nostalgia Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Har du orden på Cd'ene og DVD'ene dine? Det har altså ikke jeg... Jeg har ca 300-400 CDer og ikke like mange DVDer, men mange nok, og jeg husker aldri (!!) og legge dem tilbake i det rette coveret og alikevel blir jeg alltid like overrasket over å finne f.eks Bjørn Eidsvåg i Billie Holiday coveret mitt *sukk* Hva skal et rotehode som meg gjøre??
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Ja, har alltid orden der! Men musikk er min store interesse, og jeg har sirlig orden i CD-hyllene og vinylplatesamlingen. Det står ikke sortert alfabetisk, men etter sjanger og hvilke artister jeg forbinder med hverandre. Singer-songwriters en plass, 60-talls garage en plass, etc. Har grublet mye på dette, og fant ut at det var den beste løsningen.
Gjest Spacegirl Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 DVD'ene (ca 400 stk) står sortert etter sjanger, så der har jeg god orden. Vinylplater (ca 150-200) står litt hulter til bulter, men det er ikke veldig vanskelig å finne det jeg vil ha. Cd'ene (ca 1000 stk) har jeg pakket ned i esker og stablet i kjelleren etter å ha lagret dem på pc'en som mp3'er. En fin måte å få orden på musikken, for det har alltid vært et forferdelig kaos i cd-samlinga og jeg klarte aldri å finne det jeg var ute etter når jeg måtte bla meg gjennom mengder med cd-plater. Og så sparer jeg plass.
Arkana Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 (endret) Ja, de fleste CD'ene står i den rekkefølgen jeg har kjøpt dem i, bortsett fra der hvor jeg har flere CD'er av samme artist, da står de i kronologisk rekkefølge. DVD'ene står ikke i noen spesiell rekkefølge, bare stablet sammen inne i et skap. Men jeg vet stort sett hvor hver enkelt ligger likevel. Endret 7. november 2005 av Arkana
Gjest Ingrid78 Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Jeg har rundt 300 cd'er og 300 dvd'er, og her er alle i alfabetisk rekkefølge. I tillegg har jeg de lagret på en database, så jeg vet hva jeg hadde hvis det skulle skje noe. Og alle går rett tilbake i coverne etter de er brukt.
Anglofil Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg har absolutt orden i cd- og dvd-samlingen min. Jeg har for tiden 270 dvd'er, og venter 8 til, så for meg er det viktig å ha orden. Jeg har dvd'ene mine i rekkefølge, og lagt de inn på DVD profiler, som dere kan se her. Veldig smart synes jeg, da vet jeg alltid hvem jeg har, lett å sette seg opp ønskelister osv. Mvh Yvonne Endret 7. november 2005 av yvonne
Catzy Skrevet 7. november 2005 #7 Skrevet 7. november 2005 Har sortert cd-samlingen alfabetisk. Til sammen har jeg og min kjære 3-400 cd'er. Da jeg flyttet inn, var det vill uorden. Etter å ha flyttet videre sammen, er det nå orden i cd-hyllene. Når det gjelder dvd'er så er det litt mer kaos. Jeg sorterte dem etter genre en gang, men det er ikke blitt fulgt helt opp. Vi putter alltid riktig cd i riktig cover, ellers blir det helt kaos... Catzy
Gjest vimse Skrevet 7. november 2005 #8 Skrevet 7. november 2005 Har du orden på Cd'ene og DVD'ene dine? Det har altså ikke jeg... Jeg har ca 300-400 CDer og ikke like mange DVDer, men mange nok, og jeg husker aldri (!!) og legge dem tilbake i det rette coveret og alikevel blir jeg alltid like overrasket over å finne f.eks Bjørn Eidsvåg i Billie Holiday coveret mitt *sukk* Hva skal et rotehode som meg gjøre?? ← Gjør som meg, ikke bry deg om det! Her råder kaoset, men altså, det er ikke så nøye, hører lite musikk, bare radio
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #9 Skrevet 7. november 2005 Jeg har ikke sånt fremme jeg, for jeg snes det er så stygt. Så jeg har en kurvkiste med lokk hvor VHS-kassetter og DVD-er ligger, og så en "boks" eller hva jeg skal kalle det hvor cd-er ligger. Har lagt inn det jeg hører på på maskinen likevel.
Anglofil Skrevet 7. november 2005 #10 Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg har ikke sånt fremme jeg, for jeg snes det er så stygt. Så jeg har en kurvkiste med lokk hvor VHS-kassetter og DVD-er ligger, og så en "boks" eller hva jeg skal kalle det hvor cd-er ligger. Har lagt inn det jeg hører på på maskinen likevel. ← Samme her, mine dvd'er ligger alfabetisert i noen skap jeg har. Mvh Yvonne Endret 8. november 2005 av yvonne
nostalgia Skrevet 7. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2005 (endret) Så flinke dere er!! - Jeg må visst skjerpe meg her ser jeg Skulle senest i dag kose meg med "At Last" CD'en til Cyndi Lauper (og legge den inn på PCen), men da jeg hadde satt meg ned og åpnet coveret, var det helt tomt .... og hvor skal jeg begynne å leite? Endret 7. november 2005 av nostalgia
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2005 #12 Skrevet 7. november 2005 Her er det så mye filmer og Cd-plater at jeg ikke greier å telle dem. Men orden, det skal jeg si deg at han har. Alt står alfabetisk, og nåde den som ikke setter Michael Jackson på J......
nostalgia Skrevet 7. november 2005 Forfatter #13 Skrevet 7. november 2005 Her er det så mye filmer og Cd-plater at jeg ikke greier å telle dem. Men orden, det skal jeg si deg at han har. Alt står alfabetisk, og nåde den som ikke setter Michael Jackson på J...... ← Du vet ikke hvor heldig du er!! Jeg trenger visst en som kan organisere litt for meg også
gaja Skrevet 7. november 2005 #14 Skrevet 7. november 2005 musikken er lagt inn på maskina og cdene solgt på bruktbutikk. utenom de særeste spesialimporterte som jeg er redd for å ikke få tak i igjen hvis maskina krasjer. dvdene står alfabetisk i bokhylla. de som ikke er på maskina altså... jeg roter helt forferdelig med platene mine, og har også en tendens til å behandle dem så dårlig at de blir ødelagt. da er det bedre å ha dem på en harddisk
nostalgia Skrevet 7. november 2005 Forfatter #15 Skrevet 7. november 2005 mhmm... kanskje det? - men jeg er jo glad i CD'ene mine? (Jeg synes ikke de er stygge å ha i hyllen jeg )
Grooo Skrevet 7. november 2005 #17 Skrevet 7. november 2005 Filmene står fortsatt i esker i kjelleren, og det er over et år siden vi flyttet... Vi har ikke kjøpt mer en maks fem cder de siste tre årene så vi har ikke så mange cder framme som vi trenger å holde styr på heller...
Ciara Skrevet 7. november 2005 #18 Skrevet 7. november 2005 Å ja, her er det orden for alle penga! Må ha orden enten det er bøker eller CDer CDene står alfabetisk etter artist, der jeg har flere CDer av samme artist er de plassert i kronologisk rekkefølge.
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #19 Skrevet 7. november 2005 Jeg så ikke denne tråden før jeg laget en som nesten var helt lik, dere får unnskylde meg
Cola;) Skrevet 8. november 2005 #20 Skrevet 8. november 2005 nostalgia!!! Her har du ett rotehode til Her er null kontroll på hverken CD eller DVD. Har vært flink, men det var i "gamle dager", gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå