Gjest Marte79 Skrevet 6. mai 2022 #21 Skrevet 6. mai 2022 Ja tre. Min far, en skolekamerat og en tinder-date.
Ulrikke Skrevet 6. mai 2022 #22 Skrevet 6. mai 2022 Ja, flere. Jobbkollega, venner da jeg var tenåring/ i 20-årene, en nabo, samt at barn/stebarn har hatt flere bekjente. Tragisk at jeg kan ramse opp så mange.... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #24 Skrevet 6. mai 2022 Ja, to på VGS som var gode venner. Først tok han ene livet sitt, så tok bestevennen livet sitt kort tid etter. Har også opplevd at ungdom på jobben har tatt livet sitt dessverre, ikke noen jeg nødvendigvis har vært nær, men likevel utrolig tragisk og for en støkk det satte i oss alle. Anonymkode: c1c20...d1b
TheHairyToothfairy Skrevet 6. mai 2022 #25 Skrevet 6. mai 2022 Tenker ikke ramse opp hvor mange for dette er ikke en konkurranse og jeg har i alle fall ikke tenkt å vinne. Bare så det er nevnt. Men det har vært alt for mange nå, alt fra veldig nære venner til gamle flammer. Familie. Det har blitt en del av skrekken for når folk rundt meg har det vanskelig. Går liksom og venter på når jeg får høre det igjen. Det har vært hele aspektet av de jeg kan forstå hvorfor det ble slik til de der det kom som lyn fra klar himmel og hvor i alle fall jeg ikke så det komme. Det betyr ikke så mye, for jeg savner dem alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #26 Skrevet 6. mai 2022 En jeg datet, broren til en venn, en gammel klassekamerat og en x-kjærestes familiemedlem. Alle menn under 25. Anonymkode: 1500f...825
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #27 Skrevet 6. mai 2022 Nei, jeg hverken kjenner eller kjenner til noen, heldigvis! Eller, det var en jente året under meg på vgs som døde, og dødsårsaken kom aldri frem, så det var muligens selvmord. Anonymkode: a4db4...b19
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #28 Skrevet 6. mai 2022 Ei venninne prøvde, men overlevde. Visste ikke hva som hadde skjedd før etterpå, da jeg så klart ikke hørte noe fra henne før hun våknet igjen. Familien fikk vite det da hun ble funnet, men de la liksom ikke ut om det. Men jeg var veldig bekymret, og skjønte vel egentlig hva som hadde skjedd. Bare håpet at jeg tok feil. Anonymkode: 20cee...99b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #29 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner heldigvis ingen som har gjort det. Lurer på om noen andre har vært i den situasjonen, og som har lyst å dele følelser og tanker. Anonymkode: 03260...0f7 Kjenner 3, 1 var en god venn. Alle var menn i alderen 21 til 29 år. Det snakkes mye om kvinnehelse, eller mangel på kvinnehelse. Mannehelse har ingen hørt om da kvinner opptar alle ressurser i helsevesenet. Anonymkode: 6c78b...25c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #30 Skrevet 6. mai 2022 Ja, 5 stk. Ei på 16, en på 23 år, en på 38 år, en på 48 år og en på 40 år. Tragisk 💔 Anonymkode: 39915...3e2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #31 Skrevet 6. mai 2022 Hvorfor lurer du @OJ? Har du slike tanker selv? Anonymkode: 0e769...374 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #32 Skrevet 6. mai 2022 Ja, kjæresten min. Vi møttes gjennom tinder og ble etterhvert samboere. Jeg hadde aldri vært så forelsket i noen før, og vi elsket hverandre mer enn alt. Hun var alt for god for meg.. 😔 Hun var tydeligvis veldig deprimert uten at jeg hadde noe anelse om dette. Hun viste aldri noe tegn.. Skulle virkelig ønske jeg så hva som var galt..😢 Hun hadde også skrevet en lapp der det sto "*navnet mitt*, jeg elsker deg, du betyr alt for meg og vi sees igjen gutten min". Jeg leste lappen noen timer etter hennes død. 😢 Har helt tårer nå, nå som jeg skriver dette.. Klarer ikke å skrive mer. Anonymkode: 14981...de8 12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #33 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner heldigvis ingen som har gjort det. Lurer på om noen andre har vært i den situasjonen, og som har lyst å dele følelser og tanker. Anonymkode: 03260...0f7 3 stk. Min morfar og to kompiser da jeg gikk på ungdomsskolen. Var med å fant han ene i skogen. Anonymkode: cef43...81c
Fireflies Skrevet 6. mai 2022 #34 Skrevet 6. mai 2022 Jeg både kjenner noen som har forsøkt og som fikk hjelp, og noen som dessverre klarte det. Det er ubegripelig, men samtidig veldig forståelig. Jeg tenker på de med jevne mellomrom og savner dem. Aller mest tenker jeg på de som var de nærmest og håper det går bra med dem. Det viktigste er å be om hjelp. Flere av de som tar livet sitt gir ikke signaler om det, det er også viktig å ta en hver trussel om selvmord alvorlig. Jeg vil påstå det er et klasseskille i hvem som får psykisk hjelp. Ventelistene på DPS er for lange, og de må gjøre fatale valg på hvem som får hjelp og ikke, og de med god råd kan gå betalt, mens de som ikke har råd til det må vente i køen. Noen ganger tar dessverre den køen for lang tid.
Mamajune11 Skrevet 6. mai 2022 #35 Skrevet 6. mai 2022 3 bekjente, alle gutter før fylte 20år. Er ikke Norge veldig høyt oppe på antall selvmord i året lista da? Jeg tror det.
Fireflies Skrevet 6. mai 2022 #36 Skrevet 6. mai 2022 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): 3 bekjente, alle gutter før fylte 20år. Er ikke Norge veldig høyt oppe på antall selvmord i året lista da? Jeg tror det. I følge FHI så er antallet det samme som i resten av Europa. Kilde: https://www.fhi.no/nettpub/hin/psykisk-helse/selvmord-i-norge/ Men hvis 600 hadde dødd av å kjøre i en fjellvegg så hadde man rykket ut å gjort noe med den fjellveggen. Det må jobbes mer med psykisk helse. 5 1
Mamajune11 Skrevet 6. mai 2022 #37 Skrevet 6. mai 2022 Fireflies skrev (1 minutt siden): I følge FHI så er antallet det samme som i resten av Europa. Kilde: https://www.fhi.no/nettpub/hin/psykisk-helse/selvmord-i-norge/ Men hvis 600 hadde dødd av å kjøre i en fjellvegg så hadde man rykket ut å gjort noe med den fjellveggen. Det må jobbes mer med psykisk helse. I underkant av 2 hver dag. Det er mye spør du meg.
Fireflies Skrevet 6. mai 2022 #38 Skrevet 6. mai 2022 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): I underkant av 2 hver dag. Det er mye spør du meg. Ja, det er 2 for mye hver eneste dag. Det sitter igjen 6000 personer etter selvmord hvert eneste år.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #39 Skrevet 6. mai 2022 Sønnen min, i tenårene... Anonymkode: 16260...7c5 10
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #40 Skrevet 6. mai 2022 Ikke nå lengre, de er jo døde Anonymkode: 49248...c75 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå