Gå til innhold

Forberede hus til visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha visning på huset mitt til uka og er i gang med forberedelsene. Det er jo myyye som skal fikses! Vasking er ok, det tar jeg rom for rom. Men jeg må fjerne en del ting fra boder og skap på kjøkken og bad+endel klær. Eller må man det? Hvor i huleste skal jeg gjøre av det? Tenker å putte skittentøykurv, tørkestativ og div i bilen. Men hva med kremer og såper i skapene? Vaskepulver og skyllemiddel? Sko og jakker? Blir helt koko jeg, går rundt meg selv og vet ikke hvor jeg skal begynne🤪. Bor alene så må fikse selv...

Hvor mye må egentlig fjernes? Holder det med at det står pent og ryddig inni skapet? (er skap med glass på badet).

Anonymkode: 3a7a3...677

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må forvente at folk åpner skuffer og skap. Det er helt ok å ha ting der, men sørg for at det ikke er overfylt så folk kan se hvor mye plass det er. Vi tok med oss verdisaker i bilen, skittentøyskurven og stativet fikk stå. Tok vel også med litt jakker og sko så folk kunne henge sine mens de var på visning. 

De vet jo at det bor folk der :) helt normalt å ha kremer, vaskemidler osv i huset. 

Hvorfor må du fjerne ting fra kjøkkenet og bod? Hvis det er virkelig stappfullt skjønner jeg, spesielt boden, hvis ikke ville jeg bare sørget for at det er rent.

Anonymkode: 03b4d...04a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi fjernet mye. 

Kastet ting, og solgte møbler vi uansett ikke skulle ha med oss videre. Alle frittstående kommoder på soverom. Vitrineskap i en (litt trang) spisestue, bokhylle, avlastningsbord... Ingen synlige ting på hyller. Ledig plass uansett hvilket skap som ble åpnet. Bodene ble også virkelig ryddet, og det var ledige hyller. 

Løste det ved å låne naboens bod til en mengde ting. Vi fikk lov til å flytte noen møbler til garasjen dit vi skulle flytte. Samt at katt, verdisaker, kattedo, og en del slikt, ble plassert i bilen. 

Anonymkode: 3535a...474

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fått noe veiledning i forbindelse med salg? 

vi begynte bare å pakke ned, skal jo flytte snart likevel. Pakket alt vi ikke trenger med det første i pappesker og stablet i boden. 
Du «må» ta bort minst dobbelt så mye som du tror du må er min erfaring.

Anonymkode: 10049...46d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🙂.

Da rydder jeg bort det mest nødvendige + litt til. Ang å fjerne fra kjøkkenskapet er bare fordi jeg føler det er for mye der. Er ikke så stort kjøkken så er fullt i alle skuffer og skap. Men mye kan sikkert kastes. I boden har jeg en storsekk med toalett og tørkepapir. De må jeg få bort. Og litt malingsspann, blomsterpotter, sekker og sånt. Men jeg får stappe bilen full og kanskje høre med naboen ja. Det var fint tips.

Puh, håper det holder med en visning....

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skal ha visning på huset mitt til uka og er i gang med forberedelsene. Det er jo myyye som skal fikses! Vasking er ok, det tar jeg rom for rom. Men jeg må fjerne en del ting fra boder og skap på kjøkken og bad+endel klær. Eller må man det? Hvor i huleste skal jeg gjøre av det? Tenker å putte skittentøykurv, tørkestativ og div i bilen. Men hva med kremer og såper i skapene? Vaskepulver og skyllemiddel? Sko og jakker? Blir helt koko jeg, går rundt meg selv og vet ikke hvor jeg skal begynne🤪. Bor alene så må fikse selv...

Hvor mye må egentlig fjernes? Holder det med at det står pent og ryddig inni skapet? (er skap med glass på badet).

Du kan jo leie en bod? Men hadde jeg vært deg så hadde jeg solgt så mye som mulig. 

Men ja lei en bod og sett alt i den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Først: ta en nøytral titt på rommene dine. Personlige bilder, alkohol, nips og sånt må vekk. Og har du for mange eller for store møbler (sånn at rommet ser lite ut)? Få dem ut døra. 

