Gå til innhold

Hobbysyklister en egen rase av hensynsløse kjøtthuer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skadet. Du ser ikke hvordan håndflatene mine verker, og at jeg har brukt over to timer på noe som vanligvis ville tatt maks 30 min. Men du ser at jeg sliter med hvert eneste skritt. Likevel kjører du meg nesten ned på krykkene mine, fordi du skal ha den forbanna farten din. 😡

Jeg tråkket nesten feil, og gjør jeg det, kan stingene mine revne, så jeg må sy kneet mitt på nytt. Din forbanna drittsekk! Jeg har brukt masse tid og penger på denne skaden, og sovet dårlig. Vær klar over at politiet kan bøtelegge sånne som deg også. Håper du selv skader deg en dag. Bare nok til at du kan forstå hvordan det er å være syk/skadet. 

Syklisten var en godt voksen møkkamann, som syntes farten hans var viktigere enn å tilpasse seg omgivelsene. På krykker kan jeg ikke tilpasse meg et ego som kommer med alt for stor fart. Det er en grunn til at til og med gamle damer med rullatorer tar meg igjen.

Anonymkode: 619d4...fda

• Liker 6
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har syklet en del på landevei og kan bekrefte at det er en spesiell kultur ja. Du lærer noen triks etter noen kræsjer, fall og påkjørsler som syklist, forhåpentligvis allerede i tenårene eller 20-årene (lettere å bli frisk og ta lærdom). Men dette tror jeg gjelder personer som er veldig opptatt av trening generelt. Har opplevd å nesten bli løpt ned i gangfelt av amatører som higer etter luft til lungene så de nesten svimer av. Folk skal prestere på det aller meste i livet, og da går det mye på tid. Det spesielle med landeveissykling er kanskje at det er en dyr sport, og tiltrekker seg mye middelaldrende som har lite erfaring med trening enn de yngre gutta.

MEN... det jeg synes er minst like farlig er disse personene som sneier deg på el-sparkesykler og trimmet el-sykkel, i tillegg til at et fåtall av de bruker hjelm. Er mange fotgjengere som ikke tenker også. Går midt i sykkelfeltene med øretelefoner og ser på mobilen. Plutselig noen som åpner en bildør foran deg, biler som kutter deg i sykkelfelt, og sneier deg når de forbikjører. Listen er lang. Konklusjonen min er at drittsekkene på sykkel er som regel de samme drittsekkene som kjører bil, motorsykkel, el-sparkesykkel, fotgjengere osv.

Anonymkode: 931c8...052

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg kan jeg legge til at jeg har en oppfatning av at landeveisyklister med lang erfaring som regel er bedre på veien (motorisert eller ei) enn de "vanlige". Pluss yrkessjåfører. Etter mange timer på veien erfarer du mye.

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Jeg dytta en syklist som nesten sykla meg ned en gang så han tryna😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har syklet en del på landevei og kan bekrefte at det er en spesiell kultur ja. Du lærer noen triks etter noen kræsjer, fall og påkjørsler som syklist, forhåpentligvis allerede i tenårene eller 20-årene (lettere å bli frisk og ta lærdom). Men dette tror jeg gjelder personer som er veldig opptatt av trening generelt. Har opplevd å nesten bli løpt ned i gangfelt av amatører som higer etter luft til lungene så de nesten svimer av. Folk skal prestere på det aller meste i livet, og da går det mye på tid. Det spesielle med landeveissykling er kanskje at det er en dyr sport, og tiltrekker seg mye middelaldrende som har lite erfaring med trening enn de yngre gutta.

MEN... det jeg synes er minst like farlig er disse personene som sneier deg på el-sparkesykler og trimmet el-sykkel, i tillegg til at et fåtall av de bruker hjelm. Er mange fotgjengere som ikke tenker også. Går midt i sykkelfeltene med øretelefoner og ser på mobilen. Plutselig noen som åpner en bildør foran deg, biler som kutter deg i sykkelfelt, og sneier deg når de forbikjører. Listen er lang. Konklusjonen min er at drittsekkene på sykkel er som regel de samme drittsekkene som kjører bil, motorsykkel, el-sparkesykkel, fotgjengere osv.

Kan nok stemme det. 

Har alltid syntes at det er så ironisk at disse folka kun kan holde på sånn fordi vi andre følger med og tilpasser oss. 🙈

Lurer på om de skjønner det eller hva greien er. Det blir litt som når den dumme vil leke smart og forteller andre selvfølgeligheter, da må de fleste av oss trekke pusten tungt og bare: hehe… og så gråter vi inni oss. 

Anonymkode: 8c27d...373

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv syklist og ja det er mange syklister som oppfører seg helt idiotisk.

Men det er også en god del bilister og gående som oppfører seg idiotisk, så og framstille det som at det bare er syklister som gjør det blir feil.

Anonymkode: 06173...72f

• Liker 7
Skrevet

Er syklist selv og irriterer over enkelte sykelister som ikke tar hensyn til andre i trafikken. På samme tid irriterer jeg meg over bilister som ikke tar hensyn til myke trafikanter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (På 7.5.2022 den 14.42):

😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 11.52):

Du har nok rett. Drittsekker er drittsekker, uansett hvilken måte de kommer seg fram i trafikken på. Syklistene blir nok bare mer synlige?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er hobbysyklist og kjenner meg overhodet ikke igjen i det dere skriver her. Men vi er vel en homogen rase som er greit å skjære over en kam når man hadde en uheldig opplevelse med en idiot

Anonymkode: a8a7e...9a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så du oppførte deg like idiotisk som syklisten.

Er i hvert fall bevis på at det ikke bare er syklister som oppfører seg idiotisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 16.18):

Jeg er skadet. Du ser ikke hvordan håndflatene mine verker, og at jeg har brukt over to timer på noe som vanligvis ville tatt maks 30 min. Men du ser at jeg sliter med hvert eneste skritt. Likevel kjører du meg nesten ned på krykkene mine, fordi du skal ha den forbanna farten din. 😡

Jeg tråkket nesten feil, og gjør jeg det, kan stingene mine revne, så jeg må sy kneet mitt på nytt. Din forbanna drittsekk! Jeg har brukt masse tid og penger på denne skaden, og sovet dårlig. Vær klar over at politiet kan bøtelegge sånne som deg også. Håper du selv skader deg en dag. Bare nok til at du kan forstå hvordan det er å være syk/skadet. 

Syklisten var en godt voksen møkkamann, som syntes farten hans var viktigere enn å tilpasse seg omgivelsene. På krykker kan jeg ikke tilpasse meg et ego som kommer med alt for stor fart. Det er en grunn til at til og med gamle damer med rullatorer tar meg igjen.

Du kan ersttte krykkene med skistaver. Da kan du holde dem ut til siden, og forsvare deg mot syklister og annet som farer hensynsløst forbi! Det gjorde jeg da jeg var skadet!

Anonymkode: 83626...1c4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da er du en uansvarlig person. Det finnes ingen unnskyldning for din oppførsel.

• Liker 3
Skrevet

BROREN MIN😄

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/7/2022 at 5:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg er selv syklist og ja det er mange syklister som oppfører seg helt idiotisk.

Men det er også en god del bilister og gående som oppfører seg idiotisk, så og framstille det som at det bare er syklister som gjør det blir feil.

Det er sant. Det er dog ingen i tråden som har påstått noe slikt, så den er litt malplassert. Likevel er det noe som kommer inn i enhver tråd hvor det kan være negativ omtale av syklister. Rart med det.

Anonymkode: 1e698...79b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Norsk sykkelkultur er generelt ganske dårlig (jeg sykler selv). Skulle ønske det var mer som i Danmark eller Nederland. Der ser du aldri syklister blåse over veien på rødt lys, eller hoppe mellom fortau og veibane. 

• Liker 3
Gjest lurven
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Da er du en uansvarlig person. Det finnes ingen unnskyldning for din oppførsel.

Selvforsvar !

Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du oppførte deg like idiotisk som syklisten.

Er i hvert fall bevis på at det ikke bare er syklister som oppfører seg idiotisk.

Nei, ikke like idiotisk, jeg ga han en lærepenge 

Gjest lurven
Skrevet
Entern skrev (3 timer siden):

BROREN MIN😄

Var det broren din?

Skrevet
lurven skrev (Akkurat nå):

Var det broren din?

Jeg mente deg så klart!!!😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...