AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Usikker på om dette er rett plass å legge det eller om det allerede er en tråd. MEN, må bare få ut dette. Hva tenker dere om nettbutikken til hurryliv? Kjenner det irriterer meg skikkelig at hun kun selger ræl mtp miljøet, kjøper inn ting billig fra feks aliexpress til en dyr penge og at hun takler kritikk svært dårlig. Det nyeste nå er en støvsuger. Har man ikke visse rettigheter om man kjøper dyr elektronikk som forbruker? Står ingenting om det. Kan ingenting om dette så jeg bare spør. Kjenner også jeg er skeptisk til kosmetikken(og andre varer generelt) for om dei er godkjent for det norske markedet. De aller fleste som hun når ut til er også svært unge mennesker. Syns bare hele greia er utrolig sær. Hva tenker dere? Anonymkode: 57a4e...0c5
Janne Kari Viken Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Droppshipping butikker er dessverre blitt veldig vanlig i Norge. Det er nettbutikker delvis eller kun basert på aliexpress og eBay varer ofte uten lager der man får produktet direkte fra Kina 😅 ser flere slike og da med kosmetikk produkter som er fra Kina. Ofte populære ting som trender på tiktok og 😅 er jo veldig lukrativt og starte slike butikker og håve inn penger og ta trippel pris kontra eBay og Ali 😆
Janne Kari Viken Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Når det er sant kan man finne mye bra på Ali express og eBay men ville nok ha styrt unna kosmetikk og handlet direkte fra selgeren der nede pga pris 😊 er veldig lett å se om nettbutikken er en slik China butikk for er ofte få og random utvalg. Den hurryliv er langt fra den verste nettbutikken eg har sett på dette området 😅
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Du har generelle rettigheter når du handler i bedrift, og over nett. Kjøper du en støvsuger på Finn.no, har du allerede skrevet fra deg en rekke rettigheter med den, fordi det rett og slett er privatkjøp. Handler du støvsuger på hennes nettside, har du både angrerett, samt andre rettigheter som faller innenfor forbrukerkjøpsloven. Jeg handlet et par gaver til mamma fra hennes butikk, og ble veldig fornøyd med hennes produkter. Skikkelig koselige ting. Hvis du reagerer på at hun selger ræl mtp miljøet; så regner jeg med at du styrer unna alt som skader miljøet selv? Starter man sin egen bedrift og forholder seg til alle retningslinjer, så skal det ikke være et problem. Å være miljøvennlig er ikke lovregulert, men heller en sterk anbefaling. Anonymkode: 50d9a...e88
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Janne Kari Viken skrev (8 minutter siden): Droppshipping butikker er dessverre blitt veldig vanlig i Norge. Det er nettbutikker delvis eller kun basert på aliexpress og eBay varer ofte uten lager der man får produktet direkte fra Kina 😅 ser flere slike og da med kosmetikk produkter som er fra Kina. Ofte populære ting som trender på tiktok og 😅 er jo veldig lukrativt og starte slike butikker og håve inn penger og ta trippel pris kontra eBay og Ali 😆 Nesten alt som blir sendt til Norge er fra Kina, så ser ikke problemet Anonymkode: 50d9a...e88
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har generelle rettigheter når du handler i bedrift, og over nett. Kjøper du en støvsuger på Finn.no, har du allerede skrevet fra deg en rekke rettigheter med den, fordi det rett og slett er privatkjøp. Handler du støvsuger på hennes nettside, har du både angrerett, samt andre rettigheter som faller innenfor forbrukerkjøpsloven. Jeg handlet et par gaver til mamma fra hennes butikk, og ble veldig fornøyd med hennes produkter. Skikkelig koselige ting. Hvis du reagerer på at hun selger ræl mtp miljøet; så regner jeg med at du styrer unna alt som skader miljøet selv? Starter man sin egen bedrift og forholder seg til alle retningslinjer, så skal det ikke være et problem. Å være miljøvennlig er ikke lovregulert, men heller en sterk anbefaling. Anonymkode: 50d9a...e88 Nei, jeg styrer ikke unna alt som ikke er miljøvennlig. Men jeg styrer unna å kjøpe alt slags mulig dritt som feks: https://hurryliv.no/produkt/accessories-1/neck-holder-for-smartphones https://hurryliv.no/produkt/accessories-1/bluetooth-wireless-led-bluetooth-speaker-with-disco-lights https://hurryliv.no/produkt/accessories-1/cable-organizer bare for å komme med noen eksempler. I tillegg ser jeg ikke nødvendigheten i å organisere ALT i plastbokser som gjerne kjøpes nye for at alt skal være likt. Anonymkode: 57a4e...0c5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 At folk handler der fatter jeg ikke.. Hun tjener vel på det desværre.... Anonymkode: 5aa2b...914 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå