Gå til innhold

Jeg så noe sykt på butikken idag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg handler i min lokale dagligvarebutikk foretrekker jeg å bruke selvbetjeningskassene, særlig når jeg småhandler. Ved siden av meg i dag sto det en dame som også brukte disse kassene. Hun hadde storhandlet, og hvordan hun valgte å bruke denne kassen fikk meg til å betvile min egen "geniale" metode og lure på hvordan andre gjør dette.

Det hun gjorde som jeg syntes var utrolig ineffektivt og nesten sykt var at hun scannet en og en vare, og plasserte denne på siden av kassen. Deretter betalte hun, og DERETTER pakket hun alle varene hun hadde stablet på siden av kassen ned i plastposene. Det bygde seg opp en kø av folk som ventet på tur som etter min mening var direkte forårsaket av at denne damen handlet på en tungvin måte. Min metode er at jeg først klargjør posen på siden av kassen, scanner varer og pakker disse direkte i posen. Når jeg så skal betale er jeg allerede klar til å gå. 

Tanker om disse to metodene å bruke selvbetjeningskasser på?

Anonymkode: e8cce...22f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tungvint, ja. Men å betegne det som sykt er jo en smule overdrevent. Ordbruk som utrolig og sykt vitner om at dette gikk veldig inn på deg. Er man ute i samfunnet på jevnlig basis ser man mye atferd som ikke er helt typisk, eller som avviker fra hvordan man selv gjør ting, eller mener er den beste måten å gjøre ting på. 

Man lever bedre dersom man kan akseptere at ikke alle gjør ting på eksakt samme måte som en selv. Og det er helt greit. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
Skrevet

Må innrømme at jeg ble litt skuffet - trodde det var noe voldsomt sært, spennende eller "sykt" som hadde skjedd.

I stedet så forklarer du hvordan folk flest faktisk bruker disse kassene.

Det er ikke alle butikker med disse kassene som har opplegg for å henge opp posene sånn at det er enkelt å pakke ned varer fortløpende. Da er det like så greit å scanne - legge varer til siden - også pakke etterpå.

Der jeg handler er det 2-3 ganger så mange selvbetjente kasser enn vanlige at det aldri er kø uansett.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var sikkert meg. Unnskyld. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde faktisk det var noe sykt noen hadde gjort. Å så var det bare en person som ikke har planlagt det å bruke selvbetjeningskassen. Snork 

Anonymkode: bca0d...142

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så syyyyyykt. 

Anonymkode: 69fef...80b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

nei nå ble jeg skuffet. trodde du ble sjekka opp av en raring eller noe.... 1/10

Anonymkode: 26885...151

• Liker 10
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde faktisk det var noe sykt noen hadde gjort. Å så var det bare en person som ikke har planlagt det å bruke selvbetjeningskassen. Snork 

Anonymkode: bca0d...142

Haha. Samme her 😂😂

Enig i at det kunne vært gjort annerledes, men ingen av oss vet hvorfor hun gjorde som hun gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er åpenbart clickbait, men jeg syntes faktisk det var såpass spesielt at jeg tenkte på det i ettertid. Hva er det som får folk til å frivillig gjøre ting på en tungvin måte?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har du ikke sett mye sykt i livet, tenker jeg. Tenker absolutt ingenting om det, selvbetjeningskassene er for alle. Uansett om du har mye eller lite varer, om du bruker litt tid eller om du er rask som lynet selv. 

Anonymkode: 93a73...29d

Jeg har sett noen bli drept, og det var jo rimelig sykt. Dette er sykt i en annen betydning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når jeg handler i min lokale dagligvarebutikk foretrekker jeg å bruke selvbetjeningskassene, særlig når jeg småhandler. Ved siden av meg i dag sto det en dame som også brukte disse kassene. Hun hadde storhandlet, og hvordan hun valgte å bruke denne kassen fikk meg til å betvile min egen "geniale" metode og lure på hvordan andre gjør dette.

