AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Tar gjerne i mot råd ang mitt neste kjøp av bærbar pc eller nettbrett(jeg har lite peiling på dette). Har stasjonær pc, men trenger noe lett til: -ta med på reise -kunne se på film mens jeg ligger i senga -kunne lagre mye -muligens bruke større program til bilderedigering etc -det må gå raskt; min gamle tar flere minutter bare å få på nett🥴 Er mac(macbook?) overkill for mitt bruk? I snitt har jeg kjøpt en laptop hvert 6.år, ca pris 5000kr. Null problem å bruke 15000, men da må den holde noen år. Takk på forhånd og god helg🙏🤗 Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 M71 skrev (2 timer siden): Hvilke program til bilderedigering bruker du nå? Ingen, men har lyst å begynne med det☺️ Anonymkode: 3f0c5...628
M71 Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Se nøye på en av de billigere macbook air med m1 chip. Tor du skal bli godt fornøyd ti ldet bruket du skisserer.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 M71 skrev (7 timer siden): Se nøye på en av de billigere macbook air med m1 chip. Tor du skal bli godt fornøyd ti ldet bruket du skisserer. Takk. Skal google det🙏 Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Nå har jeg vært fysisk på ulike butikker og kikket litt. Valget står mellom acer 3, 16 GB og 512 GB(svært god lagring), til 11500 kr. Evt macbook pro 15500 kr. Begge har gode, lesevennlige skjermer. Fikk en følelse av at selger mente macbook er overpriset; ikke vet jeg. Menyen lignet iphone, som jeg er vandt med. Samtidig er jeg så vant med windows at jeg lurer på om mac blir FOR annerledes. Gidder ikke ta et kurs før bruk🥴🙈haha hvilken skal jeg velge?🙏 Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Hadde valgt en MacBook Air med M1 prosessor, en MacBook Pro er overkill til ditt bruk. Anonymkode: 9856b...ede 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde valgt en MacBook Air med M1 prosessor, en MacBook Pro er overkill til ditt bruk. Anonymkode: 9856b...ede Ser en til 11500 på elkjøp, men har bare ca halvparten av lagringskapasitetet til acer laptop. Men jeg tar imot pro and cons da jeg ikke helt vet hva jeg trenger mest🥴 Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser en til 11500 på elkjøp, men har bare ca halvparten av lagringskapasitetet til acer laptop. Men jeg tar imot pro and cons da jeg ikke helt vet hva jeg trenger mest🥴 Anonymkode: 3f0c5...628 Trenger du mer en 256 GB lagring internt? Jeg har selv 128GB i min laptop, da jeg synger det meste med iCloud. Har 512GB i iMacen min, den blir stort sett aldri fullt opp. Om det skjer, så er det fordi jeg ikke har ryddet opp i serier og filmer. Har du iPhone i dag? Hva lagringsplass har du på den? Anonymkode: 9856b...ede
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): *syncer Anonymkode: 9856b...ede Haha ok lurte på karaoke funksjoner nå😂 Iphone har 128 i lagringskapasitet. Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Bruker også icloud pga flere tusen bilder på tlf. Jobber mye via iphone, og det lagees for mye der🥴 Blir lettvindt. Men må slutte å se film og lese på den lille skjermen; går ut over øynene😬 Anonymkode: 3f0c5...628
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Siden du bruker iCloud og har iPhone hadde jeg ikke vært i tvil om hvilken pc jeg hadde valgt. Så lenge skjermen på MacBook Air er stor nok for deg, tror jeg den passer deg perfekt 👍 Anonymkode: 9856b...ede
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Siden du bruker iCloud og har iPhone hadde jeg ikke vært i tvil om hvilken pc jeg hadde valgt. Så lenge skjermen på MacBook Air er stor nok for deg, tror jeg den passer deg perfekt 👍 Anonymkode: 9856b...ede Det samme sa de på elkjøp☺️ Jeg har jo utrolig god lagring på den stasjonære maskinen, så det er ikke ekstremt viktig. Fikk ikke med meg om mac inneholder type bilderedigering eller andre programmer. Laster man ned fra apple? er det dyrt? sorry dølle spm. Er 49 år gammel og (iflg KG) kjærring😅 Anonymkode: 3f0c5...628
Ænema Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 finnes også ekstern harddisk om du trenger mer plass.
