Gå til innhold

Irriterende innsekter inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har fått noe som ser ut som brune fluer innendørs som det er umulig å bli kvitt. Det er ikke bananfluer, de er større enn dem. Jeg finner dem stort sett i taket eller høyt oppe på veggene, året rundt. Jeg har lurt på om det er en type møll. Men jeg har plassert ut møllfeller både i klesskap og matskap og de er foreløpig tomme. Jeg har heller ikke lagt merke til speielt mye hull på klær, det blir jo hull i seksåringens ullklær, men de er stort sett alltid på steder der klærne naturlig blir slitt og hullete, som på knærne. Noen som har vært borti noe sånt og har tips til å bli kvitt dem? I dag støvsuget jeg vekk sikkert ti stykker fra taket, skikkelig irriterende. Vi bor i en gammel bygård med originale tregulv. det er sprekker mellom alle planker så uansett hvor mye jeg støvsuger kan det jo være ting der, uten at jeg vet hva jeg i så fall kan få gjort med det. Jeg har kjøpt en sånn innsektsfelle som skal tiltrekke seg innstekter med lys, det så ikke ut til å ha noen effekt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket vinduene?  Fluer o.l. legger seg gjerne langs vinduskarmene.  Tror de overvintrer der, og våkner til liv når det våres. Det er skikkelig ekkelt.  Jeg sprayer med klorin der :)  

AnonymBruker
Skrevet

Det er fluer altså, ikke biller...? Sjekk ut majorstuebille.. 

Anonymkode: a76b8...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...