Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere ofte film-soundtracks? Hvis dere gjør, hva er det beste dere har?

Jeg er glad i sountracket til "She's the One" (mest Tom Petty sanger), men jeg hører så ofte gode sanger i filmer og tenker at jeg MÅ kjøpe det soundtracket, men det blir som oftest med tanken... ;)

Noen som har noen gode anbefalinger å komme med, eller?

Skrevet

Jeg har soundtracket til Mr and Mrs Smith, Footloose, Bodyguard og Dirty Dancing.

Kjøper det veldig sjelden.

Skrevet

Jeg har de fleste Tarantino-soundtrackene (favoritt: from Dusk till dawn, masse tex-mex-rølperock), og flere av David Lynch-filmer (Favoritt: Wild at Heart, Nicholas Cage som synger Love me Tender, Chris Isaac, mye bra).

Kjøper sjelden soundtrack ellers, og så godt som aldri samleplater.

Skrevet (endret)

Jeg kjøper svært sjelden soundtrack, tror jeg kun har noen gamle liggende, som f.eks Bodyguard. Men hvis jeg ser en film der jeg liker musikken pleier jeg å gå inn på amazon.com, søke opp soundtracket og høre på de små sample-filene som ligger der også kan jeg laste ned evt kjøpe det jeg liker etterpå.

Endret av Malou
Skrevet

Har musikken fra Ringenes Herre, Hair, A Star is Born og, ikke minst, Betty Blue - 37,2 Le Matin. Sistnevnte er helt nydelig! Mulig 15 åringen også har noen - men det har jeg ikke helt kontroll på...

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg kjøper det nokså ofte, hvis det er filmer med gjennomgående bra musikk. Synes også det er irriterende vanskelig å få tak i, ingen butikker som har noe utvalg...

Disse er noen av de beste jeg har:

American Beauty x 2

Reservoir Dogs

Pulp Fiction

Clockwork Orange

Twin Peaks

Gjest Spacegirl
Skrevet

Kjøper det sjelden, men av de som jeg har kjøpt, liker jeg veldig godt Hair og Forrest Gump.

Skrevet

Har noen soundtracks. De jeg liker best er Kill Bill 1 og 2. Liker også godt soundtracket til Pulp Ficition.

Soundtracket til en film jeg ikke husker hva heter (der Björk spiller hovedrollen) er også veldig bra (mye Björk).

Skrevet

Ingen anbefalinger jeg kommer på akkurat nå, men ja, jeg har kjøpt noen opp igjennom ;)

Skrevet

Jeg kjøper ikke så ofte Soundtrack til filmer, men har en del. Mine favoritter er;

My Fair Lady ~ Rex Harrison / Audrey Hepburn

Bridget Jones's Diary

Moulin Rouge

The Sound of Music ~ Julie Andrews / Christopher Plummer

Love Actually

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Har noen soundtracks. De jeg liker best er Kill Bill 1 og 2. Liker også godt soundtracket til Pulp Ficition.

Soundtracket til en film jeg ikke husker hva heter (der Björk spiller hovedrollen) er også veldig bra (mye Björk).

Dancer in the Dark?

Skrevet

Ofte er det jo bare en eller to sanger som fenger da, og i disse dager hvor nedlasting er en mulighet er det nok mange som heller laster ned favorittsangen fra den fine filmen de har sett

Skrevet
(Favoritt: Wild at Heart, Nicholas Cage som synger Love me Tender, Chris Isaac, mye bra).

o0o0oo!! Nicolas Cage som synger?? Det har jeg aldri hørt :overrasket: Den må jeg nok skaffe meg, ja!! :) *veldig Nicolas Cage fan ;) *

Kunne godt tenkt meg Soundtracket (vet ikke hvor mange som er gitt ut?) fra Six feeth under serien også... men den er ikke så lett å få tak i

Skrevet

Kunne godt tenkt meg Soundtracket (vet ikke hvor mange som er gitt ut?) fra Six feeth under serien også... men den er ikke så lett å få tak i

De har i allefall det første her på play.com.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Soundtracket til Dead Man Walking er alt man trenger innenfor denne "sjangeren." Egentlig bare på grunn av én sang: Ellis Unit One (Steve Earle)

Skrevet

Mesteparten av det jeg har er lastet ned, men uansett, her er det jeg kommer på:

The Piano (konge)

The Matrix (alle)

Spider-Man

Meet Joe Black

The Last Samurai

City of Angels

The Crow I og II

LotR (alle)

K-Pax

Resident Evil I+II

American Beauty

Jeg foretrekker komponert musikk (score).

Skrevet
Dancer in the Dark?

Det var det ja. Takk, Yvonne! :smilbla:

Forresten en veldig bra film også, ikke bare musikken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...