda et bilde av stua og deretter et bildecollage med et nærbilde av sofa, teppe, bord, bok og vase (altså ingenting som følger med huset) og en gang/trappenedløp, deretter et bilde av en båt, et bilde fra verandaen, så et nytt bilde av en båt på vannet, så et bilde av stua igjen, og et nytt bilde av vannet/sjøen, og så videre og så videre! Så er det bilde av et bad, så en fotballbane, et soverom og en åker (?!). To-tre bilder av et soverom, deretter av en barnehage, så et bilde av samme bad som for sju bilder siden, deretter en Coop Extra-butikk, en golfbane, samme bad som tidligere, entréen, en kirke, en foss, og så entréen igjen. Hva faen foregår? 😂😦😦 Legg til at annonsen også mangler bilde av plantegningen, så ender jeg opp med null inntrykk av boligen, bare irritasjon over en så lite sammenhengende rekkefølge på bildene... Anonymkode: 22aa2...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=257828591 Har ikke sett nøye på denne, men jeg surfer generelt mye etter boliger på finn.no, og da dukket denne opp. Så forvirrende med rekkefølgen på bildene! 😦 Et bilde av stua, så et utebilde av en skole, så et nytt bilde av stua, et bilde av uteområdene til en skole, enda et av stua, enda et fra uteområdet til denne skolen, deretter et nærbilde av en vase og så et nytt utebilde fra skolen, så enda et av stua og deretter et bilde av et vann, enda et bilde av stua og deretter et bildecollage med et nærbilde av sofa, teppe, bord, bok og vase (altså ingenting som følger med huset) og en gang/trappenedløp, deretter et bilde av en båt, et bilde fra verandaen, så et nytt bilde av en båt på vannet, så et bilde av stua igjen, og et nytt bilde av vannet/sjøen, og så videre og så videre! Så er det bilde av et bad, så en fotballbane, et soverom og en åker (?!). To-tre bilder av et soverom, deretter av en barnehage, så et bilde av samme bad som for sju bilder siden, deretter en Coop Extra-butikk, en golfbane, samme bad som tidligere, entréen, en kirke, en foss, og så entréen igjen. Hva faen foregår? 😂😦😦 Legg til at annonsen også mangler bilde av plantegningen, så ender jeg opp med null inntrykk av boligen, bare irritasjon over en så lite sammenhengende rekkefølge på bildene... Anonymkode: 22aa2...f5e Enig, den annonsen var slurvearbeid. At ikke selger reagerer…. Anonymkode: 8200a...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå