Gå til innhold

bagasje når man mellomlander med fly

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skikkelig idiotspørsmål, men jeg har aldri hatt mellomlanding når jeg har reist med fly, så jeg må bare spørre😅 når jeg sjekker inn kofferten på gardermoen, blir den da automatisk med til endedestinasjonen min, eller må jeg hente kofferten ut der jeg mellomlander og sjekke den inn på nytt for å sende den til endedestinasjonen?

Anonymkode: af3cb...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

skikkelig idiotspørsmål, men jeg har aldri hatt mellomlanding når jeg har reist med fly, så jeg må bare spørre😅 når jeg sjekker inn kofferten på gardermoen, blir den da automatisk med til endedestinasjonen min, eller må jeg hente kofferten ut der jeg mellomlander og sjekke den inn på nytt for å sende den til endedestinasjonen?

Du må høre med de i skranken på Gardermoen :) Er det samme flyselskap er min erfaring at den blir sendt hele veien. Fløy akkurat med Lufthansa til Afrika med en mellomlanding i Europa og den ble sendt hele veien :)

AnonymBruker
Skrevet

Den sjekkes inn til endedestinasjonen. Med noen få unntak. Skal du avslutte med å fly innenriks i USA må du hente ut bagasjen på første stopp i USA og selv "ta den over grensa". Men dette er det ofte eget område for og fort gjort.

Anonymkode: 84a0d...98a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I  utgangspunktet ja, men unntak finnes. Hvis siste flygning er en innenriksflygning. Så må du i mange land ta med bagasjen gjennom tollen selv på første flyplassen du lander i landet du skal til. Men dette gjelder ikke alle land. Så skal du avslutte med en innenriksflygning bør du sjekke opp dette før du reiser hva som gjelder.

Skrevet
Blue Berry skrev (2 minutter siden):

Du må høre med de i skranken på Gardermoen :) Er det samme flyselskap er min erfaring at den blir sendt hele veien. Fløy akkurat med Lufthansa til Afrika med en mellomlanding i Europa og den ble sendt hele veien :)

Stort sett uavhengi av flyselskap og. Så vil bagasjen bli sendt helt frem. Også på tvers av allianser. Unntak er vel enkelte lavprisselskaper.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet man aldri uten å spørre, men det vanligste er at du ikke trenger å sjekke den inn.  Har opplevd begge deler det siste året. På innenriksflygninger med samme flyselskap. Fikk til og med feil svar fra kundeservice da jeg spurte på forhånd. 

Men av og til framgår det jo av billetten din. Hvis ikke, anbefaler jeg deg å spørre når du er på flyplassen, da får du riktig svar.

Anonymkode: 91104...b96

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar alle sammen! er ingen innenriksflyvninger på planen, men skal høre på gardermoen for å være på den sikre siden når jeg kommer så langt😊

Skrevet

Det kommer også an på om du har kjøpt hele reisen i en og samme booking eller om du har gamblet på å booke flyene i hver sin booking. Er de i en og samme booking så er det veldig sjeldent den ikke sjekkes inn til siste destinasjon med en gang. Men dersom du har kjøpt flyturene separat så vil du også måtte sjekke inn baggasjen for hver "tur". 

Men jeg vil anta du har kjøpt alt i samme billett / booking?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...