Det hun gjorde som jeg syntes var utrolig ineffektivt og nesten sykt var at hun scannet en og en vare, og plasserte denne på siden av kassen. Deretter betalte hun, og DERETTER pakket hun alle varene hun hadde stablet på siden av kassen ned i plastposene. Det bygde seg opp en kø av folk som ventet på tur som etter min mening var direkte forårsaket av at denne damen handlet på en tungvin måte. Min metode er at jeg først klargjør posen på siden av kassen, scanner varer og pakker disse direkte i posen. Når jeg så skal betale er jeg allerede klar til å gå. 

Tanker om disse to metodene å bruke selvbetjeningskasser på?

er det ikke egentlig om man har færre enn 15 varer man skal bryke disse kassene? Jeg bruker din metode

AnonymBruker
Skrevet

Ups, jeg gjorde noe enda sykere enn denne damen. I min "storhandelbutikk" er det slik at man skanner inn varene etter hvert med håndskanner som man tar med rundt i butikken. Enkelt og greit, skanner varene og legger dem direkte i posen. 

Da jeg kom i den selvbetjente kassen oppdaget jeg at jeg hadde glemt å skanne absolutt alle varene. Så måtte jeg stå der og skanne en og en. Følte meg  bra dum!!

Anonymkode: 82e6f...4e7

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke alle som er så komfortable med disse selvbetjeningskassene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun handlet for noen andre i tillegg til seg selv?, er jo greit å gjøre det på den måten for å skille mellom betalingene.

Anonymkode: 2c939...6e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Overskriften er åpenbart clickbait, men jeg syntes faktisk det var såpass spesielt at jeg tenkte på det i ettertid. Hva er det som får folk til å frivillig gjøre ting på en tungvin måte?

Min tanke er at de kanskje ikke hadde brukt den før, eller iallefall ikke ofte, og dermed gjør det de gjør i en vanlig kasse: nemlig å scanne alt først, også pakke helt sist. Kan jo hende hun ble stressa også, når hun så det kom en kø, men da hadde hun jo allerede startet på den tungvindte måten og måtte bare fortsette.

Selv synes jeg det er åpenbart at det absolutt beste, og egentlig eneste greie løsningen, er å pakke mens man scanner sånn som du gjør. Om den ikke har oppheng til poser som noen sa, har jo ikke det så mye å si. Man må jo klare å pakke uten oppheng også, det gjør man jo om man betaler i en vanlig kasse. Man åpner da bare posen med begge hender og legger varene i, en etter en. Posen holder seg åpen når den har fått noen få varer i seg, så lenge man scanner/pakker de større tingene først.

De skulle kanskje hatt mer skilt omkring i det området, sånn at folk ser at det anbefales at man pakker mens man scanner. Kanskje et bilde/animasjon på skjermen før man starter scanningen, der man må trykke START for å ta bort den animasjonen der det vises hvordan man bør gjøre det. Da blir folk tvunget til å se hvordan det bør gjøres. Det er dumt for alle om det blir kø, fordi noen gjør det på "feil" måte. Og dette er en veldig enkel måte å fikse det på.

Anonymkode: f168d...069

Skrevet

Det som er sykt her er å bruke ordet "sykt" om noe helt dagligdags du så i butikken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gledet meg til å lese om en naken mann som kjørte hadde dvergpuddelen sin i handlevogna mens han storhandlet. Dvergpuddelen spiste på en hel pakke pølser fra pølsedisken underveis, og etterpå hjalp den til å pakke alle varene ned i bæreposene. 

Anonymkode: 36521...1ac

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

De har ikke slike der jeg vanligvis handler, men jeg har brukt det på IKEA noen ganger. Jeg er så redd for å ikke få med meg alt, så jeg scanner og betaler, men ser over det før jeg pakker i pose.  Jeg venner meg nok mer til det hvis de får det på nærbutikkene her.

Skrevet

jeg så noe mye mer sykt på butikken. jeg så en person som var fullstendig opptatt av hva noen andre gjorde i selvbetjentkassen, og som siden dro hjem for å skrive om det på kg. 

dessuten så jeg bacon til 140 kroner pakken. fy faen det er sykt. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...