AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har aldri skjønt hvorfor man bruker ryggsekk i byen, og spesielt i ferier. Selv er jeg ikke glad i veske, ikke en liten skulderveske engang så jeg hadde foretrukket ryggsekk, men det tør jeg rett og slett ikke. Hver sommer blir det alltid rapportert hundrevis av tyverier. Dette er da ikke rart. Med ryggsekk har du ingen kontroll på hva som skjer bak deg. Det er kjent sak at tyver elsker steder der en står naturlig tett. Jeg skal til utlandet i sommer, og kommer aldri til å bruke Fjellreven om jeg så hadde fått den gratis. Det er deilig med ryggsekk slik at en slipper å holde ting i hender, og bedre for ryggen hvis man går mye eller har med litt ekstra ting. Det er likevel ikke til å unngå at sjansen for å miste verdisaker er tilnærmet null hvis man har skulderveske foran magen. Hvorfor tar du sjansen? Anonymkode: c5b44...aae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Tror du at det er spesielt de med Fjellreven sekker som blir frastjålet ting? Hva med de som har andre typer sekker? Anonymkode: 4a5f7...696 21
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du at det er spesielt de med Fjellreven sekker som blir frastjålet ting? Hva med de som har andre typer sekker? Anonymkode: 4a5f7...696 Det var et eksempel. Jeg sikter til alle typer ryggsekker som spesielt har en liten lomme foran. Det er gjerne der man har alt av verdisaker i tillegg. Ts Anonymkode: c5b44...aae
pia mater Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var et eksempel. Jeg sikter til alle typer ryggsekker som spesielt har en liten lomme foran. Det er gjerne der man har alt av verdisaker i tillegg. Ts Anonymkode: c5b44...aae For oss som alltid bruker ryggsekk, og spesielt fjellreven, den lommen skal aldri ha verdisaker i seg. Hvis noen prøver å stjele innholdet i den lommen hos meg blir de skikkelig skuffet, utenom hvis de trengte bind eller tamponger og kanskje en paracet. 24 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 I en fjellreven har jeg plass til bok, drikkeflaske og vindjakke. Så oppbevarer jeg verdisaker som mobil/lommebok andre steder. Anonymkode: ac7f3...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 En legger vel ikke verdisaker i en liten lomme på sekken uansett ferier eller ikke. Anonymkode: ea4ed...fb6 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Haha. Ja hvorfor finns fjellreven egentlig? Så teit neida, du har vel sett at vi som bruker den sekken er en haug bomser som ikke eier verdisaker Anonymkode: ca4d0...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Legger da ikke mobil og lommebok i den lille delen... Sekk er kjekt om man skal sykle, går på krykker, eller skal handle en del. Har brukt sett til alt det, og syns det er mye bedre for skuldrene enn å ha alt over en skulder. Anonymkode: d9afd...893 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 I fremste lommen på min fjelreven er det bind, tamponger og ibux 😅 Jeg tar sjansen.. Anonymkode: 27c85...a57 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 Bruker sekk året rundt. Bor midt i sentrum, og går daglig til jobb med sekk, blant annet. Aldri blitt frastjålet noe som helst, selv om jeg tydeligvis ber om det i følge HI. Jeg tar sjansen fordi det er den beste måten jeg kan bære med meg det jeg trenger, kroppen min er ikke særlig glad i andre metoder, som veske over skuldern. Anonymkode: edab1...201 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Og til spørsmålet i tittelen; poenget med sekk/fjellreven er åpenbart å bære med seg ting. Anonymkode: edab1...201 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det var et eksempel. Jeg sikter til alle typer ryggsekker som spesielt har en liten lomme foran. Det er gjerne der man har alt av verdisaker i tillegg. Ts Anonymkode: c5b44...aae Nei, det er ikke i den lille lommen foran at man har verdisaker! Dessuten er den lommen på fjellreven-sekkene veldig liten og dermed får man ikke plass til så veldig mye heller. jeg har brukt sekker, deriblant fjellreven, de siste tjue årene og aldri har noen prøvd å stjele noe fra de! Selv i USA gikk jeg med ryggsekk, i store folkemengder, som på flyplassen f.eks., tok jeg den bare foran på magen istedenfor. Anonymkode: a11cf...06a
Gjest ATLAS6 Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Har ikke verdisaker i den lille lomma og setter en liten kodelås på hovedlomma om jeg er i områder hvor det er økt risiko for lommetyveri. Det stopper de ikke, men det blir vanskeligere og kan gjøre det lettere å ta dem på fersken.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har aldri skjønt hvorfor man bruker ryggsekk i byen, og spesielt i ferier. Selv er jeg ikke glad i veske, ikke en liten skulderveske engang så jeg hadde foretrukket ryggsekk, men det tør jeg rett og slett ikke. Hver sommer blir det alltid rapportert hundrevis av tyverier. Dette er da ikke rart. Med ryggsekk har du ingen kontroll på hva som skjer bak deg. Det er kjent sak at tyver elsker steder der en står naturlig tett. Jeg skal til utlandet i sommer, og kommer aldri til å bruke Fjellreven om jeg så hadde fått den gratis. Det er deilig med ryggsekk slik at en slipper å holde ting i hender, og bedre for ryggen hvis man går mye eller har med litt ekstra ting. Det er likevel ikke til å unngå at sjansen for å miste verdisaker er tilnærmet null hvis man har skulderveske foran magen. Hvorfor tar du sjansen? Anonymkode: c5b44...aae Sette på en lås da? Anonymkode: 10032...8ed
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det er gjerne der man har alt av verdisaker i tillegg. Ts Anonymkode: c5b44...aae Da er det i så fall det som er problemet, ikke at de har ryggsekk. Anonymkode: 19d4a...891 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det i så fall det som er problemet, ikke at de har ryggsekk. Anonymkode: 19d4a...891 Og ihvertfall ikke at de har Fjellreven sin ryggsekk 😂😂 Anonymkode: 16e31...96c 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Jeg hadde et fotoapparat i den lille lomma i sekken da jeg tok metroen i Paris. Jeg ble en livserfaring rikere, kan du si. Nå er det bare tamponger og kleenex i den lille lomma. Anonymkode: 30604...476 1
Gjest Villfisker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Hva med en sekk som har innerlomme for verdisaker mot ryggen? Da kommer de ikke til, siden glidelåsen ligger klistret inntil ryggen din.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Har jo ikke verdisaker og uerstattelige ting i sekken. Heller ting som vann, ekstra klær, powerbank, bok, litt snacks osv som kan være kjekt å ha i løpet av dagen. Anonymkode: 9b10b...8b7 3
Veggdyret Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Måtte sjekke nå! I smålommene på sekken min har jeg: - adgangskort på jobb (med mitt bilde på, krever kode dersom det ikke er resepsjonist tilstede) - en pose Doc's - 1 blyant, 3 penner og en post-it-blokk - et eldre bluetooth-headset fra Biltema - en müslibar Blir nok en lykkelig tyv. Lommeboka har jeg i en glidelåslomme inni en solid crossover-veske. I den lommeboka er det for øyeblikket 150 kr, et førerkort og et Visa-kort som ikke er aktivert for kontaktløst betaling. Uansett ALDRI mer enn 10.000 kr på den kontoen, dersom noen allikevel skulle finne en måte å bruke det på. Så... tror ikke fyren blir veldig lykkelig med det heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå