Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har vært så stille de siste dagene. Vi har avstandsforhold og det funker greit. Jeg har ikke behov for å konstant være sammen med noen og synes det er helt greit å ha en kjæreste på avstand, ellers så hadde jeg følt jeg hadde måttet bruke tid med han hver dag om vi bodde nær hverandre. 
Når vi er sammen er han den som vil kose mest, jeg også, men ikke like mye som han.

Han ble veldig syk etter at han fikk Corona og har ikke blitt helt i form igjen. Han har vært ekstremt sliten og blitt sykemeldt en god stund, han vet ikke om han kommer seg helt i jobb igjen. 

Han sender ikke like ofte god natt meldinger og god morgen. Det gjorde han hver dag siden vi ble sammen. Men han svarer når jeg gjør det. I dag var han i nærheten og vi skulle egentlig møtes. Først var planen at vi skulle bo på hotell sammen, men så oppstod det noe (noe som er veldig typisk når man endelig har tid å treffe hverandre), og han fikk heller ikke mulighet å møte meg. 
Jeg spurte han når han skal til området her neste gang så svarer han en dato. Så spør jeg om han får bestilt hotell da og så skriver han at han kan det (hjerte). 

Jeg er ikke lei meg og såret, men likevel blir jeg litt..vet ikke hva jeg skal si, «urolig» på en måte. Er forholdet i ferd med å ta slutt eller er det det at han er så sliten og at dette er forbigående? 

Anonymkode: ea354...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det har med koronaen å gjøre. Det er veldig vanlig at man blir litt stille og ekstra rolig etter man har vært ganske syk. Det tar en stund før kroppen har bygget seg 100 % opp igjen.
Vær der for han, men selvfølgelig skal han også være der for deg. Hvis det forsetter slik, kan det også være symptomer på at han ikke er like interessert i deg lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier det selv, han er i dårlig form pga Corona. Er lite å lure på.

Anonymkode: c729e...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han svarer med hjerte, så tenker jeg at han bare er sliten. Det er slitsomt å skrive på mobil når man er sliten, og det er jeg også til tider. Jeg tror de jeg skriver til til vanlig merker at jeg skriver mindre da. Det betyr ikke at jeg er mindre glad i de. Kjæresten min bor jeg jo med, så han merker det jo ikke sånn at jeg er fraværende. Han ser jo at jeg er sliten og kobler det bedre enn noen som er et annet sted og bare får færre meldinger.

Anonymkode: f0350...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kontaktet han i dag, og han har ikke sendt et pip. Vet han absolutt ikke er i form. Men nå skal jeg la være å sende noe og se hvor lang tid det går. Kanskje det er slutt? Kjenner jeg føler meg ensom og en ubetydelig dritt her. Folk har ikke tid til noe lenger, så jeg har sluttet å ta initiativ. Har ei ubrukelig (Ex) venninne her i byen som også bare ble helt stille etter å ha hatt jevnlig kontakt. Føler ikke jeg betyr noe for noen, rett og slett. Føler meg så talentløs som liksom ikke får «det» til..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid blr det gå uten kontakt før man ikke er kjærester lenger?

Skrevet

Det går seg nok til. Om du er urolig ville jeg heller sendt en melding, eller ringt:

"Jeg vet dette kanskje høres teit ut, men jeg engster og overtenker litt nå, om det er noe som er galt? Det kan hende det bare er fordi du har vært syk og er sliten, men jeg føler du ikke er som før. Vil gjerne snakke om det"

Problem løst. kommunikasjon er alt!! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
girlie93993 skrev (Akkurat nå):

Det går seg nok til. Om du er urolig ville jeg heller sendt en melding, eller ringt:

"Jeg vet dette kanskje høres teit ut, men jeg engster og overtenker litt nå, om det er noe som er galt? Det kan hende det bare er fordi du har vært syk og er sliten, men jeg føler du ikke er som før. Vil gjerne snakke om det"

Problem løst. kommunikasjon er alt!! 

Takk for det. Men tenker jeg venter litt.. nå har jeg sendt han melding i hele går og dagen før der uten at han tok kontakt først. Vi har et avstandsforhold. Vi bor langt unna hverandre og vi planlegger ikke å etablere et liv sammen, og vi har forskjellig livsstil. Men det er helt greit for meg. Men vi ble glad i hverandre. 
Han er heller ikke den som snakker om følelser. Har heller ikke slitt mye i livet med psyken, så han er ikke en typisk forståelsesfull person hvis du skjønner. Selv sliter jeg med psyken og er redd for å ikke bety noe for andre. 
Får se hva jeg gjør om jeg ikke hører noe de første dagene..,

Skrevet

Jeg forstår. Så lenge du ikke går heeelt på kanten av å engste og overtenke ting så går det fint å vente litt, men om dere er i et forhold ville jeg absolutt snakket om det etterhvert selvom dere kanskje ikke er så flinke til å snakke sammen om ting. 

Hvis dere ikke ser et liv sammen i fremtida, så burde du kanskje ta opp det senere. Det kan jo forverre psyken din å miste han "brått" på den måten selvom du vet hva slags relasjon dere har, sånn at du evt er litt mer forberedt på det? 