Kjøkken: fjerne alt som tyder på at det gjøres arbeid på kjøkkenet. Sett frem en bolle frukt og kanskje en bukett blomster. Ta vekk kaffetrakter, mikser og sånt (med mindre de er veldig high-end), ta vekk sleiver etc fra benken. Rydd skapet under vasken slik at folk ser rørene, bunnen av skapet og bakveggen. Du trenger IKKE å rydde de andre skapene dersom det ikke er glassdører i dem. Husk å fjerne mikroen.

Bad: fjerne alt som tyder på at badet er arbeid. Ta vekk dobørste, tannkoster og vaskemidler. Sett frem håndsåpe, legg frem pene håndklær og gjerne noe spa-aktig. Rydd skapet under vasken så folk ser rørene, veggen bak og bunnen av skapet. Du trenger ikke rydde andre skap. Har du åpne hyller må de se eksemplarisk ryddige ut. Få ut leker, tørkestativ og annet rot.

Gang: fjerne alle jakker, sko, ting og tang. Gangen bør være helt tom.

Soverom: re opp sengen og fjerne absolutt alt annet enn seng, to nattbord og klesskap. 

Stue: få ut alle møbler som er unødige, og ta vekk absolutt alt nips. Sett frem en eller to store pyntegjenstander, sett en grønn plante på stuebordet. Koordiner og fluff putene i sofaen. Har sofaen en slitt flekk? Legg et teppe «tilfeldig» over. Har veggen en slitt flekk? Heng et bilde over. Har gulvet en slitt flekk? Finn frem et teppe. Husk området rundt tv-en. Rydd bort alt som ikke er tv. Ledninger, konsoller, dingser etc? Putt det i skapet.

Og, du? Husk å ta med undertøyet ditt og eventuelt pinlige ting ut av leiligheten. ;) 

Anonymkode: ff95c...56c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Først: ta en nøytral titt på rommene dine. Personlige bilder, alkohol, nips og sånt må vekk. Og har du for mange eller for store møbler (sånn at rommet ser lite ut)? Få dem ut døra. 

Kjøkken: fjerne alt som tyder på at det gjøres arbeid på kjøkkenet. Sett frem en bolle frukt og kanskje en bukett blomster. Ta vekk kaffetrakter, mikser og sånt (med mindre de er veldig high-end), ta vekk sleiver etc fra benken. Rydd skapet under vasken slik at folk ser rørene, bunnen av skapet og bakveggen. Du trenger IKKE å rydde de andre skapene dersom det ikke er glassdører i dem. Husk å fjerne mikroen.

Bad: fjerne alt som tyder på at badet er arbeid. Ta vekk dobørste, tannkoster og vaskemidler. Sett frem håndsåpe, legg frem pene håndklær og gjerne noe spa-aktig. Rydd skapet under vasken så folk ser rørene, veggen bak og bunnen av skapet. Du trenger ikke rydde andre skap. Har du åpne hyller må de se eksemplarisk ryddige ut. Få ut leker, tørkestativ og annet rot.

Gang: fjerne alle jakker, sko, ting og tang. Gangen bør være helt tom.

Soverom: re opp sengen og fjerne absolutt alt annet enn seng, to nattbord og klesskap. 

Stue: få ut alle møbler som er unødige, og ta vekk absolutt alt nips. Sett frem en eller to store pyntegjenstander, sett en grønn plante på stuebordet. Koordiner og fluff putene i sofaen. Har sofaen en slitt flekk? Legg et teppe «tilfeldig» over. Har veggen en slitt flekk? Heng et bilde over. Har gulvet en slitt flekk? Finn frem et teppe. Husk området rundt tv-en. Rydd bort alt som ikke er tv. Ledninger, konsoller, dingser etc? Putt det i skapet.

Og, du? Husk å ta med undertøyet ditt og eventuelt pinlige ting ut av leiligheten. ;) 

Anonymkode: ff95c...56c

Tusen takk for mange fine tips🙂. Undertøy ja, det kan være greit å fjerne😅.

Da skal jeg brette opp ermene å gjøre det fint og minimalistisk her🤗

AnonymBruker
Skrevet

Rart du ikke har fått tips av megler? Men du selger kanskje privat? Jeg fikk en sjekkliste ala den listen den over her ramser - både for forberedelser før bilder og før visning.

jeg lånte leiligheten til naboen for å stue bort støvsuger, mikro, skittentøysdunk, strykebrett etc - vet ikke hva jeg skulle gjort uten plass hos ham 😊

Anonymkode: b9782...054

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...