missmcbeal Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Macbook Air er nok perfekt til dine planer, trenger ikke Pro. Nå er det jo litt forskjell på de nye Pro-versjonene da, men husker veldig godt forskjellen når jeg bytta ut min Macbook Pro med Air. Så lett og deilig å ha med seg, og jeg bruker mye den mye til å se film i sengen. Jeg sitter her på 7.året med min Air og den fungerer enda (Kjøpt januar 2015). Har rukket å fullføre en bachelor og master på den også. Har drassa den rundt overalt, mye på skole og reise. Blir brukt daglig, ofte flere timer. Riktignok planlegger jeg å bytte den ut snart (det sa jeg i fjor også), men den lever i beste velgående enda. Tilstanden på batteriet er vel det som er mest kritisk. Det står tilstand "skift ut snart", men det har det faktisk stått i over 1 år nå. Kan likevel brukes uten ladekabel og batteriet varer en stund uten selv om den selvsagt holdt lenger i starten. Har måtte skifte ut ladekabelen en gang, og da var det vel selvforskyldt uhell med saft eller noe som gjorde til at den måtte skiftes, hehe. Men det er faktisk ganske mange år siden, så ladekabelen har vel holdt i over 5 år nå. Mange fnøs litt da jeg valgte å bruke 10 000 kr på en Macbook for 7 år siden, men når jeg ser hvor lenge den har holdt og hvor god stand den er i fremdeles, er jeg meget fornøyd med kjøpet. Det blir selvfølgelig Macbook Air når jeg skal kjøpe ny. Jeg skulle gjerne kjøpt akkurat samme utgave som jeg har, men den er gått ut av produksjon. Den nye er jo litt annerledes (forhåpentligvis bare positivt).
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Hadde ikke giddet bruke masse penger på at du ‘kanskje har lyst til å starte med bilderedigering’. Til bruker ditt ellers vil et nettbrett fungere kjempefint. Og du kan gjøre bra mye redigering av bilder på en iPad også, selv om du ikke kan bruke de største, profesjonelle programmene (som de færreste av oss trenger) Bytter ut bærbar med nettbrett, sånn egentlig i påvente av å finne en jeg likte, men så kom aldri behovet for noe mer - så droppa like så godt hele pc’en. Anonymkode: c675c...632 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Nettbrettet mitt er utrolig tregt og låser seg hele tiden; samme med den gamle lap topen. Har brukt litt penger på service/reperasjoner av desse to, og ønsker å heller smelle til med litt kvalitet som kan vare noen år. Ikke sikkert jeg begynner med bilderedigering, men bruker regnskapsprogram, og leser generelt mye på skjerm. Har vondt i øynene, og tror(?) at mac har svært lesevennlige skjermer. Har råd til en mac, men det viktigste er funksjonaliteten for meg personlig. Og å slippe å vente 4 min hver gang jeg søker opp noe😅 Anonymkode: 3f0c5...628
M71 Skrevet 10. mai 2022 #19 Skrevet 10. mai 2022 Før du rusler deg langt ut i beslutningvegringens land... Bare kjøp denne https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/apple-macbook-air-2020-m1-mgn63ha-13-256-gb-stellargraa/p-1133481/ Så har du 50 eller 60 dager for å se om det er maskinen for deg. Setter noen kroner på at den ikke leveres tilbake 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 M71 skrev (1 time siden): Før du rusler deg langt ut i beslutningvegringens land... Bare kjøp denne https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/apple-macbook-air-2020-m1-mgn63ha-13-256-gb-stellargraa/p-1133481/ Så har du 50 eller 60 dager for å se om det er maskinen for deg. Setter noen kroner på at den ikke leveres tilbake Er denne jeg har blingset meg ut👌🤗 Tok bare et par dager grubling og KG diskusjoner, så er blitt betraktelig bedre ang min evige beslutningsvegring😅 Gruer meg til bilkjøp😳 Anonymkode: 3f0c5...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå