Gjest Warrior Skrevet 6. mai 2022 #41 Skrevet 6. mai 2022 Ja en person. Hadde ikke kjent henne så lenge, men det var et sjokk og forferdelig trist.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #42 Skrevet 6. mai 2022 Ja, både nær familie/venner, samt bekjente. Ei jente, fire unge menn (en var 12-13), samt en voksen mann. To nære som har forsøkt, men det var mislykket heldigvis. Anonymkode: 55d96...5dd
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #43 Skrevet 6. mai 2022 Nei, kjenner ingen, men kjenner ett forsøk. Men en god venn ble sammen med ei som kjente ganske mange som tok selvmord. Men også fra en del av Oslo med lav økonomisk standard og lav utdannelse. Høres banalt ut, men det er en overrepresentasjon av fattige som tar livet sitt. Det er tragisk at noen velger den utveien i Norge, samtidig som mange med problemer ignoreres helt av omverden, for alle har det jo så flott i verdens beste land, har de ikke? Anonymkode: 4dfc4...c47
Rosatoast Skrevet 6. mai 2022 #44 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjenner heldigvis ingen som har gjort det. Lurer på om noen andre har vært i den situasjonen, og som har lyst å dele følelser og tanker. Anonymkode: 03260...0f7 Stefaren min tok livet sitt når jeg var 9 år ca. Onkelen min døde av en heroin overdose i 1994 (jeg var 2 år). Det var selvfølgelig ikke med vilje, så det blir jo ikke som selvmord, men… Jeg var så liten begge gangene, men husker det veldig godt. Det at stefaren min tok livet sitt har preget hele mitt liv (29 år nå), pga hva som hendte med mamma i etterkant. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #45 Skrevet 6. mai 2022 Ja. Min far. Jeg kjente også yngre folk som valgte bort livet sitt (brødre av venner og klassekamerater). Anonymkode: d0711...b22 2
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 6. mai 2022 #46 Skrevet 6. mai 2022 Nei. Jeg vet om folk som har tatt livet sitt, men ikke noen nær meg så kan ikke si jeg kjenner dem.
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2022 #47 Skrevet 6. mai 2022 (endret) . Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #48 Skrevet 6. mai 2022 Kjenner 2 stk, de tok livet sitt med ett års mellomrom. Vi var ikke supernære, men føltes helt jævlig. Pratet med den ene tidligere på dagen før han gjorde det, merket ingenting på han. Anonymkode: 757ae...06a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #49 Skrevet 6. mai 2022 En lærer vi hadde på vgs tok livet av seg da han var lærer for vår klasse, tror det var endel som satt igjen og tenkte at de skulle vært litt hyggeligere med han mens han levde, han var ikke så godt likt av mange dessverre. Faren til sønnen min tok livet av seg, det var mange år etter det ble slutt mellom oss, men jeg fikk allikevel dårlig samvittighet for "kanskje jeg kunne vært der for han hvis jeg ikke hadde gått fra han den gangen". Sosiallæreren til sønnen min. Vi snakket på tlf et par-tre måneder før han døde og han var veldig klar på at de problemene som sønnen min hadde på skolen var noe vi burde løse innad i familien uten å gå ut til helsevesenet med det, for det var sånn han mente problemer burde løses, innad i familien. Jeg tenker mye på det enda, selv om det er nesten 20 år siden nå. Naboen min. Hun hadde prøvd flere ganger tidligere, og så til slutt fant hun en måte å få gjort det på uten å bli funnet og reddet. De tre skjedde faktisk omtrent samtidig, var bare en måneds tid mellom dem. Det var et mørkt år. Anonymkode: 93baf...e53 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #50 Skrevet 6. mai 2022 Min far tok livet av seg for å slippe rettsak mot seg (for å ha gjort "undpeakable things" mot meg). Jævelen etterlot meg med tidenes skyldfølelse. Anonymkode: e4f04...a63 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #51 Skrevet 6. mai 2022 en tidligere nabo, der jeg bodde før. jeg kjente ham ikke så veldig godt da, men visste jo selvfølgelig hvem dette var. Han hadde visst en del fysiske plager og smerter. Slet kanskje en del psykisk også, på grunn av dette. Anonymkode: 96775...391
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #52 Skrevet 6. mai 2022 Onkelen min tok livet sitt da jeg var i tenårene. I mitt hode hadde han alt han trengte og mer. Jeg visste ikke på den tiden om alt som lå bak, så jeg var veldig forbanna i mange år. Vi hadde et nært og godt forhold. Og det kjennes rart og være eldre enn det han noen gang ble (jeg er bare 30, og det var ikke så stor aldersforskjell på oss). Moren til min kusine tok også livet sitt. Det har gått veldig hardt inn på henne. Anonymkode: 5ce6c...181 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #53 Skrevet 6. mai 2022 En god venn av meg tok livet sitt på en forferdelig måte for noen år siden. Det er ett vanvittig sjokk og tap å oppleve at noen nær tar selvmord og er vanskelig å bearbeide i etterkant. Anonymkode: 655fd...e71
Gjest lurven Skrevet 6. mai 2022 #55 Skrevet 6. mai 2022 Ja kjenner 1, men vi var ikke veldig nære venner. Og 1 jeg prata med noen få dager før som jeg egentlig ikke kjente noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #56 Skrevet 6. mai 2022 Kjenner dessverre 3 som har valgt å ta selvmord😢 Anonymkode: 668d7...890
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #57 Skrevet 6. mai 2022 En klassekompis da han var student. Vi mistet kontakten som studenter i hver vår by. De første årene etterpå tenkte jeg ofte jeg burde prøvd å holde kontakt. Nå mer enn ti år senere tenker jeg at det nok ikke ville gjort noen forskjell og at han var heller ikke helt venneløs der han kom, har det vist seg, og at mange mister kontakten etter videregående. Litt for vanlig det. Anonymkode: 891a5...ba3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #58 Skrevet 6. mai 2022 Ja dessverre 3 personer og jeg er 26 Anonymkode: 9e163...91d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #60 Skrevet 6. mai 2022 Ja,mange fra ungdomstiden er borte. de jeg husker tilbake som sleit veldig på skolen, var i opposisjon og hvordan de under hele oppveksten/ skolegangen aldri ble godtatt for hvem de var. Anonymkode: 132be...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå