AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har siden jeg var barn slitt med vanskelige tanker angående meg selv. Hadde en fin barndom, så vet ikke hvorfor det ble sånn, bortsett fra at jeg opplevde et overgrep som 8-9 åring hvor han hadde fingeren sin inni meg og tok og befølte på meg. Jeg var helt hysterisk pga smerten og måtte kjempe meg løs, og han lot meg gå etter kort tid. Mannen som gjorde dette bodde ved siden av skolen min, så jeg så han ofte men holdt meg langt unna han. Husker fra jeg var 10 år begynte å tenke at jeg var stygg, ekkel og lite verdt. Vet ikke om det hadde med et overgrep jeg opplevde som 8-9 åring, men tankene utviklet seg veldig og jeg slet veldig gjennom tenårene. Var så innesluttet og sa ikke et ord og bare led i det stille. Følte meg som verdens verste og styggeste og ekleste. Da jeg gikk på vgs begynte jeg å tenke at jeg ikke kunne være flink på skolen og at jeg kunne ikke ha gode karakterer, så fikk ofte dårlige karakterer. Da jeg avsluttet vgs følte jeg at livet mitt var over, og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Ble boende hjemme og slite mye med angst. Iløpet av 20-årene fortsatte disse vonde og negative tankene om meg selv, men jeg hang meg også veldig opp i hva andre sa og mente om meg. Det eskalerte så mye at jeg ikke klarte å leve livet i det hele tatt. Jeg har ikke lov til å Leve Puste Sove Spise Studere Ha kjæreste Eie egen bolig Få meg venner I det hele tatt eksistere... Jeg bare sitter inne på rommet mitt hjemme hos foreldrene mine, og jeg kan ingenting. Hjelp? Anonymkode: f930d...2ab
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Er det du som har skrevet alle de trådene om Asperger i det siste? Må si at det var utrolig trist å lese om overgrepet du har blitt utsatt for. Det du opplevde omtales som voldtekt i straffeloven. Det er en alvorlig kriminell handling. Hadde du noen å snakke med da dette skjedde? Ble det oppdaget og anmeldt? Du er velkommen til å ta en titt i denne tråden.
lillevill Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Jeg synes du skal fortelle legen din om dette ts, og få snakket ut om det med en psykolog. 🤗 tror det vil føles fint å snakke om det og sortere ting. Heier på deg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Du må aktivt søke etter hjelp. Hos fastlegen din, kommunen, eventuelt nav for å få hjelp til bolig/økonomi. Ditt liv er ditt ansvar uansett hvor uheldig man har vært tidligere i livet. Jeg hadde ingen god oppvekst. Mobbing på skolen, omsorgssvikt hjemme og daglig seksuelle overgrep av en voksen mann. Men jeg jobber beinhardt for å få et godt liv. Månedlig hos fastlegen, inviduellterapi annenhver uke, gruppeterapi hver uke, fysisk og psykisk trening, sunt kosthold, ut i frisk luft etc etc. Hadde jeg bodd på et rom hos foreldrene mine dag ut og dag inn hadde jeg virkelig slitet. Sånn kan man ikke ga det. Ta eierskap over livet ditt. ❤ Anonymkode: a5bf4...ffe
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 lillevill skrev (1 time siden): Jeg synes du skal fortelle legen din om dette ts, og få snakket ut om det med en psykolog. 🤗 tror det vil føles fint å snakke om det og sortere ting. Heier på deg. Men hvilken psykolog vil ta imot meg? Jeg har ikke penger til privat. Anonymkode: f930d...2ab
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du må aktivt søke etter hjelp. Hos fastlegen din, kommunen, eventuelt nav for å få hjelp til bolig/økonomi. Ditt liv er ditt ansvar uansett hvor uheldig man har vært tidligere i livet. Jeg hadde ingen god oppvekst. Mobbing på skolen, omsorgssvikt hjemme og daglig seksuelle overgrep av en voksen mann. Men jeg jobber beinhardt for å få et godt liv. Månedlig hos fastlegen, inviduellterapi annenhver uke, gruppeterapi hver uke, fysisk og psykisk trening, sunt kosthold, ut i frisk luft etc etc. Hadde jeg bodd på et rom hos foreldrene mine dag ut og dag inn hadde jeg virkelig slitet. Sånn kan man ikke ga det. Ta eierskap over livet ditt. ❤ Anonymkode: a5bf4...ffe Hvordan kom du deg bort hjemmefra? Jeg har så mye angst så klarer ikke å flytte hjemmefra. Anonymkode: f930d...2ab
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan kom du deg bort hjemmefra? Jeg har så mye angst så klarer ikke å flytte hjemmefra. Anonymkode: f930d...2ab Jeg flyttet ut. Du kan ikke bo hos foreldrene dine for alltid. Du må virkelig ta tak i livet ditt å søke hjelp. Anonymkode: a5bf4...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå