Gå til innhold

Jobb på Kløfta, hvor burde man bo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått intervju til en spennende jobb på Kløfta. Det er ikke akkurat der jeg ønsket jobb skal jeg innrømme, men får jeg tilbud så vil jeg takke ja. 

Jeg er ikke kjent på Kløfta eller områdene rundt, hvor burde jeg bo? Jeg er enslig med en hund, og kan derfor ikke ha altfor lang reisevei :) 

Ønsket i utgangspunktet ikke å bo nord for Oslo. Oslo/Kjelsås/Kringsjå området blir vel for langt å pendle? Ser for meg heftig trafikk i rushen.. 

Setter pris på alle tips :) 

Anonymkode: 5e716...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Kløfta, Nannestad, Jessheim, Fetsund... områdene rundt der, se på kartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (20 minutter siden):

På Kløfta, Nannestad, Jessheim, Fetsund... områdene rundt der, se på kartet

Tenkte mer på at dersom man kjenner området kunne gi meg litt tips på hvor det er fint å bo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du bil kan du bo i nærheten av E6, og så kan du enkelt kjøre til Kløfta. Eller ta tog fra Oslo.

Anonymkode: 9087c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå Gjerdrum , Jessheim er ok . Kløfta er jo nord for oslo . Dal toget til kløfta går fra  Sandvika og Lysaker også liksom hvis du ikke vil bo nord for Oslo … men kløfta er jo nord for Oslo… så alle steder i nærhet vil også være det . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bor på Jessheim og pendler med tog til Oslo. For meg sliter jeg med så lang pendling på toget. Ja det er greit en periode men nå har jeg gjort det i 6 år og er drittlei. Jessheim er fint. Du kan også bo på Frogner og Lillestrøm. Men så spørs det hvilket lov du ønsker å leve. Husk at hverdagene er flest og det er faktisk helt greit å reise til Oslo på lørdager for eksempel, men toget går ikke så veldig sent så hvis du er en som fortsatt nyter nattelivet i byen hele tiden så er det kanskje ikke aktuelt. 

Anonymkode: 42934...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jobben på kløfta er i nærheten av tog stasjonen, så kan du jo bo i Oslo, i nærheten av tog stasjonen.

Anonymkode: a577b...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får fort mye billigere bolig om du ser østover mot Hedmark, men vanskeligere å bli kjent med folk på et småsted. 

Anonymkode: 482a4...fcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får fort mye billigere bolig om du ser østover mot Hedmark, men vanskeligere å bli kjent med folk på et småsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du i Oslo eller mellom Oslo og Kløfta et sted vil du jo stort sett kjøre mot rushen da 👌

Kan Lillestrøm være et alternativ,  kun 10 min med tog til Oslo og ellers finnes vel de fleste tilbud man trenger der 

Anonymkode: 961f6...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, de er ikke så veldig glad i innflyttere der.

Anonymkode: 75bdb...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bor du i Oslo eller mellom Oslo og Kløfta et sted vil du jo stort sett kjøre mot rushen da 👌

Kan Lillestrøm være et alternativ,  kun 10 min med tog til Oslo og ellers finnes vel de fleste tilbud man trenger der 

Anonymkode: 961f6...08f

Ja jeg tenkte på det. Så hvis jeg bor i Oslo-området og pendler med bil til kløfta vil det kanskje ikke være spesielt rush? 

Planlegger å kjøpe leilighet når jeg kommer på plass i ny jobb. Er usikker på om jeg vil kjøpe i Lillestrøm. Men det er et alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått intervju til en spennende jobb på Kløfta. Det er ikke akkurat der jeg ønsket jobb skal jeg innrømme, men får jeg tilbud så vil jeg takke ja. 

Jeg er ikke kjent på Kløfta eller områdene rundt, hvor burde jeg bo? Jeg er enslig med en hund, og kan derfor ikke ha altfor lang reisevei :) 

Ønsket i utgangspunktet ikke å bo nord for Oslo. Oslo/Kjelsås/Kringsjå området blir vel for langt å pendle? Ser for meg heftig trafikk i rushen.. 

Hva med å bo å Kløfta?

Anonymkode: 7ad0a...67a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 17.19):

Du reiser jo mot rushen hvis du bor i Oslo, men pendler til Kløfta. 

Anonymkode: c4c92...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 17.19):

Jobb på Kløfta, da er det kanskje en ide å bo…. på Kløfta?

Anonymkode: 1813b...ac3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløfta er ganske «praktisk»… tjue min med tog til Oslo, 15 min til flyplass, CharlottenBerg ligger en time unna… det er mange tilflyttere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker harryfolk så er kløfta perfekt, ville i såfall satset på å bo nærme romerikssentret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...