Det som har pleid å funke for meg før er å trekke meg litt unna, gi 50-50. Er jo selvfølgelig noe annet om han hadde vært dårlig nå, men hvis han plutselig er litt "off" er det kanskje noe annet. Så trekk deg litt unna, og se om han legger merke til det eller tar kontakt med deg. Hvis ikke synes jeg du burde starte denne praten så du slipper all unødvendigheter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke kontaktet han i dag, og han har ikke sendt et pip. Vet han absolutt ikke er i form. Men nå skal jeg la være å sende noe og se hvor lang tid det går. Kanskje det er slutt? Kjenner jeg føler meg ensom og en ubetydelig dritt her. Folk har ikke tid til noe lenger, så jeg har sluttet å ta initiativ. Har ei ubrukelig (Ex) venninne her i byen som også bare ble helt stille etter å ha hatt jevnlig kontakt. Føler ikke jeg betyr noe for noen, rett og slett. Føler meg så talentløs som liksom ikke får «det» til..

Husk at årsaken til at eksvenninden din sluttet å ta initiativ ikke har noe med kjæresten din å gjøre. Ikke overfør den skuffelsen over på han. Snakk med han om hvordan han har det og hvordan dere kan løse dette sammen. Noen ganger er løsningen at den ene må tåle å vente men da må man ha en åpen dialog om det. 

Anonymkode: b72b7...280

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
girlie93993 skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår. Så lenge du ikke går heeelt på kanten av å engste og overtenke ting så går det fint å vente litt, men om dere er i et forhold ville jeg absolutt snakket om det etterhvert selvom dere kanskje ikke er så flinke til å snakke sammen om ting. 

Hvis dere ikke ser et liv sammen i fremtida, så burde du kanskje ta opp det senere. Det kan jo forverre psyken din å miste han "brått" på den måten selvom du vet hva slags relasjon dere har, sånn at du evt er litt mer forberedt på det? 

Det som har pleid å funke for meg før er å trekke meg litt unna, gi 50-50. Er jo selvfølgelig noe annet om han hadde vært dårlig nå, men hvis han plutselig er litt "off" er det kanskje noe annet. Så trekk deg litt unna, og se om han legger merke til det eller tar kontakt med deg. Hvis ikke synes jeg du burde starte denne praten så du slipper all unødvendigheter.

Han er langtidssykemeldt og vet ikke om han kommer i jobb igjen. Han har vært hos legen i forbindelse med dette og tok prøver. Jeg vet ikke om det er noe han ikke sier eller om det er sant men var ikke noe alvorlig. Men han er ikke i form. Vet han sover mye. Han blir utslitt etter å ha gjort noe som helst og må sove. Han svarer meg hele tiden, men nå vil ikke jeg være den som hele tiden tar kontakt. Har spurt om det går bra så svarer han at han kunne vært bedre. Han har røyket hele livet siden han var 12, ig sluttet for 2-3 år siden. Legen mente at det er grunnen til at han tålte Corona så dårlig. Og hadde han røyket enda hadde han mest sannsynlig dødd. 

Skrevet

Hvor gammel er han, eller dere begge om du vil svare?

Jeg er selv bare i starten av 20-åra men ble veldig dårlig og utslitt av korona, orket ikke mye. Om han ikke orker jobb eengang er det nok definitivt pga sykdommen. Han får bare hvile og ta den tiden han trenger. SKjønner at det kan være kjipt når du har gledet deg til å møte han, men kanskje han ønsker å være uthvilt og i stand til å gi deg det "du fortjener" når dere først er sammen og har tid til hverandre, f.eks på hotell. Du kunne jo kanskje invitert han hjem til deg en uke om han er sykemeldt, så kan han jo "slappe av" hjemme hos deg også. Da får dere i allefall tid sammen - skjønner at dere kanskje ikke ønsker dette om dere ikke er så komfortable med hverandre, da. 

AnonymBruker
Skrevet
girlie93993 skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er han, eller dere begge om du vil svare?

Jeg er selv bare i starten av 20-åra men ble veldig dårlig og utslitt av korona, orket ikke mye. Om han ikke orker jobb eengang er det nok definitivt pga sykdommen. Han får bare hvile og ta den tiden han trenger. SKjønner at det kan være kjipt når du har gledet deg til å møte han, men kanskje han ønsker å være uthvilt og i stand til å gi deg det "du fortjener" når dere først er sammen og har tid til hverandre, f.eks på hotell. Du kunne jo kanskje invitert han hjem til deg en uke om han er sykemeldt, så kan han jo "slappe av" hjemme hos deg også. Da får dere i allefall tid sammen - skjønner at dere kanskje ikke ønsker dette om dere ikke er så komfortable med hverandre, da. 

Jeg har ikke plass til å ha han på besøk. Det er også lang reise. Han har villet jeg skal overnatte hos han og det har jeg gjort. 
Men vi snakket om hotell sist han var her men da fikk han ikke anledning likevel. Men han skal hit igjen om litt under 1 mnd så tenkte da. Men vi får se om han nevner det eller om det blir jeg som må. 

Skrevet

"Vil du at jeg skal komme til deg og `passe` på deg noen dager så får vi tid sammen også?" Kan du spørre om når anledningen byr seg. Om du har mulighet til å ta deg en langhelg f.eks, noen fridager fra jobb. 

1 mnd er jo ganske lenge til. Pleier dere å tekste / facetime til vanlig, er det liksom "dødt" nå? Eller svarer han fortsatt litt med samme humør? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...