AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Del Skrevet 6. mai 2022 Kan jeg leie inn advokat som kan gå tilbake å få ut konutskrifter etter faren min som er død. Det er noe penger som noen har stjålet fra han over tid . Tapet kontoen hans. Anonymkode: 365d5...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg tror nok du må anmelde forholdet, politiet kan da få ut bankutskrifter for etterforskningen. Det er ikke noe du eller en advokat kan be om på egen hånd. Anonymkode: 9e9af...efd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 6. mai 2022 #3 Del Skrevet 6. mai 2022 Du kan kontakte tingretten og be om å få utstedt en såkalt "formuesfullmakt" i medhold av lov om arv og dødsboskifte § 92. Denne sier blant annet følgende: "Fullmakt etter første punktum gir rett til innsyn i saldoen på arvelaterens bankkonti på dødsfallstidspunktet, samt transaksjonsdata de tre siste månedene før dødsfallet. Finansinstitusjonen skal, når særlige grunner tilsier det, gi innsyn også i transaksjonsdataene for de siste tolv månedene før dødsfallet. For innsyn i eldre transaksjonsdata må det foreligge ekstraordinære omstendigheter." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2019-06-14-21/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3 En advokat har på dine vegne den samme retten som du selv har til å innhente slike opplysninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg trodde en advokat hadde mulighet til å gå feks flere år tilbake i tid . Så vi får dokumentert hvor pengene har tatt veien ? Anonymkode: 365d5...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 6. mai 2022 #5 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg trodde en advokat hadde mulighet til å gå feks flere år tilbake i tid . Så vi får dokumentert hvor pengene har tatt veien ? Anonymkode: 365d5...3ca En advokat opptrer på vegne av klienten sin, og retten til å få ut opplysninger er gitt ham av klienten. Derfor har ikke advokaten noe mer rett til å få ut opplysninger enn klienten hans har. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Del Skrevet 6. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg leie inn advokat som kan gå tilbake å få ut konutskrifter etter faren min som er død. Det er noe penger som noen har stjålet fra han over tid . Tapet kontoen hans. Anonymkode: 365d5...3ca Da må du nok anmelde det Anonymkode: e06b4...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 7. mai 2022 #7 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da må du nok anmelde det Anonymkode: e06b4...f11 Uten bevis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Del Skrevet 7. mai 2022 Tjueto skrev (4 minutter siden): Uten bevis? Hvordan veit du at det har skjedd om du ikke har bevis? Anonymkode: 63014...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Del Skrevet 9. mai 2022 On 5/7/2022 at 10:00 AM, Tjueto said: Uten bevis? Er politiet sin oppgave å finne bevis Anonymkode: e06b4...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Del Skrevet 10. mai 2022 On 5/6/2022 at 8:10 PM, AnonymBruker said: Jeg trodde en advokat hadde mulighet til å gå feks flere år tilbake i tid . Så vi får dokumentert hvor pengene har tatt veien ? Anonymkode: 365d5...3ca Tror ikke noen har rett til å hente ut andres opplysninger bare i kraft av å være advokat. Tror politiet kan få hvis en dommer gir de lov. Hvis det anmeldes og politiet ikke henlegger saken først. Anonymkode: ceae3...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #11 Del Skrevet 10. mai 2022 Var faren din dement? Hadde han økonomisk verge? Anonymkode: 5c269...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er politiet sin oppgave å finne bevis Anonymkode: e06b4...f11 Politiet har ikke kapasitet til å etterforske og "finne" bevis for alle og enhver som mener seg forurettet eller at lovbrudd har skjedd. Som kjent er det mange ting man kan synse om. Det betyr ikke at det objektivt er riktig. Leveres en anmeldes, må man nok også til en viss grad sannsynliggjøre at det har skjedd et lovbrudd. Anonymkode: bf487...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Del Skrevet 11. mai 2022 Avdøde har også rett på personvern, derfor får ikke arvinger innsyn i mer enn 3 måneders transaksjoner. Som det står i arveloven §92 skal det mye til for å få innsyn lenger tilbake: "når særlige grunner tilsier det, gi innsyn også i transaksjonsdataene for de siste tolv månedene før dødsfallet. For innsyn i eldre transaksjonsdata må det foreligge ekstraordinære omstendigheter." Anonymkode: c25d2...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå